سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که ای روزها با فشار شدیدی از طرف هواداران تیمش به خاطر نتایج تاکنونی مواجه است، ممکن است با تصمیمی جسورانه یک ستاره جوان را وارد دروازه ذوب کند که عصای دست استیلی برای راهیابی به المپیک هم خواهد بود<br/>به گزارش سلام نو، «اشتباه، اشتباه و اشتباه» کلید واژه ای آشنا برای علیرضا منصوریان که در چند ماه اخیر بر روی اعصاب او بوده و مدام در کنفرانس‌های مطبوعاتی از آن استفاده کرده است. از شکست برابر الاتحاد عربستان و حذف از آسیا تا واگذاری یک برد خانگی به سایپا در همان هفته ابتدایی و حالا باخت تلخ مقابل پیکان که او را به درهای خروجی نزدیک و جدال با شاهین بوشهر را آخرین فرصت برای او کرده است.

به گزارش سلام نو، «اشتباه، اشتباه و اشتباه» کلید واژه ای آشنا برای علیرضا منصوریان که در چند ماه اخیر بر روی اعصاب او بوده و مدام در کنفرانس‌های مطبوعاتی از آن استفاده کرده است. از شکست برابر الاتحاد عربستان و حذف از آسیا تا واگذاری یک برد خانگی به سایپا در همان هفته ابتدایی و حالا باخت تلخ مقابل پیکان که او را به درهای خروجی نزدیک و جدال با شاهین بوشهر را آخرین فرصت برای او کرده است.

بعد از جدایی محمدرشید مظاهری از ذوب‌آهن و پیوستن او به تراکتور، شایعات زیادی در خصوص حضور دروازه‌بانان مطرح در اصفهان و کار زیر نظر منصوریان مطرح شد. اما هیچ کدام به حقیقت نرسید و این مربی با تصمیم جنجالی کار خود را به همراه باقر صادقی ادامه داد و تنها به جذب یوسف بهزادی اکتفا کرد. نتیجه این کار در ابتدا شکست تلخ در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بود. ذوبی‌ها در دیدار برگشت در حالی که می‌توانستند به جریان بازی برگشته و به دور بعد صعود کنند، با اشتباه فاحش گلری شیرازه خود را از هم پاشیده دیدند و با چهره‌ای مغموم راهی اصفهان شدند. این پایان کار نبود و چند روز بعد با اشتباهات تاثیرگذار در این منطقه نتیجه برد برابر سایپا با باخت عوض شد.

از هفته دوم لیگ برتر گلر دوم ذوب‌آهن به انتخاب اول منصوریان در خط دروازه تبدیل شد. انتخابی که در ابتدا جواب داد اما در ادامه بازدهی خاصی نداشت. دریافت گل نسبتا بد از صنعت نفت در آبادان، نمایش متوسط برابر استقلال تهران و حالا نمایش نه چندان خوب در بازی برابر پیکان باعث شده که سرمربی ذوب‌آهن باز به فکر تغییرات در این پست حساس باشد. تغییری که این بار برای تیم ملی نیز مهم است.

معراج اسماعیلی، دروازه‌بان تیم ملی امید ایران انتخاب سوم منصوریان برای پست گلری در ذوب‌آهن بوده است. بازیکن 20 ساله که اخیرا همراه با تیم ملی امید برابر استرالیا و شهر خودرو در مسابقات تدارکاتی نمایش درخشان و بدون نقصی داشته و همین امر منصوریان را ترغیب به استفاده از او کرده است. این گلر جوان که همراه با تیم ملی نوجوانان تجربه حضور در جام جهانی را دارد، حالا به انتخاب اول سرمربی ذوب‌آهن برای حضور در ترکیب تبدیل شده است.

منصوریان پیش از این نیز با تغییرات این چنینی راه نجات خود را یافته است. در استقلال نیز چنین وضعیتی برای منصوریان پدید آمد. بازی با سپاهان در اصفهان آخرین فرصت برای او بود. جایی که این مربی با تصمیمی جسورانه سیدحسین حسینی را به شماره یک استقلال در نقش جهان بدل کرد. حسینی در آن بازی خوش درخشید و توانست بعد از منصوریان، اعتماد شفر و حالا استراماچونی را جلب کند و گلر مورد حمایت هواداران آبی نیز شود.

حالا منصوریان تفکری جز معرفی بیرانوند و حسینی جدید به فوتبال ایران ندارد. به خصوص که شاید با این تغییر به مانند دو مرتبه قبل راه فرار از این باتلاقی که در آن گیر کرده را پیدا و مسیر سعادت را طی کند. هم‌چنین این تصمیم به نفع تیم ملی امید و حمید استیلی نیز خواهد بود. به خصوص حالا که کمتر از سه ماه دیگر دور دوم مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شود و تیم ملی امید در گروه سختی با رقبای سرشناس خود رقابت می‌کند. بی شک فیکس شدن اسماعیلی بهترین خبر برای سرمربی جدید تیم ملی امید خواهد بود. چون به این واسطه یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی رو فرم ایده‌آل قرار می‌گیرد و می‌تواند عصای دست استیلی هم شود. مهره‌ای 20 ساله که شاید فرشته نجات دو ستاره از نسل 98 فوتبال ایران شود و بعدها نیز به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کند. البته در این راه رقبای سرسختی برای اسماعیلی وجود دارد. حبیب فرعباسی، که در رقابت با سوشا مکانی در خط دروازه نفت مسجدسلیمان، در بعضی از مسابقات انتخاب اول تارتار شد و در این راه توانست 3 کلین شیت نیز ثبت کند. نیما میرزا زاد هم در نساجی بعد از مصدومیت رضایی سه مسابقه برای مهاجری انجام داده که نتیجه آن یک کلین شیت بوده است. اما او حالا رقیبی مثل علیرضا حقیقی را دارد و باید دید که چه عملکردی از خود نشان می‌دهد./ ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید