۴۷ میلیون نفر در جهان یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت دارند و 44 درصد از کل ثروت دنیا را در اختیار دارند.

در حال حاضر ۴۶.۸ میلیون نفر با ثروت یک میلیون دلار یا بیشتر در جهان زندگی می‌کنند.

به گزارش سلام نو، گزارش جدید ثروت بانک " کردیت سوئیس" نشان می دهد که شمار افراد دارای یک میلیون دلار ثروت یا بیشتر در مقایسه با سال قبل، ۱.۱ میلیون نفر افزایش یافته و به حدود ۴۷ میلیون نفر رسیده است. میلیونرها در حال حاضر ثروتی معادل ۱۵۸.۳ تریلیون دلار در اختیار دارند که ۴۴ درصد از کل ثروت جهانی را شامل می شود.

در حال حاضر آمریکا با ۱۸.۶ میلیون نفر میلیونر، بیشترین شمار میلیونرها در جهان را دارد که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۷۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. با وجود کاهش ۱۵۸ هزار نفری شمار میلیونرهای چینی نسبت به سال قبل، این کشور با داشتن ۴.۵ میلیون نفر میلیونر در رده دوم قرار گرفته است و ژاپن با ۳ میلیون نفر، در رده بعدی قرار دارد. شمار میلیونرهای ژاپنی نسبت به سال قبل ۱۸۷ هزار نفر بیشتر شده است.

تمرکز ثروت در انحصار بخش کمی از جمعیت امریکا، به یکی از اصلی ترین موضوعات مناظره های انتخاباتی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور تبدیل شده است. الیزابت وارن و برنی سندرز، نامزدهای دموکرات این انتخابات خواهان افزایش مالیات ثروت در امریکا شده اند. در حال حاضر ۹۰ درصد جمعیت جهان تنها، ۱۸ درصد کل ثروت را در اختیار دارند.

همچنین حدود نیم میلیارد نفر از جمعیت جهان دارای ۱۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار ثروت هستند و یک میلیارد و ششصد و شصت و یک میلیون نفر نیز بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار ثروت در اختیار دارند.

پیشتر بانک یو بی اس پیش بینی کرده بود که ثروت جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ با ۲۷ درصد افزایش به ۴۵۹ تریلیون دلار افزایش پیدا کند. سال گذشته ثروت جهانی ۲.۶ درصد بیشتر شده بود. تا سال ۲۰۲۴ احتمالا شاهد عبور تعداد میلیونرها از ۶۴ میلیون نفر خواهیم بود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید