محمد شعیبی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگویی با سلام نو با اشاره به سناریوهای موجود در بازار بورس در ماه های آتی از احتمال سقوط شاخص بورس تا سطح 225000 خبر داد.

سلام نو - سرویس اقتصادی: بازار بورس ایران پس از روزهای خوبی که در اواخر سال 97 و نیمه نخست امسال گذراند شاهد سرازیر شدن بسیاری از مردم به بازار بورس بود. مردمی که کسر قابل توجهی از آنان در این حوزه صاحب نظر نبودند. با این حال بعد از سپری شدن نیمه اول سال 98 دیگر خبری از سود سال گذشته نیست و نظرات متفاوتی درباره آینده بازار بورس شنیده می شود.

محمد شعیبی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به وضعیت بازار بورس در ماه‌های آتی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به حرکت شاخص و بر اساس تحلیل تکنیکال، 2 پیشامد احتمالی، برای حرکت اصلاحی پیش رو در چند ماه آتی قابل پیش‌بینی است.

او ادامه داد: به نظر می رسد حرکت پیش رونده ای که از یک سال گذشته تاکنون در جریان بوده تقریبا به انتهای خود نزدیک شده است و با برخورد به سطح 325000 کمی از سرعتش کاسته شده است.

شعیبی با بیان اینکه انتظار این را داریم که یک اصلاح توامان قیمتی و زمانی را در پیش باشد، گفت: دریافتی که می توان از چارت داشت و تحلیل تکنیکال آن را تایید می کند این است که ما احتمالا یک حرکت رو به پایین به نزدیکی عدد 282000 داشته باشیم که این سطح حائز اهمیت است. بعد از آن احتمالا یک حرکت رو به بالا داشته باشیم و نزول اصلی که پیش بینی می شود بعد از آن اتفاق بیفتد.

این تحلیلگر بازار سرمایه اضافه کرد: با زیر نظر گرفتن روزانه قیمت‌ها این تحلیل می تواند دقیق تر باشد اما چیزی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم این است که ما با یک حرکت اصلاحی و نزولی رو به رو هستیم و این سطوح هم پس از 282000 به 256000 و سپس به 225000 خواهد رسید.

او با اشاره به سناریوی دیگری درباره آینده بازار بورس در چند ماه آینده افزود: احتمال دیگری که درصد کمتری امکان وقوعش وجود دارد این است که ما در این محدوده - 300000 تا 330000 - شاهد بازار رنج باشیم. اصطلاح رنج به این معناست که نزول و صعود جدی در بازار دیده نشود. اگر این اتفاق بیفتد اصلاح زمانی محقق شده است چرا که چنانچه قیمت کاهش چشمگیری نداشته باشد درگیر یک رکود معاملاتی خواهیم شد و شاهد رشد قیمت تا یک مدتی نخواهیم بود. رکودی که حداقل سه چهار ماه است و می تواند بیشتر هم بشود.

شعیبی در پایان خاطرنشان کرد: سناریوهایی که ذکر کردم با شکست سطح 331000 منقضی می شود و هنوز یک حرکت رو به بالا خواهیم داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید