دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد رابطه من با رهبر کره شمالی بسیار خوب است و بخاطر این که من ریی جمهور هستم آمریکا درگیر جنگ با کره شمالی نیست.

به گزارش سلام نو، رئیس جمهوری آمریکا، اولین بار پس از شکست مذاکرات نمایندگان هسته ای کشورش و کره شمالی در استکهلم، از رابطه خوب خود با رهبر کره شمالی خبر داد و گفت: اگر من رئیس جمهوری نبودم، آمریکا درگیر جنگی بزرگ با کره شمالی می شد.

"دونالد ترامپ" دوشنبه در نشست کابینه خود گفت، "باراک اوباما" به من گفته بود، بزرگ ترین مشکل من این بود که نمی دانستم چگونه مساله کره شمالی را حل و فصل کنم. اوباما در طول دوره ریاست جمهوری، 11 بار با کره شمالی تماس گرفت که به هیچ یک از آنها جواب داده نشد.

ترامپ با تاکید بر ارتباط خوب خود با "کیم جونگ اون"، گفت، اطلاعات "بسیار جالب" درباره کره شمالی وجود دارد که می تواند سازنده باشد.

مذاکره‌کنندگان هسته ای آمریکا و کره شمالی اوایل این ماه(اکتبر) برای ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای به استکهلم سفر کردند. نمایندگان ارشد دو کشور با یکدیگر دیدار و درباره جزییات دستور کار و محل برگزاری نشست نمایندگان دو کشور به توافق رسیدند.

نماینده ارشد کره شمالی قبل از شروع مذاکره نمایندگان دو کشور اعلام کرد، پیشنهادهای واشنگتن تکراری است و حاوی ایده جدیدی نیست و نمایندگان ما در مذاکرات شرکت نمی کنند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید