حسین روحانی قهرمان پرافتخار کاراته ایران سرمربی تیم ملی کاراته روسیه شد.

به گزارش سلام نو، حسین روحانی یکی از قهرمانان پرافتخار کاراته ایران با عقد قراردادی یکساله و تا المپیک توکیو هدایت تیم ملی کاراته بزرگسالان روسیه را برعهده گرفت. روحانی پس از هماهنگی های لازم و مشورت با سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته و سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته در نهایت با فدراسیون کاراته روسیه به توافق رسید.

حسین روحانی 4 مدال طلا، نقره و برنز مسابقات قهرمانی جهانی، 2 مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی دوحه و بوسان، 2 مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا و چندین مدال معتبر در مسابقات بین المللی را در کارنامه خود دارد. روحانی به مدت 7 سال مربی تیم ملی بزرگسالان بود و در سه دوره قهرمانی کاراته ایران در مسابقات جهانی به عنوان مربی کنار تیم ملی کاراته فعالیت کرده است. وی در طول دو سال گذشته نیز با دعوت کشورهای اروپایی مثل بلژیک، فرانسه، اسپانیا و... برای کاراته‌های این کشور استاژ فنی برگزار کرده است. روحانی از روز شنبه هفته آینده فعالیت خود را به صورت رسمی با کاراته این کشور آغاز خواهد کرد.

در حال حاضر علیرضا سلیمانی سرمربیگری تیم ملی کاراته مالزی را برعهده گرفته دارد، احمد صافی نیز سرمربی تیم ملی کره جنوبی است، شهاب سلطانی نیز به تازگی سرمربی تیم ملی ازبکستان شده است، محمدرضا رشیدنیا نیز نزدیک به 18 سال است که به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته ماکائو فعالیت می‌کند. البته نادر جودت از قهرمانان پیشین تیم ملی کشورمان نیز نزدیک به یک سال است که به عنوان مربی تیم ملی کاراته ماکائو کنار رشیدنیا فعالیت می‌کند. ضمن اینکه حامدزیگساری و رضا میدان رو نیز هرکدام برای یک سال در این کشور به عنوان دستیار رشیدنیا فعالیت کرده‌اند. در حال حاضر نیز حسین روحانی این بار به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته روسیه به جمع مربیان لژیونر پیوست. سه سال گذشته نیز، مجید عبدالحسینی به مدت یک سال هدایت تیم ملی کاراته چین را برعهده داشت.محمود کرک‌آبادی به مدت هشت سال سرمربی تیم ملی کاراته هنگ‌کنگ بود و در حال حاضر در کشور چین به عنوان مربی باشگاهی فعالیت می‌کند.

لازم به یادآوری است، تیم ملی کاراته ایران در طول چند سال اخیر سه بار عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی، سه بار عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا و بیش از سه بار هم در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است و به همین دلیل با توجه به نزدیک بودن المپیک کشورهای فعال در کاراته به دنبال استفاده از تجربیات مربیان ایرانی هستند تا در بزرگترین آوردگاه جهانی یعنی المپیک با تکیه به دانش مربیان ایرانی حضور داشته باشند.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید