مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران که امروز یکی از اعضای اصلی شورای ائتلاف اصولگرایان است در گفت‌وگو با سلام نو با استقبال از ثبت نام گسترده جوانان اصولگرا در انتخابات ابراز امیدواری کرد اصولگرایان حداقل بتوانند در شهرهای بزرگ به یک لیست واحد برسند.   

مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران که امروز یکی از اعضای اصلی شورای ائتلاف اصولگرایان است در گفت‌وگو با سلام نو با استقبال از ثبت نام گسترده جوانان اصولگرا در انتخابات ابراز امیدواری کرد اصولگرایان حداقل بتوانند در شهرهای بزرگ به یک لیست واحد برسند.

چمران با اشاره به ثبت نام گسترده اصولگرایان در انتخابات گفت: گستردگی و استقبال جوانان از انتخابات مجلس خوب است ولی باید توجه کرد که مجلس شورای اسلامی با اینکه تخصص خاصی نمی‌خواهد ولی بسیار تخصصی و مهم است و می‌بینیم تصمیمی که مجلس می‌گیرد و تصمیماتی که می‌تواند بگیرد و نمی‌گیرد چقدر مهم و تاثیر گذار است.

او ادامه داد: با این تفاسیر این که از ثبت نام در انتخابات استقبال بشود خوب است و فرصت مناسبی است تا نامزدها برنامه‌های خود را به مردم ارائه کنند و باعث شوق انتخاباتی شوند ولی افراد باید تشخیص بدهند که توان حضور در جایگاه مجلس را دارند یا خیر؟ جایگاه مجلس را می‌شناسند؟ قانون را بلد هستند؟ با مسائل داخلی و خارجی آشنا هستند؟ کسانی که این موارد را بدانند و شرکت کنند حضورشان قطعا مفید است ولی اگر با این مسائل آشنا نیستند بهتر است در وقت درست به نفع دیگران کنار بکشند.

اما مهم‌ترین چالش پیش روی این روزهای اصولگرایان رسیدن به ائتلاف است. چمران با اشاره به این مسئله می‌گوید: تلاش بر این است که اصولگرایان حداقل در شهرهای بزرگ به یک لیست واحد برسند چون تجربه نشان داد مردم در شهرهای بزرگ به لیست واحد رای می‌دهند و اگر چند لیست باشد مشکل ایجاد می‌شود.

او با اشاره به تجربه اصلاح‌طلبان در این زمینه گفت: دوستان اصلاح‌طلب قاعدتا به لیست واحد می‌رسند، چنانکه دفعات پیش هم رسیدند ولی در سمت اصولگرایان هنوز اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد که ممکن است به لیست واحد نرسند ولی به هر شکل ما در تلاش هستیم و امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد.

چمران در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی تعامل با نیروهایی که دوست ندارند خود را اصولگرا بنامند نیز گفت: مبانی اصولگرایی مشخص است و بحثی در آن نیست، اما ائتلافی که شکل گرفته ائتلاف نیروی انقلاب است که اگر کسی نمی‌خواهد از عنوان اصولگرایی استفاده کند و مستقل است باز هم بتواند زیر این چتر واحد قرار بگیرد و فضا برای فعالیت آن‌ها باشد و ما هم از هر کسی که به این مبانی پایبند باشد استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به وضعیت جبهه پایداری و نسبتش با ائتلاف شکل گرفته گفت: وقتی این‌ها در شورای ائتلاف آمدند یعنی با هم هستند و انشالله جریان پایداری هم با ما هماهنگ شود.

حالا با این شرایط باید دید که اصولگرایان موفق می‌شوند یاران جلیلی و قالیباف و جبهه پایداری را زیر یک سقف جمع کنند؟ آن هم در شرایطی که نیروهای احمدی‌نژاد خیلی جدی به انتخابات چشم دوخته‌اند و امیدوارند بعد از هشت سال از راهروهای بهارستان به قدرت برگردنند.

تا ساعاتی دیگر و با پایان یافتن زمان ثبت نام می‌توان جوابی دقیق‌تر به این پرسش داد، زمانی که تکلیف چهره‌های ارشد اصولگرا نظیر لاریجانی، قالیباف و جلیلی برای حضور در انتخابات مجلس معین شود.

سلام نو – سرویس سیاسی: تا این لحظه در میان نام‌های ثبت نامی برای انتخابات مجلس شاهد تنوع بالای اصولگرایان در برابر استقبال کم جان اصلاح‌طلبان هستیم.

استقبال اصولگرایان گستره‌ای از وزیران و نزدیکان احمدی‌نژاد مثل نیکزاد و زریبافان تا چهره‌های نزدیک به قالیباف مثل مجید حسینی را شامل می‌شود. رقیب با توجه به وقایع دو سال گذشته تقریبا خود را بازیگر از پیش برنده صحنه انتخابات مجلس می‌داند و به همین دلیل حداقل تا این لحظه آن قدر که باید و شاید نگران ائتلاف نیست، هرچند بزرگان اصولگرا در پشت صحنه حسابی در تکاپو هستند تا با محقق کردن ائتلاف جلوی هرگونه دو دستگی را بگیرند و کرسی‌های بهارستان را به سادگی تقدیم رقیب نکنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید