۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 33146105

عبدالفتاح سیسی در توییتی از رئیس جمهوری آمریکا به خاطر حمایتش از مذاکرات سه‌جانبه پیرامون سد النهضه تشکر کرد.

به گزارش سلام نو، رئیس جمهوری مصر در توییتی از همتای آمریکایی خود به خاطر حمایتش از مذاکرات سه‌جانبه پیرامون سد النهضه قدردانی کرد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، ترامپ را در این توییت مردی منحصر به فرد توصیف کرد که قدرت مقابله با بحران‌ها، برخورد با آنها و دستیابی به راه‌حل‌هایی برای این بحران‌ها را دارد.

سیسی در این پیام توییتری از ترامپ به خاطر تلاهایش برای نظارت بر مذاکرات سه‌جانبه میان مصر، سودان و اتیوپی پیرامون ساخت سد النهضه قدردانی کرد.

مذاکرات سه جانبه میان سه کشور مذکور قرار است روز چهارشنبه در واشنگتن برگزار شود و پیش‌بینی می‌شود پروژه ساخت سد النهضه که حدود چهار میلیارد دلار هزینه دارد، تا ۲۰۲۲ به صورت کامل اجرایی شود.

دولت آدیس‌آبابا اعلام کرد، این سد برای تولید انرژی برق برای تأمین نیاز برق این کشور ضروری است اما قاهره از این مساله نگران است که ساخت سد مذکور روی حجم آب رود نیل که حدود ۹۰ درصد نیاز آبی این کشور را تأمین می‌کند، تأثیر سوء بگذارد.

یک مسوول آمریکایی پیش از این اعلام کرده بود، سیسی در جریان دیدارش با ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل از وی خواسته بود برای شکستن حالت رکود در مذاکرات پیرامون سد مذکور میانجی‌گری کند. ترامپ نیز با رایزنی با اتیوپی موافقت کرده و پیشنهاد داده بود، وزیر خزانه‌داری آمریکا میانجی باشد.

روز دوشنبه سیسی در توییتی نوشت: اطمینان کامل دارم که این نظارت برای دستیابی به توافق بر سر سد النهضه، حقوق همه طرف‌های ذی‌ربط را در چارچوب قوانین بین‌المللی و عدالت انسانی در نظر می‌گیرد.

پس از اینکه قاهره میانجی‌گری آمریکا را پذیرفت، اتیوپی و سودان اعلام کردند در مذاکرات روز چهارشنبه شرکت می‌کنند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید