جدول فیلم های پرفروش سینمای ایران در آخرین هفته از هشتمین ماه سال ۱۳۹۸ تغیرات اساسی داشته است و جزء چهار فیلم هزار تو، ماجرای نیمروز ۲ :‌ رد خون، مسخره باز، کلوپ همسران مابقی فیلم های این لیست در هفته گذشته جای خود را به فیلم های جدید اکران شده داده اند. 

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: با توجه به افزایش قیمت بنزین و نا آرامی های اخیر و در پی آن قطعی اینترنت فروش فیلم ها دچار کاهش چشمگیری بود و ماجرا تا آن جا پیش رفت که سخنگوی شورای عالی اکران در این خصوص واکنش نشان داد و از ادامه اکران فیلم های رو پرده خبر داد.

در هفته ای که گذشت و از چهارشنبه ۱۵ آبان ماه ترکیب فیلم‌های روی پرده سینماهای کشور دچار تغییراتی شد و ۶ فیلم جدید «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی، «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن ، «سمفونی نهم» به کارگردانی محمد رضا هنرمند، منطقه پرواز ممنوع به کارگردانی امیر داسارگر، «تورنادو» به کارگردانی سید جواد هاشمی، «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی رنگ پرده نمایش را به خود دیدند.

از سمت دیگر بام افتادن شورای عالی اکران

از نکات قابل توجه این تغییرات اضافه شدن ۲ فیلم کودک به نام «تورنادو» و «بنیامین» و یک فیلم نوجوان با نام «منطقه پرواز ممنوع» است؛ گویا با بحث هایی که این اواخر بین اهالی سینما مطرح شده بود، مهجوریت سینمای کودک و نوجوان در چرخه اکران به پایان راه خود رسیده است.

هر چند که همیشه شاهد افراط و تفریط در بین مسئولین بودیم، مجدد این اتفاق برای شورای عالی اکران رخ داد، زیرا آخرین فیلمی که در حوزه سینمای کودک و نوجوان در سینماها به نمایش درآمده بود، فیلم «تپلی و من» ساخته حسین قناعت در نیمه مردادماه بود، اما حال اکران همزمان سه فیلم در گروه کودک و نوجوان خود بحث هایی را مطرح می کند که امکان لطمه خوردن هر سه فیلم در گیشه به دلیل اکران همزمان آنها با هم وجود دارد.

از تغییرات دیگر این هفته جدول فروش هفتگی سینمای ایران صدر نشینی فیلم «مطرب» آخرین ساخته مصطفی کیایی است، کیایی که در هفتمین اثر خود همانند شش اثر گذشته فیلمنامه ی آن را هم خودش به نگارش در آورده توانست با فیلم جدیدش رکورد بیشترین فروش در روز اول را با ۷۰۰ میلیون بشکند، پیش از این فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی با فروش ۵۸۰ میلیون تومان در اولین روز اکرانش رکورد دار بود و فیلم «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری در جایگاه دوم قرار داشت.

بیشتر بخوانید :

نقد فیلم «مطرب» / فیلم مطرب یک فیلم تمام عیار از سینمای فیلم فارسی است

نکته قابل توجه جدول اکران آبان ماه ۱۳۹۸ حضور دو فیلم از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با نام های «مسخره باز» و «ماجرای نیمروز ۲ :‌رد خون» در این جدول اکران است، . فیلم هایی که جوایز مختلفی را در سی و هفتمین دوره دریافت کردند حال آخرین روزهای اکران خود را در سینمای ایران سپری می کنند و آرام آرام خود را به شبکه نمایش خانگی نزدیک می کنند تا در آینده نزدیک از این رسانه فرهنگی برای علاقه مندان خود به نمایش درآیند.

از نکات قابل توجه دیگر این جدول حضور انیمیشن «بنیامین» در رده نهم این جدول است، انیمیشنی که مدت ها در جدول اکران مهجور مانده بود و جای خالی اش عمیقاْ حس می شد.

نکته دیگری که برای علاقمندان به سینما مطرح است، خبر آخرین هفته اکران فیلم های «مسخره باز»، «ماجرای نیمروز۲ : رد خون» و «کلوپ همسران» است و علاقمندان به تماشای این سه فیلم باید تا پایان هفته به تماشای این فیلم ها بنشینند، زیرا احتمال جابجایی این فیلم ها با فیلم های جدید در اول هفته آینده وجود دارد.

جدول فروش هفتگی سینمای ایران در آبان ماه ۱۳۹۸

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / هفته اول آبان ماه ۱۳۹۸

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / هفته دوم آبان ماه ۱۳۹۸

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / هفته سوم آبان ماه ۱۳۹۸

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید