مسخره‌باز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی همایون غنی‌زاده و تهیه‌کنندگی علی مصفا محصول سال ۱۳۹۷ است، این فیلم نخستین اثر سینمایی همایون غنی‌زاده‌است که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷ حضور داشت و توانست چهار جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی بخش نگاه نو و سیمرغ بلورین فیلم‌های هنر و تجربه را کسب کند.

به گزارش سلام نو، فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده در بخش رقابتی جشنواره ورشو لهستان در چهار نوبت و با فروش کامل بلیت‌ها به روی پرده رفت.

سی و پنجمین جشنواره فیلم ورشو که از ۱۹ مهر ماه آغاز شده، در روز ۲۸ مهر به کار خود پایان خواهد داد و مراسم اعطای جوایز این رویداد رده الف جهانی نیز روز ۲۷ مهر برگزار می‌شود.

«مسخره باز» با بازی علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان، رضا کیانیان، داریوش موفق، محسن حسینی و هدیه تهرانی هم‌اکنون در سینماهای ایران اکران عمومی می‌شود و عرضه و پخش بین المللی آن برعهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

علاوه بر فیلم «مسخره‌باز» که نماینده ایران در بخش رقابتی جشنواره ورشو است فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی نیز در بخش کشف های جشنواره و فیلم «فردا عبور خواهم کرد» ساخته کارگردان ایرانی، سپیده فارسی و محصول هلند/لوگزامبورگ/یونان/فرانسه نیز در بخش مسابقه حضور دارند.

هیات داوران پنج نفره جشنواره سه جایزه بهترین فیلم با عنوان جایزه بزرگ ورشو، جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران را اعطا کرده که جایزه ویژه می تواند به هر یک از عوامل فیلم تعلق بگیرد. هیات داوران نتپک و کلیسای جهانی نیز جوایز مستقل خود را در جشنواره اعطاء خواهند کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی ورشو از ۱۹ تا ۲۸ مهر ماه در لهستان برپاست. /ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید