گل کلم برخی از مزایای قدرتمند سلامتی را ارائه می دهد.این یک منبع عالی از مواد مغذی است ، از جمله معدودی که بسیاری از افراد به آنها نیاز بیشتری دارند.بعلاوه، گل کلم حاوی آنتی اکسیدان های منحصر به فردی است که ممکن است التهاب را کاهش داده و از چندین بیماری مانند سرطان و بیماری های قلبی محافظت کند.

علاوه بر این ، گل کلم به راحتی رژیم غذایی خود را اضافه می کند. تهیه آن بسیار خوشمزه ، آسان است و می تواند غذاهای پر کربوهیدرات را در چندین دستور العمل جایگزین کند.

گل کلم سرشار از سولفورافان

گل کلم حاوی سولفورافان ، یک آنتی اکسیدان مورد مطالعه گسترده است.

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی  و حیوانات نشان داده اند که سولفورافان به ویژه در مهار آنزیم هایی که در سرطان و رشد تومور نقش دارند ، در سرکوب پیشرفت سرطان مفید است .

طبق برخی مطالعات ، سولفورافان همچنین ممکن است این پتانسیل را داشته باشد که رشد سرطان را با از بین بردن سلولهایی که از قبل آسیب دیده اند متوقف کند .

به نظر می رسد که سولفورافان در برابر سرطان روده بزرگ و پروستات محافظت می کند ، اما همچنین به دلیل اثرات آن بر روی بسیاری از سرطان های دیگر مانند پستان ، لوسمی ، لوزالمعده و ملانوما مورد مطالعه قرار گرفته است .

تحقیقات نشان می دهد که سولفورافان همچنین ممکن است به کاهش فشار خون بالا و سالم نگه داشتن شریان ها کمک کند - هر دو عامل اصلی در جلوگیری از بیماری های قلبی .

سرانجام ، مطالعات حیوانی نشان می دهد که سولفورافان نیز ممکن است در پیشگیری از دیابت و کاهش خطر عوارض ناشی از دیابت ، مانند بیماری کلیه ، نقش داشته باشد .

در حالی که تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان تأثیرات سولفورافان در انسان ضروری است ، اما مزایای بالقوه سلامتی آن امیدوار کننده است.

خلاصه:

گل کلم غنی از سولفورافان است ، یک ترکیب گیاهی با بسیاری از اثرات مفید مانند کاهش خطر سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت است.

گل کلم جایگزین کربوهیدرات برای غلات و حبوبات

گل کلم فوق العاده متنوع است و می توان از آن برای جایگزینی دانه ها و حبوبات در رژیم غذایی استفاده کرد.

این نه تنها یک روش خارق العاده برای افزایش مصرف سبزیجات شما است ، بلکه برای کسانی که رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کنند نیز بسیار مفید است .

این بدان دلیل است که گل کلم در کربوهیدرات نسبت به دانه و حبوبات به میزان قابل توجهی پایین است.

به عنوان مثال ، یک فنجان گل کلم حاوی 5 گرم کربوهیدرات است. در عین حال ، یک فنجان برنج حاوی 45 گرم کربوهیدرات - نه برابر مقدار گل کلم

گل کلم آسان به رژیم غذایی اضافه می شود

گل کلم نه تنها همه کاره است ، بلکه افزودن آن به رژیم غذایی بسیار ساده است.

برای شروع ، می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید ، که به آماده سازی بسیار کمی احتیاج دارد. شما می توانید گل های گل کلم خام را به عنوان یک میان وعده آغشته به هوموس یا یک سبزیجات سالم دیگر مانند این یکی لذت ببرید .

گل کلم را نیز می توان به روش های مختلفی مانند بخارپز کردن ، برشته کردن یا آب پز تهیه کرد. این یک غذای جانبی عالی را درست می کند یا می تواند با غذاهایی مانند سوپ ، سالاد ، سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی ترکیب شود.

لازم به ذکر نیست ، در اکثر فروشگاه های مواد غذایی بسیار ارزان است و به طور گسترده ای در دسترس است.

روش های زیادی برای اضافه کردن گل کلم به رژیم غذایی وجود دارد. این غذا را می توان به صورت پخته یا خام مصرف کرد و تقریباً در مورد هر غذای فوق العاده ای طعم خارق العاده ایجاد می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید