ترکیه در شرق مدیترانه میزبانی رزمایش «دعوت ۲۰۱۹» را با حضور ۴۷ ناو و چهار هزار و ۷۰۰ نظامی از ۱۵ کشور آغاز کرد.

به گزارش سلام نو، بیست و دومین رزمایش «دعوت ۲۰۱۹- مدیترانه شرقی» که هر دو سال یک بار با برنامه‌ریزی نیروی دریایی ترکیه برگزار می‌شود، با حرکت ناوهای جنگی از پایگاه «آکساز» مارماریس آغاز شد.

در این رزمایش که به میزبانی آنکارا و با شرکت۴۷ ناو و ۴۷۰۰ نظامی از ۱۵ کشور در شرق مدیترانه ادامه دارد، بزرگترین ناو آمفیبی جهان ساخت ترکیه «سانجاکتار» نیز حاضر شد.

روز دوم این رزمایش که با هدف توسعه همکاری متقابل بین کشورهای متحد و آموزش پایگاه های نظامی دریایی ترکیه برای آمادگی عالی بر اساس مقررات ناتو انجام م‌شود، با تمرین خروج از بندر در مواقع مخاطرات ناوبری آغاز شد.

چندی گیش نیز بزرگترین رزمایش نیروی دریایی ارتش ترکیه به‌صورت همزمان در شرق مدیترانه، دریای اژه و دریای سیاه انجام شد.

ارتش ترکیه در چارچوب برنامه رزمایش سالانه خود، برای اولین بار رزمایش «گرگ دریا ۲۰۱۹» را با مشارکت فرماندهی نیروی دریایی و جنگ به صورت همزمان در دریای اژه، شرق دریای مدیترانه و دریای سیاه به مدت چند روز برگزار کرد.

بر اساس اعلام ارتش ترکیه، در این رزمایش که بزرگترین رزمایش برنامه ریزی شده تاریخ ترکیه به شمار می‌رود؛ ۱۳۱ فروند کشتی، ۵۷ فروند هواپیما و ۳۳ فروند بالگرد شرکت داشت.

نیروهای مسلح ترکیه، با مشارکت حداکثری در سطح استراتژیک و عملی عملیات گرگ دریا را بر اساس سناریوی پیشرفته مبتنی بر ﺷـﺮاﻳﻂ اﺿـﻄﺮاری - ﺑﺤـﺮان و جنگی انجام می‌دهند.

رزمایش به منظور افزایش سطح آمادگی یگان‌های نیروی دریایی انجام شد و در بخش شرق مدیترانه کشتی و هواپیما و بالگرد گشت‌ دریایی مشارکت گسترده داشتند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید