زمزمه هایی مطرح شده است که فیلم «مطرب» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی و که تبلیغات آن نیز آغاز شده و قرار بود پس از ماه صفر اکران شود، نیز همانند فیلم «خانه پدری» توقیف شده است و سینماها و سایت‌ها فعلاً اجازه فروش بلیت‌های آن را ندارند، اما عوامل این فیلم و مسئولان سینمایی در تلاش هستند که با اعمال اصلاحات و ممیزی‌ها زمینه رفع توقیف تا پیش از آنکه موعد اکران این فیلم سپری شود، را فراهم آورند و فیلم تازه مصطفی کیایی از اکران نیمه دوم پاییز و زمستان جا نماند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : معمولاً هر چند سال یکبار موج توقیف ها آغاز می شود و چند فیلم را در شعله های حریق خود می سوزاند و تکلیف سرمایه ای که با هزار امید و آرزو در این راه هزینه شده است، نامشخص باقی می ماند.

گویا این موج کما فی السابق اواخر تابستان 98 آغاز شده و در پاییز 98 هم همچنان قربانی می گیرد، از فیلم رحمان 1400 گرفته تا فیلم مطرب که قرار بود از 8 آبان بر روی پرده سینماها برود.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها انتقادات تندی را نسبت به این اثر منتشر کردند از شباهت گریم پرویز پرستویی به خواننده لس آنجلسی ابراهیم حامدی گرفته تا شوخی‌های جنسی متعدد و لحن تند بعضی از دیالوگ‌ها و .... ، و لازم به ذکر است این فیلم فقط یک بار در سازمان سینمایی پخش شد، اما سوال اینجاست فیلمی که جایی اکران نشده است چگونه فرصت دیده شدن و انتقاد پیدا کرده است ؟ این جا مصداق بارز یک طرفه به قاضی رفتن است و فقط به صرف تماشای پوستر فیلم و خواندن چند خطی از خلاصه داستان فیلم، آن را به بدترین شیوه ممکن نقد می کنند و اگر کمی دستشان باز بود حتی عوامل فیلم را هم بازداشت می کردند.

به گفته پخش کننده فیلم «مطرب» اکران این فیلم به دلایل فنی یک هفته به تعویق افتاده است و با  برطرف شدن مشکلات فنی اکران آن آغاز خواهد شد، اما این در حالی است که حتی سایت های بلیط فروشی هم دیگر نام فیلم «مطرب» را از این سامانه حذف کرده اند و حتی جلوی کمپین تبلیغاتی این اثر هم گرفته شده است.

از طرف دیگر کارگردان این فیلم با انتشار تصویری با عنوان «اطلاعیه» در اینستاگرام شخصی خود نوشته است که به احترام ایام رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) فعالیت کمپین تبلیغاتی فیلم سینمایی «مطرب»، تا پایان ایام عزاداری و تا روز سه‌شنبه متوقف خواهد شد، اما همچنان این توقف فعالیت کمپین تبلیغاتی ادامه دارد و این شائبه به وجود می آید که شاید این تعویق هفته های بعدی نیز تمدید شود، اما موضع‌گیری عوامل سازنده فیلم و پخش کنندگان نشان می‌دهد امید برای رفع سریع مشکل این فیلم بالاست و آنها در پی رفع چراغ خاموش مشکل بوده‌اند و همچنان امید دارند بتوانند فیلم را به سرعت در چرخه اکران قرار دهند.

از بازیگران این فیلم می توان به پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم و ... اشاره کرد که در این فیلم سینمایی  مقابل دوربین حسین جلیلی در لوکیشن هایی واقع در ایران و ترکیه رفته اند.

داستان این فیلم در مورد زندگی چند نسل از اعضای خانواده یک خواننده کاباره‌ای است که پیش از معروفیت با وقوع انقلاب در بهمن 1357 همچون این طیف خواننده‌ها از فعالیت او جلوگیری می‌شود و در نتیجه او فرصت معروف شدن را از دست می‌دهد و از صحنه کنار می‌رود اما چون به اندازه کافی مشهور نیست، نمی‌تواند خواننده لس آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسم‌ها تبدیل می‌شود و...

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید