گرچه همه سبزیجات برای سلامتی مهم هستند و مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند.پیاز حاوی ویتامین های مختلف ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی قوی می باشد که نشان داده شده است از بسیاری جهات باعث تقویت سلامتی می شود.

در حقیقت ، خواص دارویی پیاز از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است ، زمانی که از آنها برای درمان بیماری هایی مانند سردرد ، بیماری های قلبی و زخم های دهان استفاده می شد.

پیاز دارای مواد مغذی است

پیاز کالری کمی دارد اما از نظر ویتامین و مواد معدنی بسیار کم می باشد.

یک پیاز متوسط ​​فقط 44 کالری دارد اما مقدار قابل توجهی از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر را تأمین می کند .

پیاز به ویژه از نظر ویتامین C سرشار از مواد مغذی است که در تنظیم سلامت ایمنی ، تولید کلاژن ، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد .

ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند در بدن شما عمل می کند و از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند

پیاز همچنین سرشار از ویتامین های گروه B ، از جمله فولات (B9) و پیریدوکسین (B6) است - که نقش کلیدی در متابولیسم ، تولید گلبول های قرمز و عملکرد عصبی دارند .

پیاز برای سلامتی قلب مفید است

پیاز حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که با التهاب مبارزه می کنند ، تری گلیسیریدها را کاهش می دهند و کلسترول را کاهش می دهند - همه اینها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

خاصیت ضد التهابی قوی آنها همچنین ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و از لخته شدن خون محافظت کند.

کوئرستین یک آنتی اکسیدان فلاونوئید است که در پیاز بسیار متمرکز است. از آنجا که این یک ضد التهاب قوی است ، ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا کمک کند.

یک مطالعه در 70 فرد دارای اضافه وزن با فشار خون بالا نشان داد که یک دوز 162 میلی گرم در روز عصاره پیاز غنی از کوئرستین به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک را به میزان 3 تا 6 میلی متر جیوه در مقایسه با دارو کاهش می دهد .

همچنین مشخص شده است که پیاز باعث کاهش سطح کلسترول می شود.

پیاز سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می کنند ، فرایندی که منجر به آسیب سلولی می شود و به بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

پیاز منبع عالی آنتی اکسیدان ها است. در واقع ، آنها حاوی بیش از 25 نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئید است.

پیازهای قرمز ، به ویژه ، حاوی آنتوسیانین ها - رنگدانه های گیاهی خاص در خانواده فلاونوئید هستند که به پیاز رنگدانه قرمز می دهد .

پیاز قرمز سرشار از آنتوسیانین ها است ، که رنگدانه های گیاهی قدرتمندی هستند که ممکن است در برابر بیماری های قلبی ، برخی سرطان ها و دیابت محافظت کنند.

پیاز خاصیت ضد سرطانی دارد

خوردن سبزیجات از جنس آلیوم مانند سیر و پیاز با خطر کمتری از برخی سرطانها از جمله معده و روده بزرگ ارتباط دارد.

یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات آلیوم مانند پیاز ممکن است خاصیت محافظتی در برابر برخی سرطان ها داشته باشد.

پیاز به کنترل قند خون کمک می کند

خوردن پیاز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند ، که به ویژه برای مبتلایان به دیابت یا پیشگیری دیابت بسیار مهم است.

به دلیل بسیاری از ترکیبات مفید موجود در پیاز ، مصرف آنها ممکن است به کاهش قند خون کمک کند.

پیاز تراکم استخوان را افزایش می دهد

اگرچه لبنیات برای تقویت سلامت استخوان بسیار مفید است ، بسیاری از غذاهای دیگر از جمله پیاز ممکن است به حمایت از استخوان های قوی کمک کنند .

یک مطالعه در 24 زن میانسال و یائسه نشان داد که افرادی که روزانه 8 هفته 3.4 اونس (100 میلی لیتر) آب پیاز مصرف کرده اند ، چگالی مواد معدنی استخوان و فعالیت آنتی اکسیدانی را نسبت به گروه کنترل بهبود داده اند .

علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که زنان مسن که بیشتر آنها پیاز می خورند ، خطر شکستگی لگن را بیش از 20 درصد در مقایسه با افرادی که هرگز پیاز نخورده اند کاهش داده است.

پیاز به کاهش استرس اکسیداتیو ، تقویت سطح آنتی اکسیدان و کاهش ریزش استخوان کمک می کند ، که این امر می تواند مانع از پوکی استخوان و تقویت تراکم استخوان شود .

پیاز خواص ضد باکتریایی دارد

پیازها می توانند با باکتریهای بالقوه خطرناک ، مانند Escherichia coli ( E. coli ) ، سودوموناس آئروژینوزا ، استافیلوکوکوس اورئوس ( S. aureus ) و باسیلوس سرئوس مبارزه کند.

علاوه بر این ، عصاره پیاز نشان داده شده است که مانع از رشد کلرای Vibrio ، باکتری است که یک نگرانی عمده بهداشت عمومی در جهان در حال توسعه است.

به نظر می رسد کوئرستین استخراج شده از پیاز روشی بسیار قدرتمند برای مبارزه با باکتری ها است.

H. pylori یک باکتری است که همراه با زخم معده و برخی سرطانهای گوارشی است ، در حالی که MRSA یک باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک است که باعث ایجاد عفونت در نقاط مختلف بدن می شود .پیازها مانع از رشد باکتریهای مضر مانند E. coli و S. aureus می شوند .

پیاز گوارش را تقویت می کند

پیاز منبع غنی از فیبر و پریمیوتیک ها است که برای سلامتی بهینه روده ضروری هستند.

پربیوتیک ها انواع غیر قابل هضم فیبر هستند که توسط باکتری های مفید روده تجزیه می شوند .

علاوه بر این ، مصرف غذاهای سرشار از پربیوتیک به افزایش پروبیوتیک ها ، مانند سویه های لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتری ها کمک می کند ، که از سلامتی گوارشی را بهبود می بخشد.

پیاز منبع غنی از پربیوتیک ها است ، که به تقویت سلامت دستگاه گوارش ، بهبود تعادل باکتری ها در روده شما و به نفع سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید