وزرای دفاع ناتو در نشست خود در بروکسل ضمن انتقاد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، در عین حال اذعان کردند که نمی‌توانند اقدام چندانی برای تحریم کردن آنکارا انجام دهند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که بحث‌های نخستین روز این نشست «صریح و باز» بود. وی اظهار کرد: وزرای دفاع بر لزوم «حفظ وحدت در مبارزه با داعش» از طریق یک ائتلاف گسترده بین‌المللی با حضور اکثر اعضای ناتو تأکید دارند.

حمله ترکیه به شمال سوریه، مهمترین موضوع نخستین روز نشست دوروزه وزرای دفاع ناتو در بروکسل بود.

ترکیه گفته است: با هدف مقابله با پ.ک.ک و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و همچنین ایجاد منطقه امن به منظور بازگرداندن آوارگان سوری به شمال آن کشور حمله کرده است.

آلمان هفته جاری پیشنهاد داده بود که نیروهای بین‌المللی برای ایجاد منطقه امنی که ترکیه خواهان تأسیس آن در شمال سوریه است، اعزام شوند.

«مظلوم عبدی» فرمانده ارشد نیروهای کُرد سوریه از این طرح استقبال کرد اما وزرای دفاع ناتو پیشنهاد آلمان مستقیماً مورد توجه قرار ندادند.

استولتنبرگ گفت که وزرای دفاع ناتو بر «حمایت گسترده از تعامل جامعه بین‌المللی به منظور یافتن یک راه حل سیاسی» تأکید کردند.

«دیدیه رایندرز» وزیر دفاع بلژیک درباره طرح آلمان گفت: ما به طور اصولی با حصول توافقی برای همکاری مشترک موافقیم اما پس از توافق ترکیه و سوریه اوضاع به کلی فرق کرده است.

پیش از نشست بروکسل، «آنگرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان گفته بود که همتایان فرانسوی و انگلیسی وی معتقدند که توافق روسیه و ترکیه برای گشتزنی مشترک در «منطقه امن» در داخل سوریه «اساسی دائمی برای یک راه حل سیاسی ایجاد نمی‌کند.»/ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید