محسنی بندپی گفت: در اعتلای کالای ایرانی نتوانستیم به نحو احسن موفق باشیم و همین امر موجب کند شدن روند ارتقای کیفیت تولید شده است. بر همین اساس نیز برخی از تولیدکنندگان دلسرد شده‌اند و باید در راستای حمایت از تولید قدم‌های جدی و مداومی برداریم.

به گزراش سلام نو، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران، صبح امروز(یکشنبه) با حضور محسنی‌ بندپی، استاندار تهران، امامی‌امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، صادقی، مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از تولیدکنندگان واحدهای تولیدی در محل استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در این نشست، اظهار داشت: هم تولید و هم اشتغال امر مقدسی است. هر کسی که در روز برای یک امر تولیدی قدم بر می‌دارد، ارزشمند است. شعار سال مورد اشاره از سوی رهبری انقلاب، باید به شکل شایسته‌ای مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد شکوفایی تولید در داخل باشیم.

وی افزود: در اعتلای کالای ایرانی نتوانستیم به نحو احسن موفق باشیم و همین امر موجب کند شدن روند ارتقای کیفیت تولید شده است. بر همین اساس نیز برخی از تولیدکنندگان دلسرد شده‌اند و باید در راستای حمایت از تولید قدم‌های جدی و مداومی برداریم.

مقام عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: تمام کشورهایی که شرایط مشابه با کشور ما دارند، حمایت از اشتغال موجود را راهبرد اصلی خود قرار دادند. اقتصاد دستورپذیر نیست و عرضه و تقاضا و رقابت سالم باید قیمت را مشخص می‌کند. هر وقت به سمت دستور رفتیم، تبعات جدی داشته است.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: اگر در بحث کارشناسی نرخ ارز مدیریت می‌کردیم، در این حد بالا نمی‌رفت. در همه جای دنیا، تولیدکننده داخل از حمایت برخوردار است تا بتواند فعالیت خود را در جمیع حوزه‌ها توسعه دهد. یکی از مشکلات چند سال اخیر، اخذ تسهیلات با بهره بالا بوده و بسیاری از تولیدکنندگان را در ورطه ورشکستگی قرار داده است. بانک‌ها باید نسبت به بنگاه‌های تولیدی رویکرد حمایتی داشته باشند.

استاندار تهران تصریح کرد: ارزش افزوده در تمام دنیا وجود دارد. در مجلس هم همین بحث بود که هرکس به تناسب خرید خود، ارزش افزوده را پرداخت می‌کند. این بحثی است که باید در کشور نهادینه شده و اقتصاد را با همکاری مجلس به این مسیر هدایت کنیم.

وی ادامه داد: این مسئله به عدالت هم نزدیک‌تر است. هرکس به میزان درآمد خود مالیات پرداخت کند و این را باید به شکل یک قانون داشته باشیم.

باید به دولت  مجلس پیشنهاد بدهیم که طبق گزارشات کارشناسی تولیدکنندگان بتوانیم اقتصاد را از حالت دستوری خارج کرده و مشکلات مربوط به مالیات از ارزش افزوده را مرتفع کنیم. بانک‌ها نیز باید تعامل لازم با واحدهای تولیدی را داشته باشند تا بتوانیم اخلال در روند تولید را مرتفع کنیم.

محسنی بندپی در ادامه ضمن اشاره به لزوم تعجیل در روند رسیدگی به موانع تولید، تصریح کرد: در خصوص قیمت خودرو، اقدامات دیر صورت می‌گیرد و باید رابطه منطقی میان نرخ مواد اولیه و قیمت نهایی تولید برقرار کنیم تا تبعات بعدی گریبان تولیدکننده و مصرف‌کنندگان را نگیرد.

وی ادامه داد: فعالین اقتصادی در تهران، نماینده فعالین اقتصادی کل کشور هستند و دغدغه تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف، دغدغه‌های ملی است.

مقام عالی دولت در استان تهران  تأکید کرد: تجدید نظر در نحوه وصول ارزش افزوده از مسائلی است که باید در آن واکاوی کرده و به خروجی مناسبی از آن برسیم.

وی در پایان نیز تصریح کرد: مسائل مبلابه تولیدکنندگان به وزرای کشور، صمت و مجلس شورای اسلامی منعکس شده و نقطه نظرات کارشناسی تولیدکنندگان جهت امر تصمیم‌سازی به این نهادها ارسال خواهد شد./فارس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید