اولین قدم برای جلوگیری از نازک شدن مو وافزایش ضخامت و سلامتی آن، شناسایی عاملی است که موجب اختلال در چرخه رشد مو است.

ریزش مو؛ شاید فکر کنید که فقط مردان هستند که با این مشکل مواجه می شوند، اما این مسئله ای رو به رشد در زنان نیز محسوب می شود. در حقیقت ، طبق گفته انجمن ریزش مو آمریکا ، 40 درصد از ما تا 50 سالگی دچار ریزش مو خواهیم شد. خوشبختانه، اگر در خانواده شما ژن تاسی هم وجود داشته باشد، با دوری کردن از چند مورد، موهایی پرپشت و حجیم خواهید داشت.

1.تغییرات آب و هوایی

دکتر فانسیسکا فوسکو، متخصص پوست و مو از نیویورک سیتی می گوید: این ماه های سنگین و گرم که بین فصول پاییزو بهار قرار دارند را می شناسید، این ماه ها زمانی هستند که بیشترین ریزش مو را تجربه می کنید. هر زمان که آب و هوا تغییر کند ، بدن شما یک دوره تعدیل را پشت سر می گذارد که می تواند چرخه رشد موهای شما را مختل کند. از آنجایی که در فصل تابستان ما شاهد رشد سریع مو ها هستیم، در انتهای این فصل نیز باید انتظار ریز مو ها را نیز داشته باشیم. خوشبختانه، خوردن غذای رژیمی پر از مواد مغذی مناسب – مانند آهن، پوتئین و چربی های سالم – می تواند موجب رشد مداوم موها شود و کمک میکند تا از این مرحله گذر کنید.

2.همیشه موهای خود را دم اسبی می بندید

کش مو، موهایتان را از شر عرق در این فصول خلاص می کند، اما استفاده بیش از 4 بار در هفته ( حتی اگر شب هنگام زمان خواب باشد) بدان معنی است که موهای شما تحت فشار ثابت متمرکز قرار گرفته است – باعث شکستگی شدید مو ها در این ناحیه می شود.

3.همیشه موهای خود را درست می کنید

وقتی دست به هر کاری می زنید تا موهایتان زیبا تر و جذاب تر از قبل به نظر برسد، به طوری که به صورت روزانه از اتوی مو و سشوار و از این قبیل موارد استفاده می کنید، سلامتی موهایتان را به خطر می اندازید. سونی بروک جونز ، متخصص آرایش مو می گوید: "قرار دادن فشار اضافی روی فولیکول می تواند پیوندهای هیدروژن موجود در موهای شما را که باعث حفظ رطوبت می شود ، از بین ببرد و باعث ترک های کوچک شود."

4.استرس

هر نوع فشار جسمی یا عاطفی - خواه از شیفت کار در اواخر شب باشد یا آنفولانزا - می تواند باعث ایجاد ترشح هورمون هایی شود که چرخه مو شما را مختل می کند. استرس باعث می شود که مغز شما کورتیزول ترشح کند (همانطور که دکتر فوسکو آن را توصیف می کند ، "مادر تمام هورمون های استرس" است) ، باعث می شود موهای شما از بین برود ، پوست شما دچار ترکیدگی شود. بهترین راه برای جبران هرگونه تنش ناشی از فشار: ورزش و مراقبه است.

5.از تقویت کننده های مو فرار می کنید

تقویت کردن مو مانند مرطوب کردن صورتتان است: اگر این کار را نکنید ، می تواند باعث خشک شدن ، پوسته پوسته شدن و تورم پوست شود. پوست سر به همین روش است. دکتر Fusco می گوید: "التهاب اطراف فولیکول مو می تواند باعث ریزش موها قبل از پایان چرخه رشد شود." اگر برای جلوگیری از سنگین شدن موهای ظریف خود از ان ها استفاده نمی کنید، می توانید از تقویت کننده های ملایمتر استفاده کرده و پس از 30 ثانیه ماساژ دادن، موهای خود را بشویید.

6.رو بالشی های پنبه ای

هر چیزی که باعث ایجاد اصطکاک برای موهای شما شود ، می تواند فولیکول را تضعیف کند و باعث می شود رشته ها نازک و شکننده به نظر برسند. و از آنجا که بافت درشت پنبه می تواند رطوبت را جذب کند ، پیشنهاد می شود که به جای آن از رو بالشی های ساتن  یا ابریشم با درصد بالا استفاده شود تا آسیب کمتری به مو ها وارد شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید