وزارت امور خارجه دانمارک روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برای هدایت ماموریت آموزشی ناتو در عراق از اواخر سال ۲۰۲۰ تا اواسط سال ۲۰۲۲، اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رویترز از کپنهاگ، «یپه کوفود» وزیر امور خارجه دانمارک گفت: با این مشارکت می توانیم در روند مقابله با گروه تروریستی داعش، ‌ با آموزش عراقی ها تمهیدات قوی تر را اتخاذ کنیم.

در حال حاضر، کانادا هدایت ماموریت آموزشی ناتو در عراق را برعهده دارد و دانمارک قرار است پیشنهاد خود برای رهبری بر این عملیات را هفته آینده در اجلاس ناتو در لندن ارائه دهد. دانمارک حدود ۲۱۳ نیرو را به این نمایندگی اعزام می کند تا به نیروهای امنیتی عراق آموزش دهند.۹۱۰۹

کانادا حدود ۵۰۰ نظامی در عراق دارد که از این تعداد ۲۰۰ نظامی در ماموریت های آموزشی با ناتو شرکت می کنند و ۱۲۰ نظامی دیگر جزو نیروهای ویژه در ائتلاف بین المللی هستند.

آلمان نیز از این قافله عقب نمانده و با وجود انتقادها از کاستی‌های ارتش این کشور، قصد دارد با مدرن سازی تجهیزات و تسلیحات نظامی و به کار گیری نیروهای جدید، ماموریت‌های نظامی بیشتری را در ناتو به عهده گیرد.

«آنه گرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان از آمادگی نظامیان این کشور برای بر عهده گرفتن ماموریت های خارجی بیشتر خبر داد.

به گفته وی آلمان تا سال ۲۰۲۳ این توانایی را خواهد داشت که ۱۰ درصد از ماموریت های نظامی ناتو را عهده دار شود./ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید