اگر در ایالات متحده ، استرالیا یا ژاپن زندگی می کنید ، می دانید که این امر بدیهی است و البته که شما باید تخم مرغ ها را یخچال بگذارید ! زیرا در غیر این صورت ناامن خواهد بود اما اگر در هر جای دیگر دنیا زندگی می کنید ، ممکن است این سوال گیج کننده باشد.

میکروب سالمونلا در تخم مرغ

در بین سال های 1987 و 1990 میکروب سالمونلا در امریکا و انگلیس و کشورهای دیگر رایج شد و موجب بدبینی افراد به تخم مرغ و تولیدکنندگان شد.

امروزه در ایالات متحده ، استرالیا یا ژاپن هر کس می داند که باید تخم مرغ را در یخچال بگذارد زیرا: میکروب سالمونلا در بین تخم پرندگان و مرغ ها رایج می باشد و سالمونلا می‌تواند تخمدان‌های پرنده یا مرغ را آلوده کند و قبل از تخم گذاردن حیوان، وارد تخم‌مرغ شود یا اینکه به هنگام تخم گذاردن پرنده، به پوسته تخم مرغ نفوذ کند. تخم مرغ های شکسته یا ترک برداشته همچنین می توانند در طی فرایند تولید آلوده شوند. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا ، سالمونلا عامل شماره یک بیماری ناشی از غذا در آمریکا است و سالانه بیش از 142000 بیماری ایجاد می کند.

راه از بین بردن میکروب سالمونلا

البته که میکروب سالمونلا را با پختن کامل مواد غذایی می توان از بین برد.

مراقب غذا هایی که در آن تخم مرغ خام به کار می رود باشید. مانند سس مایونز سس سالاد سزار و بسیاری از موارد دیگر...

با کمی دقت و توجه می توانید مسمومیت ناشی از میکروب سالمونلا را پیشگیری کنید و مبتلا نشوید.

تولیدکنندگان در مقابل این میکروب چه می کنند؟

از آنجا که هیچ راهی برای گفتن اینکه تخم مرغ ها آلوده نیستند وجود ندارد ، تولید کنندگان تخم مرغ از سیاست های محافظت در برابر سالمونلا استفاده می کنند. ایالات متحده ، استرالیا و ژاپن تخم مرغ ها را بلافاصله در یک ظرف آب گرم و صابون شستشو داده و سپس آنها را در داخل یخچال می گذارند. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در اکثر کشورهای دیگر تخمهای خود را به هیچ وجه نمی شویند و حتی در یخچال نگه نمی دارند.

در نگاه اول ، به نظر می رسد که شستشو و یخچال از مزیت ایمنی برخوردار است.

شستن تخم مرغ باعث از بین رفتن باکتری ها می شود ، اما همچنین این پوسته مومی را که از تخم در برابر میکروارگانیسم ها دفاع می کند ، از بین می برد. بنابراین باید تخمهای شسته شده دائما در یخچال قرار بگیرند تا جبران پوسته از بین رفته شود. بعضی از کشور ها به طور کلی برای جلوگیری از عفونت ، مرغ های خود را واکسینه می کنند و پس از آن تخم های طبیعی پوشیده شده نیازی به شستن و یخچال ندارند. هیچ فرایندی ایمن تر نشان داده نشده است ، و این یک نعمت برای کشورهای فقیر است که در آن یخچال و فریزر بسیار گران است و مزارع نمی توانند یخچال تهیه کنند.

بنابراین ، آیا شما باید تخم مرغ خود را در یخچال نگه داری کنید؟ بستگی به این دارد که کجا هستید و از چه کسی آنها را خریداری کرده اید. اگر تخمها از طریق فرآیند تولید در یخچال قرار گرفتند ، باید آنها را در یخچال نگه دارید. اگر در اکثر مناطق جهان زندگی می کنید ، تخم مرغ های خود را در محیط خانه بگذارید و ادامه دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید