اگر با آسم زندگی می کنید ، ممکن است همیشه نتوانید از سرماخوردگی و آنفولانزا دوری کنید ، اما آماده سازی با اطلاعات دقیق بهترین روش برای مقابله با آنها است.

فصل سرما و آنفولانزا برای افرادی که به آسم مبتلا هستند به ویژه می تواند چالش برانگیز باشد.

آسم با مدیریت صحیح می تواند به علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

فصل سرما و آنفولانزا می تواند برای هر کسی تهدید برانگیز باشد ، اما برای کسانی که با آسم زندگی می کنند ، این زمان از سال می تواند به ویژه چالش برانگیز تر باشد.

پزشکی در این زمینه بیان کرد: وقتی مردم در این مدت سال برای تشدید آسم به بیمارستان می آیند ، این بیماری به طور کلی در عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی یا آنفلوانزا قرار دارد. این یک عامل تحریک کننده است. دکتر بنیامین سایدز ، ریوی متخصص گروه پزشکی منطقه ای شمال غربی در منطقه وینفیلد .

به همان اندازه سرماخوردگی و گرگرفتگی ، او می گوید بسیاری از سوء تفاهم ها در مورد چگونگی ارتباط شرایط با آسم هنوز وجود دارد.

این حقیقت در مورد چهار اسطوره رایج است که همچنان باعث سردرگمی افراد در مورد آسم و آنفولانزا می شود.

1. افراد مبتلا به آسم نباید آنفولانزا بگیرند

سایدز می گوید این افسانه مبتنی بر این تصور غلط است که واکسن آنفولانزا باعث شعله ور شدن آسم خواهد شد. با این حال ، وی می گوید هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا در دست نیست.

وی گفت: "اگر مبتلا به آسم هستید ، بیش از حد متوسط ​​به واکسن آنفولانزا نیاز دارید ، زیرا افراد مبتلا به آسم و سایر بیماریهای مزمن ریه ، مانند آمفیزم ، می توانند یک دوره بسیار شدید با آنفلوانزا داشته باشند که نسبت به کسی که در غیر این صورت بسیار اغراق آمیز است.

وی گفت: "بعضی ها فکر می کنند که نسبت به آنفولانزا واکنش نشان داده اند ، اما این همزمان اتفاق دیگری بود. مگر اینکه یک دکتر به طور خاص به آنها گفته باشد که نباید آن را دریافت کنند ، همه افراد مبتلا به آسم باید آنفولانزا را بگیرند. "

2- اگر آسم را به خوبی مدیریت کرده باشید ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مشکلاتی ایجاد نمی کند

فردی که به طور صحیح آسم خود را با دارو و سایر اقدامات مدیریت می کند ، در مقایسه با فردی که مبتلا به آسم بدون درمان است ، علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا را تجربه نخواهد کرد.

با این حال ، نیکرسون می گوید: سرماخوردگی یا آنفولانزا همان چیزی است که باعث می شود کسی که به خوبی آسم را اداره می کند ، تشدید نشود.

او توضیح می دهد که این به دلیل التهاب است.

وی گفت: "قبل از اینکه بدانید در معرض سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار دارید ، سیستم ایمنی بدن می داند که قصد حمله دارد زیرا نمی خواهد آن ویروس در بدن مستقر شود. بیشتر افراد علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را به عنوان چشم های آبکی ، آبریزش بینی و سرفه و عطسه می دانند ، اما این همه با مرحله سرماخوردگی و آنفولانزا که التهاب نامیده می شود مرتبط است. التهاب فقط بدن است که سعی در جلوگیری از عمیق تر شدن آن در ریه های شما دارد.

حتی با وجود آسم به خوبی مدیریت شده ، هنگامی که سیستم ایمنی بدن سرماخوردگی یا آنفولانزا را تشخیص می دهد ،سلول های التهابی بیشتری ایجاد می کند.

3. آلرژن ها شایع ترین علت افزایش علائم آسم است

سایدز می گوید آسم که توسط آلرژن های خاصی برانگیخته می شود ، زیر مجموعه کوچکی از آسم است.

وی گفت: "آسم بیماری پیچیده ای است که مربوط به بیش فعالی مجاری هوایی و مشخصه و ظاهر خاصی در آزمایشات عملکرد ریوی است ، اما نوع آسم که به طور خاص با آلرژن های خاص مرتبط است ، زیر مجموعه کمی از آن است." .

نیکرسون می گوید ، دلیل این تصور غلط ناشی از یک مکان منطقی است.

وی گفت: "من به عنوان یک مربی آسم ، یکی از بزرگترین چیزهایی که من در مورد افرادی که آسم دارند در مورد آنها صحبت می کنم ، نحوه مدیریت محرک هاست و البته آلرژن ها یک محرک بزرگ است. ما در مورد ریشه کن کردن آلرژن ها از خانه با تمیز کردن فرش و حیوانات خانگی و چیزهای دیگر که می توانند آلرژن ها را از بین ببرند صحبت می کنیم ، اما در واقعیت این آلرژن ها نیستند که ماشه شماره یک را تشکیل می دهند. ماشه شماره یک سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا است. "

وی خاطرنشان کرد: در کودکان ، ویروسهای سرماخوردگی و آنفولانزا باعث 80 درصد تشدید آسم می شوند.

4- کودکان مبتلا به آسم نسبت به بچه های سالم بیشتر سرما می خورند

نیکرسون می گوید همه کودکان - با یا بدون آسم - در هر سال تقریباً به همان تعداد سرماخوردگی مبتلا می شوند.

وی گفت: "بیشتر کودکان شش تا هشت سرماخوردگی در سال دارند ، اما برای کودکان مبتلا به آسم ، هنگامی که دچار سرماخوردگی می شوند ، به نظر می رسد آنها را سخت تر کرده و علائم آن بدتر است. همچنین ، [سرماخوردگی یا ویروس] ممکن است مجاری هوایی را فعال کند ، بنابراین حتی اگر ویروس از بین برود ، ممکن است کودک همچنان دارای علائمی مانند سرفه باشد.

چگونه می توان از تشدید آسم در فصل سرما و آنفولانزا جلوگیری کرد؟

سایدز تصریح می کند که تزریق آنفولانزا بهترین دفاع در این دوره از سال است.

وی گفت: "دلیلی که پزشکان از این ویروس آنفولانزا بسیار نگران هستند - هر چند که از سال به سال دیگر متفاوت است - به این دلیل است که می تواند باعث بیماری بسیار شدیدی شود و سالانه افراد زیادی را به قتل برساند. ما همچنین در مورد آن بسیار صحبت می کنیم زیرا واکسنی داریم که می تواند از شدت ناخالصی در افراد جلوگیری کرده یا به میزان قابل توجهی کاهش دهد."

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید