طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، بازرسان آمریکایی از سامانه موشک هسته‌ای آوانگارد روسیه بازدید کردند.

به گزارش سلام نو، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، سامانه موشک هسته‌ای آوانگارد جدید برای اولین بار به بازرسان آمریکایی نشان داده شد؛ اقدامی که به گفته مسکو اثبات می‌کند که یک پیمان کنترل تسلیحات کلیدی هنوز اثرگذار است.

به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ روسیه قصد دارد ماه آینده سیستم آوانگارد را مستقر کند. این موشک هسته‌ای مافوق صوت قادر است ۲۷ بار سریعتر از سرعت صوت حرکت کرده و می‌تواند هر شهری در جهان را ظرف چند دقیقه ناپدید کند. این سیستم که سال گذشته رونمایی شد، جزو زرادخانه جدید تسلیحات روسیه است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آن را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، گروهی از بازرسان تسلیحاتی آمریکا در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ نوامبر طبق پیمان استارت جدید که از ۲۰۱۱ اجرایی شده است، از سامانه آوانگارد بازدید کردند.

به گفته ریاست جمهوری روسیه، این موشک قادر به اجرای چرخش‌های تیز در مسیر رسیدن به اهداف است و آن را "برای هر سیستم دفاع موشکی، کاملاً غیرقابل نفوذ" می‌کند. پوتین گفت که ایجاد آن نشانگر دستیابی به موفقیتی در عرصه فناوری است که می‌توان آن را با پرتاب اولین ماهواره شوروی در سال ۱۹۵۷ مقایسه کرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید