بعضی از افراد از کودکی عادت دارند که هر روز به حمام بروند و دوش بگیرند ولی آیا این میزان از شستشو برای بدن مفید می باشد یا خیر؟<br/> صنایع زیبایی و بهداشت سالانه میلیارده دلار هزینه می‌کنند تا محصولاتشان را به ما بفروشند وما بر این باور باشیم که برای داشتن بهداشت بیشتر و تمیز ماندن باید از آنها استفاده کنیم و متاسفانه این روش بازاریابی شان امروزه با موفقیت روبرو شده است و توانسته اند افراد را فریب دهند که شستشوی روزانه و استفاده از مواد شوینده هر روز موجب پاکیزه تر و سالم تر ماندن بدن می شود.

آیا می توان هر روز به حمام رفت؟

آیا واقعاً حمام رفتن به صورت روزانه به سلامت عمومی ما و پوستمان آسیب می رساند یا خیر؟ با اینکه دوش گرفتن روزانه و بعد از یک روز طولانی می تواند به بدن آرامش بدهد و یا بعد از یک تمرین ورزشی سنگین احساس سبک بودن را به فرد می‌دهند ولی در واقع بدن بیش از یک الی دو بار در هفته نیاز به دوش گرفتن ندارد و شستشوی روزانه در دستشویی برای شادابی کفایت می کند.

در ادامه به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم که بدانید دوش گرفتن روزانه اصلاً درست نمی باشد.

چرا نباید هر روز دوش گرفت؟

دکتر کارلوس استادیار پزشکی بخش پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در مقاله‌ای که منتشر کرده است به این نتیجه رسیده است که دوش گرفتن روزانه تاثیر خوب و مطلوبی روی بدن ندارد و نه تنها حجم زیادی از آب را هدر می‌دهد بلکه باکتری های مفیدی که باید بر روی پوست باشند را از بین می‌برد و موها و پوست و ناخن را خشک می کند و دستگاه ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

افراد معمولاً بیش از حد دوش می گیرند و باید این نکته را درک کنند دلیل عمده ما برای انجام این کار هنجارهای اجتماعی می باشد.

آیا شما جزو آن دسته از افراد هستید که باید هر روز دوش بگیرید؟

اگر شما هم جزو افرادی نیستید که هر روز ورزش می کنند و یا کار بدنی سنگینی را دارند و ساعتهای زیاد عرق می‌ریزند باید گفت که شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نباید روزانه دوش بگیرید زیرا طبق پژوهشی که در این زمینه انجام شده است و مقاله ای که منتشر شده است بیان می شود بسیاری از صابون ها موجب خشک شدن پوست می شود و چربی های ارزشمندی را که باید بر روی پوست باقی بماند را از بین می برد به گفته دکتر کارلوس پوست واقعاً به خوبی می‌تواند خود را تمیز نگه دارد و به همین دلیل نباید به تعداد دفعات زیاد به فکر شستشوی خودمان باشیم .

شستشوی روزانه بدن موهای سر را خشک میکند

همان اتفاقی که در شست و شوی روزانه پوست برای بدن می‌افتد برای موهای سر هم تکرار می شود شستن بیش از حد موی سر موجب خشک شدن و ضعیف شدن و آسیب دیدن مو می‌شود. مدیر انجمن بین المللی تریکولوژیست می گویند و باید موهایتان را بیش از یک یا دو بار در هفته بشویید این شامل خیس کردن موها هم نیز می شود.

باکتری های مفید بدن پاک می شود

وقتی شما هر روز به حمام بروید باکتری های مفیدی که بر روی پوستتان وجود دارد از بین می رود دوش گرفتن مکرر باعث ایجاد ترک های بسیار کوچک بر روی پوست می شود و بدن را در معرض عفونت های بسیاری قرار می دهد.

حمام روزانه پوست را خشک می کند

قرار گرفتن در معرض آب گرم و داغ به صورت مکرر پوست را خشک می کند و ترک و پوست پوست روی سطح پوست به وجود می آورد چربی های مفیدی که باید بر روی پوست باقی بماند تا بدن چین و چروک کمتری داشته باشد را از بین می برد اگر می‌خواهید پوست سالم تری داشته باشید و دیرتر چروک شود میزان حمام رفتن خود را کنترل کنید و اگر هم به حمام می‌روید بیش از ۱۰ دقیقه طول نکشد و از آب سرد استفاده نمایید.

حمام روزانه به ناخن ها آسیب می‌زند

آب داغ موجب می‌شود ناخن ها ترک خورده و ورق ورق شود شستن مکرر دست موجب این می‌شود که رطوبت و چربی های مفید بر روی سطح ناخن از بین برود و ناخن شکننده تر شود.

آب را هدر ندهید

در آخر باید بگوییم که رفتن به حمام روزانه موجب از بین رفتن آب شرب می شود پس اگر می خواهید به سلامت پوست و مو و زیبایی خود و همچنین طبیعت کمک کنید تعداد دفعات حمام خود را کنترل نمایید و از شستن بیش از حد خود پرهیز کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید