اکثر افراد هنگامی که از جاده چالوس می گذرد قصد رفتن به شهرهای شمالی کشور را دارند و اندک افرادی در داخل جاده چالوس توقف می کنند.ولی اگر شما هم قصد دارید این جاده بسیار زیبا را با دقت تر نظاره گر باشید با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی آن را معرفی نماییم:

آبشارهای چالوس

آبشار اکاپل در جنگل کوهستانی سردی چال کلاردشت قرار گرفته و قرار گرفتن آن در کنار ییلاقات کلاردشت و زیبایی طبیعی دریاچه ولشت که در کنار آن قرار دارد می تواند یک روز زیبا را برای شما بسازد.

وجود آبشار سواسره با حدود ۱۰۰ متر ارتفاع در ناحیه ای از توابع بلده قرار دارد یعنی در یک فضای کوهستانی بیشه های چشم نواز و زیبا وجود دارد این آبشار همیشه بسیار پر آب می باشد وزیبایی فراوانی را به آن منطقه بخشیده است.

آبشار هریجان

آبشار هریجان از مناطق خوش آب و هوای کلاردشت واقع در استان مازندران می باشد که به تهران بسیار نزدیک است و می توانند افراد تا ۸۰ متر ارتفاع بالا بروند روستای هریجان یکی از مناطق دیدنی بسیار بکر و دست نخورده جاده چالوس می باشد که دارای آبشاری بلند است و با کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله از جاده چالوس می توان به آن رسید. در زمان های قدیم این روستا دارای جمعیت بسیاری بود اما امروزه کمتر افرادی در آن منطقه به صورت دائم زندگی می کنند و فقط بعضی از افراد به صورت انگشت شمار در آن باقی ماندند و دیگر افرادی که به آنجا می‌رود به صورت ییلاقی در آن منطقه زندگی می‌کنند.

پارک جنگلی های چالوس

در ۷ کیلومتری جاده چالوس رودخانه چالوس می گذرد و کلبه هایی برای اقامت مسافران وجود دارد و بعد از آن به نمک آبرود می‌رسید که دارای ۲۰۰ هکتار مساحت می باشد و درختانی خودرو و متراکم که در آنجا روییده است. از جمله گونه‌های موجود در طبیعت نمک‌آبرود شمشاد است که دارای عمر بیش از ۷۰۰ سال است پارک نمک آبرود یکی از پارک‌های جنگلی زیبای دنیا شمرده می شود.

تله کابین نمک آبرود

اگر از جاده چالوس قصد اقامت در نزدیک ترین مکان در شمال ایران را دارید به نمک آبرود بروید تا بتوانید از تلکابین آن لذت ببرید در جنوب شرقی شهرک نمک آبرود تله کابین آن وجود دارد که میتوانید از ارتفاعات بالا لذت ببرید دمای هوای ارتفاعات نمک آبرود نسبت به سطح آن ۱۰ درجه متغیر است در بالای ارتفاعات نمک آبرود امکانات پذیرایی وجود دارد  تله کابین نمک آبرود دارای ۴۲ کابین ۴ نفره می باشد که با سرعت ۳ متر بر ثانیه مسیر ۲۱۰۰ متری را در کمتر از ۱۲ دقیقه طی می کند.

دریاچه های چالوس

سد دریوک که حدود یک هکتار مساحت آن می باشد به عمق ۵ متر است و دارای آب شیرین است که علف زار ها و مرغزارها آن را محاصره نموده‌اند سد دریوک در روبروی دره ولی آباد هزارچم و در دامنه کوه دال قرار گرفته است و به جهت تامین این دریاچه محل پرنده های بومی و وحشی شده است و اگر در زمستان به سد دریوک بروید غازها و مرغابی های مهاجر را می می‌توانید مشاهده کنید .

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت در جنوب غربی جاده چالوس قرار دارد و شمال شرقی منطقه کلاردشت می باشد وسعت آن حدود ۱۵ هکتار و عمق آن حدود ۲۰ متر است.

دریاچه ولشت در نزدیکی منطقه کوهستانی تخت سلیمان علم کوه می باشد و به دلیل قرار گرفتن در یک گودال بزرگ از دید ها پنهان می باشد و برای رفتن به دریاچه ولشت باید از طریق مرزن آباد به سمت غربی جاده چالوس بروید.

مرداب کندوچال

اگر به چالوس رفتید می‌توانید مرداب کندوچال را هم که در بین جنگل های انبوه چالوس می باشد را ببینید که یک هکتار وسعت آن می باشد و ۴ تا ۵ متر عمق دارد و آب شیرین آن از چشمه های پیرامون تامین می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید