ورزش کردن در هنگام صبح زود فایده های بسیاری دارد و برای سلامتی و برنامه روزانه  شما بسیار مفید می باشد پس در در اولین قدم باید تمرین کنید که صبح ها زود بیدار شوید و اگر دو هفته شما تمرین کنید که خواب خود را کنترل کنید و شب ها زود بخوابید و صبح ها زود بیدار شوید این عادت در شما باقی می ماند و تبدیل به یک عادت می گردد.

در این مقاله از سلام نو چند فایده ورزش صبحگاهی را برای شما بیان می کنیم .

کالری کمتری را مصرف خواهید کرد

اگر در اول صبح ۵۰۰ کالری بسوزانیم موجب می‌شود غذاها کمتر برای شما جذابیت داشته باشند. در صورتی که این باور اشتباه در بین افراد وجود دارد که اگر در اول صبح کالری زیادی بسوزانید بدن شما میل به خوردن خوراکی های بیشتری را دارد.

در یک تحقیق که محققان بر روی فعالیت مغزی زنان در هنگام دیدن عکس غذا و گل بررسی کردن مشخص شد که این مورد به عنوان یک عمل بازدارنده می باشد و زنانی که ۴۵ دقیقه در صبح ورزش می کردند نسبت به کسانی که ورزش نمی کردند کمتر از زنان دیگر میل به خوردن داشتند.

ورزش صبحگاهی موجب فعال شدن شما در طول روز می شود

ورزش صبحگاهی روحیه شما را تقویت می‌کند و موجب می‌شود شما در طول روز فعال تر باشید و حرکت بیشتری را انجام دهید و محققان دریافتند افرادی که ورزش صبحگاهی انجام می دهند دارای انرژی بیشتر و فعالیت بالاتری هستند.

با ورزش صبحگاهی چربی های بیشتری را می سوزانید

ورزش کردن با معده خالی ۲۰ درصد می‌تواند موثرتر از زمانی باشد که قبل از ورزش شما یک وعده غذایی را میل کرده باشید پس بهتر است قبل از خوردن صبحانه به ورزش صبحگاهی خود بپردازید .

کاهش فشار خون با ورزش صبحگاهی

بسیاری از حملات قلبی در صبح زود رخ می دهد به همین دلیل محققان دریافتند که ورزش صبحگاهی می تواند یک تدبیر پیشگیرانه برای حملات قلبی باشد و اگر صبح ها ورزش کنیم موجب می‌شود تمام روز شما فشار خونتان پایین باشد .

ورزش صبحگاهی به خواب شب شما کمک می کند

بنیاد ملی خواب بر این نظر می باشد که افرادی که تمرینات شبانه انجام می دهند دمای بدنشان بالا رفته و بدن را تحریک می کند و خوابیدن برایشان سخت می شود اما کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند منجر به خواب عمیق تر طولانی تر و با کیفیت تر می شود .

ورزش صبحگاهی دیابت را کنترل می کند

برای محافظت در برابر عدم تحمل گلوکز و مقاومت انسولین علائم دیابت نوع ۲ می باشد ورزش بسیار مفید است زیرا در طول ورزش حساسیت گلوکز و حساسیت انسولین افزایش پیدا کرده برای درمان دیابت کمک می کند .

ورزش صبحگاهی به تقویت ماهیچه ها کمک می کند

در صبح زود به دلیل بالا بودن میزان تستوسترون صبح بهترین زمان برای ورزش قدرتی می باشد زیرا بدن در حال ساخت عضلانی است .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید