ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد ما آماده‌ایم در صنعت فضایی همکاری‌های خود را با امارات گسترش داده و به ابوظبی در توسعه سیستم ناوبری ماهواره‌ای خود هم کمک کنیم.

به گزارش سلام نو، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با ولیعهد امارات عربی متحده، اعلام کرد: روسیه و امارات در حل مسائل خاورمیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در آغاز دیدار با محمد بن زاید آل نهیان گفت: روابط روسیه و امارات با موفقیت و در فضای دوستانه توسعه می‌یابد و ما حتی حاضر هستیم در صنعت فضایی نیز همکاری های خود را با امارات گسترش دهیم و به ابوظبی در توسعه سیستم ناوبری ماهواره‌ای خود هم کمک کنیم.

وی افزود: مطابق موافقت‌نامه همکاری‌های راهبردی روسیه و امارات، دو کشور روابط خود را در عرصه‌های مختلف گسترش می‌دهند.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه مسکو و ابوظبی در حل مسائل خاورمیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند، اضافه کرد: در دستور کار مذاکرات دو کشور مسائل سوریه، یمن و اوضاع خلیج فارس قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به عرصه‌های انرژی و انرژی هسته‌ای به عنوان حوزه‌های مهم برای همکاری دو کشور اظهار کرد: روسیه و امارات در چارچوب موافقتنامه اوپک پلاس هم با هم همکاری می‌کنند.

پوتین امروز همچنین به اتفاق محمد بن زاید آل نهیان باهزاع المنصوری نخستین فضانورد اماراتی دیدار کرد.

این دیدار و مذاکرات پوتین با ولیعهد امارات در کاخ «قصر الوطن» ابوظبی برگزار شد و انتظار می‌رود مذاکرات دو طرف با حضور هیات‌های دو کشور ادامه یابد.

در دستور کار این مذاکرات مسائل مهم جهانی از جمله مساله سوریه، بحران یمن، مساله لیبی، اوضاع خلیج فارس و همکاری‌های دوجانبه قرار دارد.

در جریان این مذاکرات امضای 10 موافقت نامه به ارزش 1.3 میلیارد دلار بین روسیه و امارات پیش بینی شده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید