چای یکی دیگر از نوشیدنی های ست که مثل قهوه می تواند به دندان ها آسیب برساند و آن ها را از فرم شکیل بودن خود دور کند.

توت

مصرف مداوم انواع توت مانند شاه توت و تمشک به دلیل وجود رنگدانه های سیاه در ترکیبات خود باعث می شوند که بر روی دندان ها لکه ایجاد شود.

به همین خاطر اگر قصد دارید چنین اتفاقی برای دندان های تان رخ ندهد باید پس از هربار که از توت استفاده می کنید،دندان های تان را مسواک بزنید.علاوه‌بر آن باید از فلوراید و نخ دندان نیز استفاده نمایید زیرا فلوراید محافظ خوبی در برابر اسیدی بودن خوراکی ها می باشد.پس فلوراید جزء موارد ضروری ست.

مصرف قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های ست که باعث زرد شدن و لکه دار شدن دندان ها می شود و علت آن هم این است که دارای پلی فنول اسیدی به نام تامین می باشد که عامل بروز لکه و زردی بر روی دندان هاست.

علاوه‌بر قهوه،مصرف مداوم نوشیدنی های که اسیدی هستند باعث پوسیدگی دندان ها می شوند پس حتما باید به این مورد توجه کرد.

مصرف چای

چای یکی دیگر از نوشیدنی های ست که مثل قهوه می تواند به دندان ها آسیب برساند و آن ها را از فرم شکیل بودن خود دور کند.

یکی از افراد متخصصی که در این خصوص مطالعاتی داشته دکتر هارمز می باشد که براساس تحقیقات و گفته های او،یکی از مواردی که اغلب مردم به آن بی اعتنایی می کنند این است که پوسیدگی یا لکه دار شدن و زردی دندان ها به نوشیدنی های مصرفی آن ها ارتباطی ندارد بلکه به وعده ها و دفعات استفاده ی آن ها مربوط می شود.به‌همین خاطر،دندان های افرادی که به صورت مکرر از چای و قهوه استفاده می کنند در خطر حمله های اسیدی هستند و زودتر پوسیده و یا لکه دار و زرد می شوند.از اینرو این افراد باید چند قطره شیر به چای خود اضافه نمایند تا کازئینی که در شیر است باعث کاهش خاصیت اسیدی چای شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید