بنا بر اعلام هواشناسی خوزستان، میزان بارش ناگهانی باران در اهواز که عصر امروز حدود ۴۰ میلی‌متر بود که  معابر اهواز را دچار آبگرفتگی کرد و مثل همیشه تردد شهروندان با مشکل مواجه شد

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به بارش‌ شدید باران پائیزی شدید در این استان گفت: لازم است همه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان‌ها آماده‌باش باشند و فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دستگاه‌های امداد و نجات به حالت آماده‌باش باشند..

کیامرث حاجی‌زاده بیان کرد: مسئولان ادارات کشیک‌ شبانه‌روزی مقابله با بحران را در همه دستگاه‌های اجرایی خوزستان برقرار، و مسئولان شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، حمل و نقل و راهداری، دستگاه‌های عملیاتی و خدماتی در محل کار خود حضور داشته باشند.

وی گفت: با توجه به تداوم وضعیت بارندگی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ و تندباد لحظه ای و آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، احتمال تگرگ و صاعقه، مه آلود شدن جاده های کوهستانی به همراه کاهش میدان دید افقی در خوزستان لازم است مردم این استان هرگونه هشداری را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: در شرایط شرایط نامساعد جوی حتما به توصیه‌های ایمنی و احتیاطی توجه شود و از تردد، توقف، اسکان و برپایی کمپ و چادر و هرنوع فعالیت عمومی یا چرا و تعلیف احشام در مسیل‌ها، مناطق کوهستانی و مرتفع، دره‌ها و سایر مناطق پرخطر و مستعد وقوع سیلاب، صاعقه و سقوط اجسام ممانعت، و تاکید مکرر برلزوم رعایت فاصله ایمن از مناطق ذکرشده است.

وی یادآور شد: شهروندان، روستاییان و عشایر به اخطاریه‌ها، هشدارها و اطلاعیه ها ستاد مدیریت بحران توجه جدی داشته باشند و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به طور جد خودداری کنند.

هواشناسی خوزستان افزایش ابر، بارش باران و رعد و برق را تا پایان هفته را برای استان خوزستان پیش‌بینی کرده است.

عصر روز دوشنبه بیشتر نقاط خوزستان شاهد بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید بود به طوری که بارش حدود ۴۰ میلیمتر در اهواز در فاصله زمانی کوتاهی، آبگرفتگی معابر و کندی در آمد و شد را موجب شد/ مهر

به گزارش سلام نو، اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص این باران اعلام کرد: تشکیل همرفت ناگهانی در جنوب غرب اهواز باعث بارش رگباری و رعد و برق همراه با تند باد ناگهانی در اهواز شده است.

مسیر احتمالی طوفان تندری در اهواز به سمت شهر های رامهرمز، باغملک، ایذه و دهدز حرکت کرده است. میزان بارش ناگهانی باران در اهواز ۳۹.۷ میلی متر گزارش شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید