خشایار اعتمادی متولد ۱۱ فروردین ۱۳۵۰ در شهر فاضل آباد از توابع شهرستان علی آباد کتول استان گلستان است، وی که در این سالها حضورش در عرصه موسیقی بسیار کمرنگ شده بود امروز ۲۵ آبان ۱۳۹۸ به طور رسمی از عرصه موسیقی خداحافظی کرد، لازم به ذکر است که خشایار اعتمادی خواننده نخستین آلبوم موسیقی پاپ بعد از انقلاب در ایران است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: امروز در کنار همه ی خبرها از افزایش قیمت بنزین گرفته تا اعتراضات مردمی شاهد خبری عجیب در عرصه هنر و حوزه موسیقی بودیم، آن هم خداحافظی عجیب خواننده مطرح پاپ از دنیای موسیقی بود.

اینکه چرا یک هنرمند و خواننده در اوج پختگی و توانایی باید از این عرصه خداحافظی کند مسئله ای است که جای کارشناسی دارد، اما به همین بهانه گفتگویی با این خواننده نام آشنا حوزه موسیقی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

آیا تصمیمتان مبنی بر خداحافظی از عرصه موسیقی تصمیمی جدی بود یا تصمیم احساسی بود و امکان تغییر نظرتان وجود دارد؟

خیر، در این ۲۷ سال فعالیت هنری که داشته ام ثابت کرده ام که بنده فقط در آثارم احساسی هستم و در تصمیم گیری ها قاطعانه پافشاری خواهم داشت و این مسئله هم یک شبه اتفاق نیافتاده است و برای آن دلایل خاص خود را دارم، البته خداحافظی من از دنیای موسیقی به این معنا است که دیگر به دنبال کسب در آمد از این عرصه نخواهم بود و تمایلی به برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم ندارم، اما امکان دارد که در آینده تک آهنگ هایی برای طرفدارانم در صفحه مجازی خود منتشر کنم.

مافیای موسیقی تعیین می کند ما دیده شویم یا خیر

دلیل کمرنگ شدن شما چیست ؟

همه دوستان به بنده محبت داشتند ولی نگذاشتند آنطور که باید و شاید کار کنم، متاسفانه موسیقی ایران در دست مافیایی است که تعیین می کند، ما چقدر دیده شویم، آنها هستند که اگر بخواهند یک نفر را بالا می آورند و اگر هم بخواهند به یک نفر انگ کپی بودن آهنگ یا صدا یا کپی بودن شعر می زنند، یکی از همین مافیا های عرصه موسیقی اعلام می کند آهنگ «هربار این در رو ... » دو میلیارد قیمتش است، حق دارد، چون هم فضای مجازی دست او است هم برگزاری کنسرت ها و هم مراجع فروش بلیط و ... و با این هزینه برای آن خواننده نامی مطرح می کند و پس از آن تورهای داخلی در نهایت تور کنسرت خارج از کشور برای آن برگزار می کند.

همه همین اتفاق ها باعث کمرنگ شدن من شده است، همین مافیا ها اگر بخواهند یک نفر همانند بنده را بایکوت خبری می کنند، چراکه من در این سه ساله ۶ آهنگ منتشر کردم اما نگذاشتند که این آهنگ ها شنیده شوند.

نظر همکاران شما در این خصوص چیست؟

خیلی ها به این اوضاع اعتراض دارند، از قبیل قاسم افشار، محمد اصفهانی و ... اما تفاوت بنده با این عزیزان این است که بنده به نشانه اعتراض خداحافظی کردم اما دوستان در خصوص این مسئله سکوت کرده اند و گاهاً شاید آهنگ هایی را روانه بازار کنند.

آیا زندگی شما از روی موسیقی می گذرد؟ یا فعالیت اقتصادی دیگری را در کنار موسیقی انجام می دهید ؟

بله بنده در استان گلستان فعالیت کشاورزی انجام می دهم و منبع درآمد من از آن راه است و زندگی بنده از موسیقی نمی گذرد و اگر بنده از موسیقی ریالی کسب درآمد کرده ام، تومانی روی آن گذاشته و مجدد خرج موسیقی کرده ام، من برای انتشار اولین آلبوم موسیقی خودم آپارتمانم را فروختم و با هزینه شخصی آن را تولید کردم آن هم در زمانی که اصلاً موسیقی پاپی وجود نداشت.

شاید برای زندگی از ایران بروم، اما برای کار خوانندگی هرگز کشورم را ترک نخواهم کرد

آیا تصمیمی مبنی بر خروج از ایران دارید ؟

در سال ۱۳۷۹ همان تیمی که خانم گوگوش را از ایران خارج کردند به بنده هم پیشنهاد دادند، اما جواب من منفی بود، سال ۱۳۸۱ بنده در آمریکا بودم مجدد به من پیشنهاد دادند که جوابم منفی بود و آقای پاکزاد خیلی تلاش کردند که بنده را در آمریکا نگه دارند، اما پاسخ من منفی بود، من شاید یک روزی برای زندگی از ایران بروم و در آنجا زندگی کنم اما هرگز برای ادامه خوانندگی از ایران نخواهم رفت.

پیشنهاد شما به افرادی که به تازگی می خواهند وارد عرصه موسیقی شوند ؟

فقط به صرف علاقمند بودن وارد این حرفه نشوند و سعی کنند به احترام مردم کشورشان هم شده اگر واقعاً پتانسیل این را دارند که سطح کیفی و کمی این حوزه را ارتقاء دهند، وارد این عرصه شوند.

نظرتان در خصوص افزایش قیمت بنزین چیست؟

خیلی اتفاقات افتاده است که ما به سادگی از کنار آن رد شده ایم و شاید این اتفاق کوچکترین آنها باشد، خیلی چیزها گران شد و ما متوجه نشدیم، اما آن چیزی که خیلی اهمیت دارد انسانیت ما است که ارزان شده و ما آن چیزی را که از دست داده ایم ارزان شدن هویت و آزادگی ما است.

این اتفاق به نظر بنده سوء مدیریت است، هر چند که بنده به این دوستان رای داده ام، اما آنقدر شهامت دارم که بگویم اشتباه کرده ام به آنها رای دادم زیرا می توانستند بهتر این مسائل را مدیریت کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید