هرچند که نفوذ در مراکز مهم تصمیم ساز و تصمیم گیر و اجرایی کشور از اهداف مهم دشمن است و موفقیت گاه و بی گاه دشمن در مواردی به خصوص در اول انقلاب یا جذب فرزندان برخی مسئولین در سال‌های اخیر غیر قابل کتمان است،اما اینکه در شرایط جنگ اقتصادی نیروهای خود را از پشت بزنید و متهم به خیانتی چنین گسترده بنماییدشان کمی عجیب است! آن هم از محسن رضایی که سابقه نظامی و امنیتی طولانی‌ای دارد!

سلام نو - سرویس سیاسی: «امروز نفوذی های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را معطل کرده اند و در وزارتخانه ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند.» این سخنان حرف‌های مخالفین نظام، جواد ظریف یا یک چهره اصلاح طلب نیستند، بلکه سخنان محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان کل اسبق سپاه است.

به گزارش سلام نو، شاید از خودتان بپرسید بعد از بیان این ادعا برای آقا محسن مشکلی پیش نیامد؟ چون جواد ظریف که وزیر امور خارجه هم هست با مطرح کردن حرف‌های دیگران درباره پولشویی حسابی با مشکل مواجه شد و به شکل منطقی محسن رضایی هم باید بعد از بیان این حرف که نفوذی‌های آمریکا در وزارتخانه‌ها بیشتر از ترامپ موثرند باید با مشکلات بیشتری مواجه شود ولی چنین نشد.

در حالی که ظریف با تهدید مواجه می‌شود و دوازده صفحه مستند به قوه قضاییه می‌فرستد و دست آخر هم سندهایش مستند تشخیص داده نمی‌شود، محسن رضایی عملا در برابر درخواست ارائه مستند هم به مراجع مربوطه بی محلی می‌کند.

واعظی: رضایی مدرک بدهد / رضایی: به مراجع مربوطه دادم!

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گو با خبرآنلاین، در واکنش به این سخنان رضایی گفت: آقای رضایی به جای سخنرانی، مصادیق نفوذ در وزارتخانه‌ها را به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه معرفی کند. اینکه هر کسی برای مطرح شدن حرفی بزند، کار درستی نیست.

در واکنش دیگری نیز دبیرخانه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور هم در نامه‌‌ای به محسن رضایی درخواست کرد، مستندات و اطلاعات مربوط به حضور نفوذی ها در وزارتخانه ها و میزان کیفیت تاثیر آنها بر اقتصاد کشور به منظور بهره برداری های قانونی و پیگیری های لازم به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

واکنش محسن رضایی اما جالب توجه بود. در حالی که مخاطب ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی و محمود واعظی محسن رضایی بود، به جای او یکی از ادارات مجمع تشخیص مصلحت نظام به این پاسخ‌ها واکنش نشان داد.

در پاسخ به این سخنان اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز اعلام کرد: «دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصداق‌ها و موارد نفوذ در کشور در ابعاد فکری، اعتقادی و در بعد هواداری و نیز در شکل وابستگی تشکیلاتی به آمریکا را به مراجع مربوطه ارائه کردند و خواهند کرد.»

رضایی عملا با این پاسخ نه تنها وزارت اطلاعات و دولت را مراجع مربوط به این مسئله ندانسته ، بلکه عملا شائبه نفوذ در این مراجع را نیز ایجاد کرد، آن هم در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی در شرایط شبه جنگی قرار دارد و تاکید همه به هم گرایی است.

استاندار دو گانه در برابر ظریف و رضایی

شاید یکی از وجوه تلخ ماجرای محسن رضایی این است که ما شاهد استانداردی دو گانه بین او و جواد ظریف هستیم. در حالی که ظریف به حمایت بیشتری نیاز دارد این محسن رضایی است که مورد هیچ گونه شماتتی قرار نمی‌گیرد و آزادانه هر چه دلش بخواهد می‌گوید.

ظریف در حالی از پولشویی صحبت کرد که بر مبنای اخبار تسنیم و فارس سالانه چند ده میلیارد قاچاق در کشور وجود دارد و این پول‌ها بدون پولشویی نمی‌تواند از ایران بیرون برود. از دیگر سو حجم قاچاق مواد مخدر در ایران حجم قابل توجهی است و آن هم به تمیز کردن پول‌های قاچاق نیاز دارد.

با این اوصاف بیان واضحات جواد ظریف خواب دلواپسان و دل نگران‌ها را می‌پراند ولی سخنان رضایی که عملا به نفوذ و سیطره امنیتی آمریکا بر وزارتخانه‌های ایران اشاره دارد هیچ واکنش مشابهی در پی ندارد! اگر این سکوت علامت رضایت آن طیف دلواپس است و مهر تاییدی بر حرف‌های رضایی پس چرا با این نفوذ مبارزه نمی‌کنند؟ اگر هم حرف‌های آقا محسن غلط است چرا مثل ظریف به او تذکر نمی‌دهند؟

آقا محسن! تا انتخابات ریاست جمهوری وقت هست

هرچند که نفوذ در مراکز مهم تصمیم ساز و تصمیم گیر و اجرایی کشور از اهداف مهم دشمن است و موفقیت گاه و بی گاه دشمن در مواردی به خصوص در اول انقلاب یا جذب فرزندان برخی مسئولین در سال‌های اخیر غیر قابل کتمان است،اما اینکه در شرایط جنگ اقتصادی نیروهای خود را از پشت بزنید و متهم به خیانتی چنین گسترده بنماییدشان کمی عجیب است! آن هم از محسن رضایی که سابقه نظامی و امنیتی طولانی‌ای دارد!

بر فرض، که فرض محالی هم نیست، سخنان آقای رضایی درست باشد و ایشان حرف دقیقی بزنند ولی آیا گفتن این حرف جز اعتراف به قدرت دشمن، فراری دادن جاسوس‌ها و از دست رفتن روحیه خودی‌ها دست آوردی دارد؟ پرسش دیگر این که آیا نفوذ فقط در دولت و وزارت اطلاعات است؟ مراکز نظامی و امنیتی دیگر یا مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف نفوذ دشمن نیستند؟

کاش آقای رضایی پاسخی روشن و واضح به این مجموعه از سوالات بدهند و یادشان باشد تا انتخابات ریاست جمهوری راه بسیار است و برای دیده شدن هزار و یک راه کم هزینه‌تر، عقلانی‌تر و جذاب‌تر وجود دارد و دامن زدن به توهم توطئه در جامعه، آن هم در شرایط کنونی، هیچ دست آوردی جز افزایش بی اعتمادی عمومی نسبت به ارکان نظام در پی نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید