کاظم هژیرآزاد متولد ۱ فروردین ۱۳۲۹ در تهران است، او فارغ التحصیل هنرکده آزاد هنرپیشگی " آناهیتا " در سال ۱۳۴۸ است و شیوه " استانیسلافسکی " را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی آموزش دیده است، وی همچنین در چندین نمایش صحنه‌ای و تلویزیونی با گروه آناهیتا بازی کرده و در  سال ۱۳۶۱ از این گروه جدا شد و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاری کرد، او هم‌اکنون عضوهیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و همچنین عضو هیئت مدیره خانه تئاتر می‌باشد.

وی در خصوص اولویت‌های خود برای پذیرش نقش اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت‌ برای پذیرش نقش برای بنده تهیه مایحتاج زندگی است و برایم فرقی نمی‌کند چه نقشی باشد، نقش کوتاه باشد یا بلند و تنها برایم کار کردن مهم است.

وی در خصوص شاخص ترین نقشی که ایفا کرده است، اظهار کرد‌: من مدیون داوود میر باقری هستم و معمولاً بنده را با شخصیت مُهَلَب بن ابی‌صفره مشاور مصعب بن زبیر در سریال مختارنامه می شناسند.

بازیگر سریال «از یادها رفته» در پایان در خصوص وضعیت امروز سینما و تلویزیون ایران خاطرنشان کرد: در سینما خط قرمزها متعادل‌تر شده است و سینمای ما دارای دو وجه است: یکی «سینمای صنعتی» که باید به دنبال کسب درآمد باشد و شاهد آن هستیم که تهیه‌کنندگان تنها به بازگشت پول و سود حاصل از فیلم توجه دارند و وجه دیگر آن «سینمای هنری» است که دچار مشکلاتی است و تعداد سینماگرانی که صرفاً به تفکر، ذوق و هنر می‌پردازند کم شده است، چراکه در این روزگار به دلیل هزینه‌های سنگین سینما کمتر کسی تن به این سرمایه‌گذاری می‌دهد و شرایط برای فیلم‌هایی که بخواهند انتقاد زیربنایی کنند بسیار محدود است و به‌سختی به حیات خود ادامه می‌دهد، اما در تلویزیون خط قرمزها مشخص است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : کاظم هژیر آزاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار  سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: اخیراً سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی سعید مرادی از شبکه سه سیما و در حال حاضر مشغول به بازی در سریال «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی سید علیرضا سبط احمدی در شهر لرستان هستم.

بازیگر سریال «مختار نامه» در همین راستا افزود: سریال «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی سید علیرضا سبط احمدی  قرار است در ۲۶ قسمت و ۸۰ لوکیشن استان لرستان تصویربرداری شود و یکی از سریال های پر بازیگر در مورد دفاع مقدس است.

وی در همین راستا ادامه داد: بنده در این سریال در کنار عزیزانی همچون مجید مظفری، فاطمه گودرزی، علی دهکردی، جعفر دهقان رحیم نوروزی، پوریا پورسرخ، امیر محمد زند، مهدی صبایی و ... به ایفای نقش خواهم پرداخت و تصویربرداری نقش بنده نیز از هفته آینده  آغاز خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص مدت زمان فیلمبرداری اذعان کرد : یک ماهی است که فیلمبرداری سکانس های بنده آغاز شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تا ۴ ماه دیگر تصویربرداری ادامه دارد و فکر کنم قبل از سال جدید به پایان برسد.

بازیگر سریال «ایل دا» در خصوص نقش خود در این سریال اظهار کرد : سریال ایل دا پیرامون دو طایفه صالح آبادی و نصیر آبادی است که با هم اختلافاتی دارند، اما هنگام جنگ تحمیلی اختلافات را کنار گذاشته و با هم متحد می شوند و در دفاع مقدس  شرکت می کنند و ... بنده نیز در این سریال نقش شیر علی خان را ایفا می کنم.

وی در خصوص همکاری خود با راما قویدل در این سریال عنوان کرد :‌ بنده قبلاً همکاری کوتاهی با آقای قویدل داشتم و آن باب آشنایی بود و این دومین تجربه کاری بنده با ایشان است و از کار کردن با آقای قویدل و تحویلیان بسیار لذت می برم.

بازیگر سریال «بانوی سردار» در خصوص این سریال اظهار کرد: این سریال داستان زندگی بی‌بی مریم بختیاری نخستین بانوی سردار ایرانی بود که به مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت رضاشاه می‌پردازد و طرح آن نیز از کتابی که توسط خود بی‌بی مریم به نگارش درآمده بود برداشت ‌شده و شخصیت‌ها و حوادث در این فیلم عموماً واقعی بودند.

وی در ادامه در خصوص بازخورد های مردم نسبت به سریال بانوی سردار عنوان کرد: تصور بنده بر این است که این سریال ناقص ارائه شد و این سریال می توانست بسیار عظیم تر نمایش داده شود، به عنوان مثال مظفر خان که نقش آن را بنده ایفا کردم خودش دارای قهرمانی هایی در تاریخ  است که خیلی کم و در حد اشاره ای از اسم او در سریال یاد شده است.

وی در همین راستا افزود : به نظر بنده آن طور که باید و شاید به این سریال پرداخت نشد و باید بیشتر به این سریال پر و بال می دادند تا بیشتر دیده شود، اما دوستان برای تولید این سریال زحمات زیادی کشیدند که امیدوارم مورد اقبال مخاطبین قرار گرفته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید