میرهادی قره سید رومیانی نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی از برقرای بیمه بیکاری کارگان در مناطق لزله زده خبر داد.

به گزارش سلام نو، معاون پارلمانی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی، گفت: بیمه بیکاری برای کارگران منطقه زلزله‌زده با پیگیری اداره کل کار استان برقرار می‌شود.

«میرهادی قره سید رومیانی» اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی، ستاد ویژه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد و در ساعات اولیه کار خود را با رصد وضعیت زلزله‌زدگان شروع کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارتخانه مجموعه‌های متعددی دارد، در حال رصد تمام نیازهای منطقه هستیم و اقدامات مقتضی درحال انجام است.

نماینده ویژه وزارت کار اظهارداشت: دیداری نیز با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم و آخرین وضعیت زلزله زدگان مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم وسیع زلزله در روستاها بوده،واحدهای کارگری زیادی آنجا مستقر نبودند.

قره سید رومیانی در خصوص اقداماتی که تاکنون انجام شده،گفت: بیمه بیکاری برای کارگران منطقه توسط اداره کل کار استان این موضوع پیگیری و اجرایی می‌شود و دستور داده‌ایم که به راحت‌ترین روش ممکن بطوری که کمترین زحمتی برای مردم ایجاد شود، این کار انجام گیرد.

وی بیان کرد: مکالمات شرکت رایتل در آن منطقه رایگان است و ارتباطات شبکه این اپراتور در مناطق زلزله زده شمال غرب کشور برقرار است.

نماینده ویژه وزارت کار گفت: بهزیستی نیز آماده باش بوده و خوشبختانه در هیچکدام از مراکز شبانه روزی مشکلی پیش نیامده است و افراد مقیم مراکز در سلامتی کامل هستند.

وی ادامه داد: معلولین و خانواده‌های تحت پوشش در شهرستان‌های مذکور هیچگونه صدمه و آسیب جانی ندیده‌اند و براساس برآورده اولیه منزل مسکونی ۲۰ خانواده به صورت جزئی آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده‌اند که در حال جمع آوری و تکمیل اطلاعات هستیم.

قره سید رومیانی تصریح کرد: نیروهای ما در منطقه در آماده باش کامل هستند و وضعیت تمام جامعه هدف تحت کنترل است. و در حال حاضر مشکلی در حوزه کاری بهزیستی وجود ندارد و در صورت نیاز اطلاع رسانی خواهد شد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد روز جمعه حوالی شهر ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اساس آخرین آمار، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر این زمین لرزه بودند و سبب مصدومیت ۵۲۹ نفر شد که از این تعداد پنج نفر فوت کردند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید