۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 33874074

علی چگنی شرفی ارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، از طغیان بیماری هاری در این استان خبر داد و گفت: 51 زن و مرد با گاز گرفتن حیوانات بیمار شده اند.

حمله حیواناتی مانند روباره باعث بیماری هاری 51 زن و مرد در لرستان شده اند.

به گزارش سلام نو، کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از طغیان بیماری «هاری» ناشی از حیوان گزیدگی در این استان خبر داد و گفت: طی امسال ۵۱ مورد بیماری هاری گزارش شده است.

علی چگنی شرفی امروز چهارشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی لرستان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال موارد زیادی از «هاری» در لرستان گزارش شده است، اظهار داشت: موارد مثبت هاری طغیان کرده و ۱۰۰ درصد توان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی را معطوف به خود کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ مورد هاری در استان گزارش شده بود، تصریح کرد: امسال بالغ بر ۵۱ مورد بیماری هاری ناشی از حیوان گزیدگی گزارش شده است.

کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه موارد هاری در شهرهای بروجرد، پلدختر، دورود و کوهدشت گزارش شده و این شهرها درگیر طغیان هاری حیوانی بودند، افزود: در سال های ۹۱ و ۹۲ روباه گزیدگی را نیز در استان داشته ایم که این امر نشان می دهد باید مخزن واکسیناسیون حیات وحش انجام شود.

چگنی شرفی با اشاره به اینکه امسال قطع عضو فرد در روستای «دره ساکی» به دلیل حیوان گزیدگی را نیز داشته ایم، ادامه داد: ۸۰ درصد موارد حیوان گزیدگی در روستاها بوده است؛ حتی مواردی از حیوان گزیدگی در مناطق حفاظت شده توسط سازمان محیط زیست را نیز داشته ایم./ رکنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید