مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی –کاربردی از کاهش 1100 مرکز آموزشی به 540 خبر داد و گفت: برخی مراکز به خاطر نداشتن استانداردهای آموزشی و دولتی بودن تعطیل شده اند.

به گزارش سلام نو، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی –کاربردی گفت:  به دنبال آن هستیم تا چند سال آینده تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در مراکز علمی-کاربردی را به ۱۰ هزار نفر برسانیم.

مختار جلالی با اشاره به اینکه جذب دانشجوی خارجی به خصوص از کشورهای همسایه از اهداف بلند مدت دانشگاه علمی کاربردی است، اظهارکرد: در حال حاضر ۵۵۰ دانشجوی خارجی در مراکز مختلف علمی کاربردی کشور مشغول تحصیل هستند که بیشتر آنها از کشورهای عراق، سوریه، یمن و افغانستان هستند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا چند سال آینده تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در مراکز علمی کاربردی را به ۱۰ هزار نفر برسانیم.

وی همچنین به برنامه ریزی برای ساماندهی رشته‌های اشباع شده دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: دانشگاه زمانی بالای هزار و ۱۰۰ مرکز داشته که حالا به حدود ۵۴۰ مورد رسیده است.

این مسئول اظهار کرد: برخی از مراکز به واسطه دولتی بودن یا به دلیل نداشتن استانداردهای لازم آموزشی تعطیل شده‌اند و این اقدام در راستای کیفی سازی آموزش‌های مراکز علمی کاربردی صورت گرفته است.

جلالی با بیان اینکه تعطیلی مراکز دولتی با جدیت در حال پیگیری است، توضیح داد: برای بیشتر این مراکز، مرکز معین تعیین شده و کمتر از ۱۰ درصد این مراکز به دلیل رشته‌های خاص فعال هستند.

وی ادامه داد: پرونده‌ها و دانشجویان این مراکز به مراکز معین انتقال داده شده و مشکلی در ادامه تحصیل دانشجویان وجود ندارد./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید