مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ایرانی ها هرگز در مقابل قلدری‌ها و ستم و زور آمریکا سر خم نکرده و کوتاه نمی‌آید.

به گزارش سلام نو، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی طرح الزام دولت به تعیین سر خط جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه گفت: عده‌ای به من گفته‌اند که چرا امروز مصادف با ۱۳ آبان به عنوان رئیس جلسه صحبت نکردم. چون روز گذشته رئیس مجلس موضع گیری داشت نخواستیم حرف بزنم.

وی ادامه داد: هیچ انسان آگاه و آزاده‌ای سر در مقابل زور و ظلم خم نمی‌کند، آمریکا می‌خواهد قلدری کند این خیال خامی است که تصور می‌کند ایرانی‌ها و آزادگان به همین راحتی کوتاه می‌آیند. کشوری که به راحتی زیر تمام تعهدات بین المللی زده می‌گوید که می‌خواهد مذاکره کند اما اگر تو اهل مذاکره بودی چطور زیر قراردادها و تعهدات زدی.

پزشکیان افزود: می‌گویند که ایران باید مذاکره کند، ایران که مذاکره کرده بود و به تعهدش هم عمل کرد از کجا معلوم که دوباره مذاکره کنیم و زیرش نزنند. لذا همه انسان‌های آگاه در مقابل ستم و قلدری می‌ایستند و سر خم نخواهند کرد.

طنین شعار مرگ بر آمریکا در جلسه علنی مجلس

همچنین بنا به گزارش تسنیم همزمان با 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام خمینی آن را انقلاب دوم نامید نمایندگان مردم در جلسه علنی امروز(دوشنبه، 13 آبان) پارلمان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی

همچنین بنابر گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس(۱۳ آبان) تقاضای عده ای از نمایندگان را برای اولویت دادن به بررسی طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاهها بررسی کرده و در نهایت با ۱۸۳ رای موافق ۱۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع با آن موافقت کردند.

محمد مهدی زاهدی به عنوان نماینده متقاضیان بیان کرد امروز در تاریخ کشور ایران روز مبارزه با استکبار است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه  اظهار کرد: تعداد کثیری از نمایندگان طرحی را در رابطه با الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاهها تهیه کرده است این طرح دو ماه پیش در کمیسیون آموزش به تصویب رسید امروز با توجه به روز ۱۳ آبان که روز مبارزه با استکبار است امیدواریم نمایندگان با موافقت با بررسی این طرح با اولویت در صحن علنی موافقت کنند تا پاسخی به استکبار جهانی باشد.

زاهدی در پایان گفت: امروز  تمام ملت ایران در خیابان ها علیه استکبار جهانی و در راستای حمایت از ملت های ستمدیده راهپیمایی خواهند کرد و ما نمایندگان ملت با بررسی این طرح با مردم همگام خواهیم شد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید