در دومین لیست حاضرین در جشنواره اسامی کارگردان های شاخصی از قبیل : حمید نعمت الله، بهروز شعیبی، محمد حسین مهدویان، پیمان قاسم خانی و رضا درمیشیان درج شده است که قبل از شروع جشنواره فقط صرفاً نامشان در تیتراژ این آثار احتمال دریافت سیمرغ را بالا می برد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : «جشنوارهٔ فیلم فجر» که مهمترین جشنوارهٔ سینمایی کشور محسوب می شود، امسال سی و هشتمین دوره برگزاری خود را تجربه می کند، این جشنواره هر ساله از ۱۲ الی ۲۲ بهمن توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزارمی‌شود.

۳۰ آبان با پایان مهلت ثبت نام آثار برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت نام جشنواره را تکمیل کرده اند، در میان فیلم‌های سینمایی ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.

لیست منتشر شده از فیلم هایی که برای حضور در این جشنواره فرم فراخوان را پر کرده اند برای خیلی ها جذابیت خاص خود را دارد و با گذشت زمان شعله این جشنواره که تقریباً دو ماه تا آغاز آن زمان باقی مانده است، گرم و گرم تر می شود، حضور چهره ها در کنار برخی از جوانان و فیلم اولی ها همیشه توانسته جذابیت این جشنواره را بالا ببرد، جوانان و استعداد هایی که با کسب تجربه در کنار بزرگان این جشنواره آینده سینمای ایران را در سالهای آتی رقم خواهند زد.

در ادامه به بررسی این فیلم های حاضر در این جشنواره خواهیم پرداخت.

۶- قاتل وحشی

کارگردان : حمید نعمت الله

نویسنده : معصومه بیات، حمید نعمت الله

تهیه‌کننده : حمید نعمت الله

بازیگران : لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، عزت اله رمضانی فر، سام نوری، یاسمین معینی و ...

مجری طرح و سرمایه‌گذار : محمدصادق رنجکشان

مدیر فیلمبرداری : سعید براتی

طراح گریم : بابک اسکندری

تدوین : هایده صفی یاری

طراح صحنه : محمد حسین کرمی

طراح لباس : مهرنوش شاه‌ حسینی

صدابردار : بابک اخوان

برنامه‌ریز و دستیاراول کارگردان : فوآد چاومه

صداگذار : احسان افشاریان

عکاس : امیرحسین شجاعی

منشی صحنه : حمیرا نعمت‌الله

مدیرتولید : مرتضی پیرهادی

جلوه‌های ویژه بصری : سینا قویدل

جلوه‌های ویژه میدانی : آرش آقابیک

مدیر تدارکات : پرویز دهناد

خلاصه فیلم :

فیلم تازه حمید نعمت‌الله در ژانر جنایی ساخته می‌شود و فیلمی متفاوت در کارنامه این کارگردان است و چیزی از داستان آن منتشر نشده است.

توضیحات :

فیلمساز محبوب دهه‌ی هشتاد و نود در سال‌های اخیر نامش را به عنوان یکی از متفاوت‌ترین کارگردانان سینمای ایران ثبت کرده که در عین حال برند خودش را دارد و توانسته فیلم‌های متفاوت اما پرفروش بسازد، فیلمنامه‌ی «قاتل وحشی» را معصومه بیات نوشته که پیش‌تر هم فیلمنامه‌ی کارهایی مثل «رگ خواب» را برای نعمت‌الله نوشته بود و بازیگر نقش اول این فیلم هم مثل «رگ خواب» لیلا حاتمی است و نکته‌ی عجیب که فیلم نعمت‌الله در ژانر جنایی است که کمتر سینمای ایران به آن پرداخته است، امین حیایی بازیگر دیگر فیلم است.

نعمت‌الله زمانی دستیار مسعود کیمیایی بود و سال ۱۳۸۲ با فیلم تحسین‌شده‌ی «بوتیک» وارد سینما شد، امسال کیمیایی و نعمت‌الله با هم رقابت می‌کنند و از آن به بعد تقریبا هر فیلمی از نعمت‌الله کمتر یا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین فیلمی که این کارگردان جلوی دوربین برد، فیلم «شعله ور» با بازی امین حیایی بود.

۷- درخت گردو

کارگردان : محمدحسین مهدویان

نویسنده : ابراهیم امینی، حسین حسنی

تهیه‌کننده : سیدمصطفی احمدی

بازیگران : مهران مدیری، پیمان معادی، مینا ساداتی و ...

«درخت گردو» که طبق خبر‌های منتشر شده به بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد.

مهدویان پس از اولین فیلمش با «ماجرای نیمروز» به جشنواره سی ‌و‌ پنجم آمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد، این کارگردان همچنین سال گذشته با «لاتاری» توانست مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما بکشاند، سید مصطفی احمدی تهیه کننده «درخت گردو» نیز پیش از این تهیه‌کنندگی برنامه «دورهمی» را برعهده داشت و این روزها سریال «هیولا» به تهیه کنندگی او و کارگردانی مهران مدیری با استقبال بسیار خوب در شبکه نمایش خانگی مواجه شده است.

«درخت گردو» پنجمین فیلم بلند سینمایی محمد حسین مهدویان است و آخرین فیلمی که این کارگردان جلوی دوربین برده، فیلم «ماجرای نیم روز ۲ : رد خون» با بازی جواد عزتی و هادی حجازی فر بود.

۸- خوب بد جلف ۲ : ارتش سری

کارگردان : پیمان قاسم خانی

نویسنده : پیمان قاسم خانی

تهیه‌کننده : محسن چگینی

بازیگران : پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، امیرمهدی ژوله، مارال فرجاد، شکیب شجره و ...

دستیارکارگردان و مدیر برنامه ریزی : پوپک مظفری

جانشین تولید : محمد جمشیدی

مدیر فیلمبرداری : حسین جلیلی

طراح صحنه : آیدین ظریف

طراح گریم : عباس عباسی

طراح لباس : رعنا امینی

صدابردار : داریوش صادق پور

تدوین : میثم مولایی

موسیقی : امیر توسلی

منشی صحنه : بهناز تاجیک

جلوه های ویژه میدانی : ایمان کرمیان

مدیر تدارکات : نیما فکوری

عکاس : کورش جوان

روابط عمومی و تبلیغات : امیر کرابی.

داستان در ادامه همان قسمت اول این فیلم و در یک فضای متفاوت به روایت زندگی حرفه‌ای سام و پژمان  می پردازد.

قسمت اول «خوب، بد، جلف» در سال ٩۵ با استقبال مخاطبان مواجه شد و در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت و توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کند.

تیزر فیلم خوب ، بد ، جلف ۲ : ارتش سری

۹- مجبوریم

کارگردان : رضا درمیشیان

تهیه‌کننده : رضا درمیشیان

بازیگران : فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروزفر، پردیس احمدیه، نگار جواهریان، بابک کریمی، رضا بهبودی، پریوش نظریه، ژاله علو، همایون ارشادی، بهمن فرمان آرا، مجتبی پیرزاده، احمد حامد، مریم بوبانی، رامونا شاه، هوشنگ قوانلو قاجار، خورشید چراغی پور، مسیح کاظمی، سپیده علی محمدی، غزل شجاعی، مهدی نصرتی، محمدرضا مالکی، رویا بختیاری، محسن خوئینی ها، حامد رحیمی نصر

فیلم بردار : آیین ایرانی

طراح گریم :  عبدالله اسکندری

صدابردار : نظام الدین کیایی

طراح لباس : گلناز گلشن

طراح صحنه : امیرحسین حداد

مدیر تولید : فواد بوربور

از خلاصه داستان این فیلم هنوز چیزی منتشر نشده است.

رضا درمیشیان از آن فیلمسازهایی است که هنوز تکلیف مخاطبان سینما با او روشن نیست، او سازنده‌ی فیلم‌های چریکی دوست‌داشتنی مثل «بغض» و «عصبانی نیستم» است و در عین حال فیلمی مانند «لانتوری» را ساخته که بزرگترین مشکلش شوآف و شعاری بودنش است.

«مجبوریم» در سه ماه و در ۱۰۰ لوکیشن در تهران انجام شده که از این میان بخش عمده‌ای از آن به جنوب شهر اختصاص داشته است.

«مجبوریم» پنجمین فیلم این کارگردان پس از «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و فیلم به نمایش در نیامده «یواشکی» محسوب می شود که خود تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده دارد، فیلم قبلی این کارگردان با عنوان «یواشکی» هنوز به نمایش عمومی در نیامده است و آخرین فیلم درمیشیان که درجشنواره فیلم فجر حضور داشت، فیلم لانتوری بود که برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد و نامزد جوایز بسیاری شد و سرانجام در بخش بهترین صدا موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

از طرف دیگر شنیده می‌شود که «مجبوریم» بیشتر از لحاظ لوکیشن هم متنوع‌تر از کارهای قبلی درمیشیان است و نکته‌ی جالب این که به نظر می‌رسد چهره‌های مطرح در حوزه‌های مختلف دست به دست هم داده‌اند تا فیلم درمیشیان جلب توجه کند و موسیقی فیلم را هم کیهان کلهر ساخته است.

۱۰- روز بلوا

کارگردان : بهروز شعیبی

تهیه‌کننده : محمدرضا تختکشیان

بازیگران : بابک حمیدیان، لیلا زارع، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند و ...

نویسنده : مهران کاشانی

مدیر فیلمبرداری : امین جعفری

مدیر تولید : داوود معدنی

دستیار کارگردان : صالح غربی جوان

مدیر برنامه ریزی : فهیمه کمالی

تدوین : فرزاد هوتهم

مدیر صدابرداری : عباس رستگار

طراحان گریم : زهرا کمالی و فاطمه کمالی

طراح صحنه : کامیاب امین عشایری

طراح لباس : سارا سمیعی

جلوه های ویژه میدانی : آرش آقا بیک

مدیر تدارکات : روح الله رهبری

منشی صحنه: فرحناز خسرو آبادی

خلاصه‌‌‌‌‌ فیلم :

عماد استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است، او ناگهان توسط پلیس با اتهام‌هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

شعیبی فیلمسازی که با دستیاری و کار در تلویزیون فعالیت خود را آغاز کرد و با فیلم‌های «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» توانایی خود در کارگردانی نشان داده است، وی با اولین فیلمش «دهلیز» ریسک بزرگی کرد و از رضا عطاران در یک نقش جدی تراژیک استفاده کرد و به شدت هم موفق بود.

شعیبی با ساخت فیلم‌های اجتماعی مانند «دارکوب» مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفته است.

«روز بلوا» چهارمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی پس از «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در مقام کارگردان است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید