با این همه نباید از یاد برد که باوجود تفاوت‌ها از زمین تا آسمان کی‌روش و ویلموتس دوران کی‌روش هم بی‌نگرانی نبود و کی‌روش بارها از بحران‌های این چنینی گریخت و صعود بی‌نگرانی به دو جام جهانی حاصل همان گریختن‌ها بود.

سلام نو – سرویس ورزشی: مسابقه ایران و عراق در چهارچوب انتخابی جام جهانی شب گذشته با تمام حواشی آن صورت گرفت و با پیروزی حریف عراقی خاتمه یافت تا به باور مردم بار دیگر به دوران اما و اگر برای صعود به جام جهانی بازگردیم.

این که ویلموتس مربی جدیدی است و زمان نیاز است تا افکار خود را در تیم ملی پیاده کند درست است. این که کی‌روش هم شروع خوبی در تیم ملی نداشت حرف درستی است، اما تفاوت همین مدت با دوران کی‌روش از زمین تا آسمان است.

بگذارید آن چه تاکنون گذشته را مرور کنیم. ویلموتس و تیمش ظاهرا قرار دادی سه میلیون دلار با ایران دارند این یعنی چیزی بیش از دو برابر قرار داد کی‌روش. ویلموتس و تیمش با اولین تاخیر در پرداخت پول از ایران رفتند و با وجود بازی مهم با عراق حاضر به بازگشت به موقع به کشور نشدند.

از نظر فنی نیز ویلموتس و تیمش نشانی از تغییر سبک بازی تیم ملی ارائه نکرده‌اند و برخلاف "به به و چهچه" مجریان حامی فروغی و فدارسیون درباره سبک تهاجمی تیم ملی در رقابت با کامبوج ما در بازی با بحرین و به خصوص عراق دست آورد فنی مهمی از مارک ویلموتس ندیدیم.

کی‌روش اصولا قهر و دعوای خود با فدراسیون را در چنین زمان‌ها بحرانی و مهمی دخالت نداد، همیشه برای تیمش جنگید و جز در چند مورد محدود تیم را همیشه از نظر روانی مدیریت می‌کرد. تیم ملی اما دیشب نه تنها تاکتیک نداشت بلکه حتی آمادگی روحی هم نداشت چناچه مسعود شجاعی به عنوان یکی از بازیکنان مجرب تیم در پی یک لجبازی و انتقام گیری شخصی کارت زرد اول و در پی اشتباهی ساده لوحانه کارت قرمز را دریافت کرد و تیم ملی را زمین زد.

با این همه نباید از یاد برد که باوجود تفاوت‌ها از زمین تا آسمان کی‌روش و ویلموتس دوران کی‌روش هم بی‌نگرانی نبود و کی‌روش بارها از بحران‌های این چنینی گریخت و صعود بی‌نگرانی به دو جام جهانی حاصل همان گریختن‌ها بود.

با این داستان‌ها مشکل تیم ملی به جز مسائل فنی و روحی کجاست؟ مشکل درست در فدراسیون فوتبال و البته حامیان رانتی و دوست نداشتنی آن است. مردم تمام آن مجموعه را در برابر خود می‌بینند. مجموعه‌ای که مثل کودکان با کی‌روش مشکل شخصی دارند. لیست مخالفان کی‌روش شامل گروهی از دوست نداشتنی‌ترین آدم‌های ورزش ایران است.

مازیار ناظمی چهره دوست نداشتنی وزارت ورزش، محمدرضا میثاقی که صندلی عارف را غصب کرد و از پشت به استاد خنجر زد، جواد خیابانی که به خاطر واسطه‌گری لباس‌های بی‌کیفیت برای تیم ملی با کی‌روش به مشکل خورد در کنار مشتی مربی ناکارآمد و تاریخ گذشته صف اول منتقدان کی‌روش را تشکیل می‌دادند و می‌دهند. همین ترکیب دوست نداشتنی باعث شد تا مردم گارد محکمی درباره کی‌روش بگیرند و تمام نقاط منفی او را فراموش کنند و در چنین مواقعی او را مسیح‌وار یاد کنند.

در کنار این‌ها ویلموتس به صندلی بزرگی تکیه زده که پیش از او در اختیار یک مربی صاحب سبک بود. ویلموتس برخلاف کی‌روش نه آن اعتبار بین‌الملل را دارد، نه صاحب سبک است، نه موفقیت خاصی کسب کرد و نه کاریزمای کی‌روش را دارد. مواردی که باعث می‌شود به این سادگی نتواند دل هواداران را به دست بیاورد.

در چنین شرایطی و با توجه به شرایط سخت کشور و تحمل پایین مردم وزارت ورزش روحانی، مهدی تاج، ویلموتس و البته لشکر منتقدان کی‌روشش به اقبالی بلند نیاز دارند تا تیم ملی با چند بازی درخشان به جام جهانی صعود کند وگرنه روزهای خوبی در انتظار آن‌ها نخواهد بود و مردم به سادگی آن‌ها را نمی‌بخشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید