آیا یک فصل خاص از سال بیشتر از سایرین برای شما جذابیت دارد؟ برخی از مردم روزهای طولانی و گرم تابستان را دوست دارند و برخی دیگر در روزهای سردتر پاییز لذت می برند. چرا بعضی از فصل ها بیشتر از سایرین با ما صحبت می کنند؟ آیا روانشناسی می تواند ترجیحات فصلی ما را توضیح دهد؟

چرا ما بعضی اوقات فصل های خاصی را ترجیح می دهیم؟

در حالی که تحقیقات کمی در مورد روانشناسی ترجیحات فصلی وجود دارد ، محققان دریافته اند که تغییرات فصلی دما و نور می تواند بر خلق و خو و رفتارها تأثیر بگذارد. یک مطالعه حتی نشان داد که ماه تولد یک شخص ممکن است با شخصیت بعدی ارتباط داشته باشد .

به عنوان مثال ، کسانی که در ماه های بهار و تابستان متولد می شوند ، به احتمال زیاد دارای خلق و خوی بیش از حد مثبت هستند و بیشتر احتمال دارد که تغییرات سریع خلقی را تجربه کنند. از طرف دیگر ، کسانی که در ماه های زمستان متولد می شوند ، کمتر دچار خلق و خوی تحریک پذیر می شوند.

گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ، روانشناسان مدت هاست تأثیر قدرتمندی را که در فصول سال داشته و می توانند بر خلق و خوی داشته باشند ، تشخیص داده اند. ماه های کوتاه تر زمستان برای بعضی اوقات باعث می شود افراد دچار اختلال عاطفی فصلی شوند ، همچنین به عنوان "افسردگی زمستانی" شناخته می شود.

تحقیقات همچنین نشان داده است که آغاز بهار می تواند بسته به اینکه چه مدت فرد در خارج از خانه می گذرد ، منجر به افزایش موقت حس مثبت شود.

نتایج حیرت انگیز یک مطالعه حتی نشان داد افرادی که در ماه های تابستان در رحم مادر بودند ، بیشتر در طول فصل زمستان بعد از زندگی در اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می دادند.

هر نوع توضیحات علمی برای عشق شخصی ما به هر فصلی خاص ، باید تفاوت های جغرافیایی را نیز مورد توجه قرار دهد. برخی از کشورهای غربی تمایل به ماه های پاییز سرد دارند که به سرعت به سمت برف می روند. از طرف دیگر ، بسیاری از ایالت های شرقی اغلب هوای ملایم پاییزی را تجربه می کنند که گذر شکوهمند و رنگارنگ را از تابستان به پاییز نشان می دهد. جایی که ما زندگی می کنیم و هوای معمولی آن منطقه می تواند در ترجیح فصل نقش بسزایی داشته باشد.

ارتباط بین آب و هوا و حال و هوا

هوای سرد ممکن است بر روحیه ما تأثیر بگذارد ، اما محققان همچنین دریافتند که کاهش دما نیز می تواند بر رفتار تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، دمای اتاق می تواند بر نحوه قضاوت مظنونین جنایی تأثیر بگذارد.

در یکی از مطالعات سال 2014 ، افراد در اتاقهای گرم به احتمال زیاد مجرمان متهم را محرک و داغ تلقی می کردند ، در حالی که افراد در اتاق های سرد احتمالاً مظنونین را مرتکب جرمی خونسرد و از پیش تعیین شده می کردند.

معلوم می شود که دما می تواند تأثیر ظریف و در عین حال عمیقی بر داوری هایی که درباره سایر افراد می گیریم داشته باشد.

چرا نور بر روحیه تأثیر می گذارد؟

این هیچ راز نیست که نور می تواند تأثیر قابل توجهی در روحیه شما داشته باشد. روزهای روشن و آفتابی ممکن است احساس شادی و انرژی را در شما به وجود آورد ، در حالی که روزهای تاریک ممکن است باعث شود شما احساس غم و ناامیدی کنید. همچنین ممکن است نور برای فصول خاصی از سال در تنظیمات شخصی شما نقش داشته باشد.

ریتم شبانه روزی بدن شما یا همان چرخه تقریباً 24 ساعته از خواب و خواب آلودگی تحت تأثیر نور خورشید است. کاهش میزان نور خورشید باعث می شود بدن هورمون هایی را که باعث بی حسی در دوره های طولانی می شوند ، آزاد کند.

کمبود نور آفتاب در ماه های پاییز و زمستان با آنچه به عنوان اختلال عاطفی فصلی شناخته می شود مرتبط است. افرادی که علائم این اختلال را تجربه می کنند ممکن است در تاریکی ، کوتاهتر روزهای سال احساس افسردگی کنند و علاقه خود را به فعالیتهایی که معمولاً از آن لذت می برند ، از دست بدهند. آنها همچنین ممکن است علائم دیگری مانند افزایش خستگی و اشتها را تجربه کنند.

افرادی که به بیماری  افسردگی مبتلا هستند ممکن است ماههای بهاری و تابستان آفتابی را ترجیح دهند وقتی احتمال ابتلا آنها کمتر از علائم این اختلال فصلی باشد.

آنچه مورد علاقه شما در مورد فصل است

درجه حرارت و سطح نور ممکن است در تعیین اینکه در کدام فصلی شما را بیشتر دوست دارید نقش داشته باشد ، اما آیا ترجیحات شخصی شما نیز می تواند چیزی راجع به شخصیت اصلی شما نشان دهد؟ در اینجا فقط چند گرایش ممکن وجود دارد که فصل مورد علاقه شما ممکن است در مورد شما نشان دهد.

شخصیت شناسی افراد علاقه مند به فصل بهار

برای برخی از نقاط جهان ، بهار زمانی است که روزهای کوتاه و تاریک زمستان جای خود را به گرم شدن درجه حرارت و فضای سبزتر در فضای باز می دهد.

اگر بهار فصل مورد علاقه شماست ، ممکن است تجارب جدیدی را بخواهید و فصل بهار فرصتی برای تجدید نیازهای شما بعد از یک زمستان طولانی و سرد فراهم می کند.

شخصیت شناسی افراد علاقه مند به فصل تابستان

در بسیاری از مناطق جهان ، تابستان همه روزهای طولانی تر ، گرمتر و روشن تر است. اگر تابستان زمان مورد علاقه شما در سال است ، این بدان معنی است که شما عاشق بیرون رفتن و زندگی یک سبک زندگی فعال هستید.

ماههای گرم تابستان زمانی برای سفر و لذت بردن از فضای بیرون است. شما احتمالاً تمایل دارید که در سمت خروجی ، برونگرا باشید و افراد احتمالاً شما را خوش بین ، ادعا می کنند.

شخصیت شناسی افراد علاقه مند به فصل پاییز

جورج الیوت (با نام مری آن ایوانز) یک بار در مورد عشقش برای فصل پاییز نوشت: "خوشمزه پاییز! روح من بسیار جسور است و اگر من پرنده ای باشم ، به دنبال خلوت های متوالی به دور زمین می گشتم."

در حالی که بخش هایی از جهان تمایل دارند بهار را به عنوان فصل تجدید فکر کنند ، پاییز نیز زمان بسیار خوبی برای شروع تازه است. رنگهای پرتقالی و هوای خنک تر پاییز باعث تمایل شما به تغییر مداوم می شود.

شخصیت شناسی افراد علاقه مند به فصل زمستان

اگر ماههای سرد زمستان را از همه به عنوان فصل مورد علاقه خود حساب کنید ، ممکن است به معنای این باشد که شما تمایل دارید کمی از افراد درونگرا باشید .

رها کردن ژاکت گرم و نوازش کردن روی مبل با یک نوشیدنی گرم برای فرار از سرما ممکن است مانند ایده شما برای یک بعد از ظهر ایده آل به نظر برسد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید