حدیث میر امینی در گفتگو با سرویس فرهنگ و هنر سلام نو گفت:هنر روح دارد و یکی از مهمترین رسالت تمام کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، پویا نگه داشتن این شغل است و یک هنرمند دغدغه اش فقط هنر است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: حدیث میرامینی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: سریال « مجلس حیرانی» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی داوود شاه‌بابایی قرار است از شبکه یک سیما در ماه صفر پخش شود و من در این سریال در کنار هنرمندانی چون بیژن امکانیان، کاوه خداشناس، سیما خضرآبادی، عباس غزالی، مهدی فقیه، تبسم هاشمی، کاظم هژیر آزاد ، بهرام ابراهیمی و ... به ایفای نقش پرداخته ام.

بازیگر سریال «مجلس حیرانی» پیرامون نقش خود در این سریال اظهار کرد: برای اولین بار است که در کارنامه کاری خود این نقش را بازی می کنم و بسیار نقش متفاوتی نسبت به دیگر کارهایم است.

وی در خصوص این سریال اذعان کرد: فیلمبرداری این فیلم از پنجم مرداد ماه آغاز شد و در حال حاظر روزهای پایانی خود را سپری می کند، این فیلم یک فیلم مناسبتی است و حال و هوای خاص خود را دارد و هرچند فیلم های مناسبتی شعارگونه هستند، چرا که می خواهند پیامی را القا کنند اما تمامی بازیگران سعی کردیم در اجرا به فضای واقعی و به دور از شعار بپردازیم و در نهایت امیدوارم کار متفاوت و خوبی شده باشد.

وی در خصوص همکاری خود با داریوش یاری بیان کرد: سریال «مجلس حیرانی» اولین تجربه کاری من با داریوش یاری بود و تجربه لذت بخشی بود چراکه داریوش یاری بسیار بازیگر و بازی‌گردان خوبی است و بسیار بر روی فیلمنامه و کاراکترهای فیلمنامه مسلط بودند و راهنمایی‌های خوبی را به بازیگران می دادند و به خاطر این که حس عجیبی به فیلمنامه و فیلمشان داشتند، این حس به گروه هم منتقل می شد و در نهایت در فیلم اثرش را می گذارد.

بازیگر سریال «سال های دور از خانه» در خصوص بازخورد مردم به این سریال افزود: بازخورد مردم به این سریال بسیار خوب بود و از بازدیدهای سایت هایی مانند فیلیمو و نماوا  و فروش سی دی های فیلم مشخص می شود که بسیار سریال پر مخاطبی بوده و در صفحه اینستاگرام من مردم بازخورد خیلی خوبی از این سریال به من می دادند.

حدیث میر امینی در خصوص تجربه همکاری خود با مجید صالحی اظهار کرد: مجید صالحی بازیگر و کارگردان بسیار خوبی است و تجربه با کارگردانی که خودش بازیگر موفقی است احساس نزدیکی بیشتری به بازیگر می دهد و در کنار مجید صالحی، محمدحسین قاسمی در مقام تهیه کننده قرار داشت که بسیار تهیه کننده خوبی بود و این باعث می شد که «سال های دور از خانه» شرایط خوبی برای بازیگران این اثر فراهم کرده باشد و نویسندگی خوب احمد مهرانفر این فیلم را به یک فیلم جذاب برای مخاطب تبدیل کرد.

وی در خصوص ساخت فصل دوم «سال های دور از خانه» اظهار کرد: زمانی که در حال بستن قرارداد بودیم صحبت هایی در خصوص ساخت فصل بعدی این سریال انجام گرفت اما در حال حاضر خبری از ساخت فصل بعدی این سریال پرمخاطب نیست.

وی علت متفاوت ظاهر شدنش از سال های دور از خانه تا محفل حیرانی را به چالش کشیدن خود دانست و افزود: علت عجیب و غریب بودن انتخاب نقش ها و تمایل بازی در نقش های مختلف این است که من هم به عنوان بازیگر دوست دارم نقش های متفاوتی را تجربه کنم و در حال حاضر به صورت گزیده نقش ها را قبول می کنم و امیدوارم در ایفای آن ها موفق باشم و مردم نیز دوست داشته باشند.

وی در ادامه پیرامون اولویت این روزهای خود در عرصه بازیگری را این‌گونه تشریح کرد: اولویت من در حال حاضر در وهله اول این است که نقش های متفاوتی را ارائه دهم، چراکه به عنوان بازیگر دوست ندارم خودم را تکرار کنم و برایم مهم نیست که حتما نقش اول فیلم را بازی کنم و بسته به فیلم نامه و نقشی که نوشته شده است انتخابم را انجام می دهم چرا که گاهی اوقات بازیگر می بیند در نقش اول می توان پیام خود را به مردم برساند و گاهی نقش مکملی آن قدر قشنگ نوشته می شود و خوش نقش است که بازی آن نقش برای بازیگر اولویت می شود.

بازیگر سریال «دلنوازان» در خصوص وضعیت امروز سینما و تلویزیون اظهار کرد: وضعیت تلویزیون به شدت هم از نظر کیفیتی و هم از لحاظ کمی رو به افول است و من زمانی که بعد از دوسال و بعد از فیلم «هیئت مدیره» به تلویزیون بازگشتم شاید بیش از دیگر بازیگرها متوجه تغییرات تلویزیون می شوم و حس می کنم تلویزیون هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ کیفی در حال حاظر نیاز به تغییرات اساسی دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: هرچند بنده پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی «روزی دو میلیون» را داشتم اما امسال به دلیل مشغول بودنم در سریال های متفاوت موفق به حضور در عرصه سینما نشدم اما ظن بنده بر این است که در حوزه سینما  تعداد تولیدات بسیار بیشتر شده است اما زمانی این اتفاق خوشایند است که ما کمیت را فدای کیفیت نکنیم هرچند به شدت منتظر جشنواره فجر هستم چرا که خبرها حاکی از آن است که جشنواره بهتر و متفاوت تری نسبت به دیگر سال ها خواهیم داشت.

حدیث میرامینی که پیش از این در سریال «ستایش ۲» در نقش نازگل دختر ستایش حضور داشت ، علت عدم حظور خود را در ستایش ۳ اینچنین توضیح داد: به دلیل مشغله کاری زیاد در این سریال حضور نداشتم و لازم دیدم در صفحه مجازی خودم در اینستاگرام مطلبی را در این موضوع شفاف سازی کنم چراکه در کوچه و خیابان و فضای مجازی مدام علت این موضوع از من سوال می شد و من حق را به بقیه می دهم که علت را جویا شوند چراکه زمانی که بازیگری در سریال های چندفصلی حضور پیدا می کند به آن پروژه متعهد است اما زمانی که پیشنهاد بازی در ستایش ۳ به من شد به این دلیل که نقش نازگل در ستایش ۲ یک نقش منفعل بود آن را دوست نداشتم و امیدوارم در ستایش ۳ این موضوع برطرف شده باشد اما کار کردن با سعید سلطانی بسیار برایم لذت بخش و خوشایند بود و افتخار همکاری با ایشان شاید می توانست من را راضی کند که از منفعل بودن نقش چشم پوشی کنم اما اصل موضوع به همان کمبود زمانی که مطرح کردم باز می گشت که نمی توانستم در این سریال حظور پیدا کنم.

وی پیرامون بازخورد مردم به سریال ستایش ۲ اظهار کرد: ستایش سریالی پرمخاطب است و بازخوردها در سال های پیش بسیار خوب بود و در آن زمان برایم جزو سریال های الف محسوب می شد و من در آن زمان کاملا با تلویزیون همکاری داشتم اگرچه من نقشم را در ستایش ۲ دوست نداشتم و علت انتخابم این بود که ما فقط چهار قسمت فیلمنامه را داشتیم که با توجه به آن باید تصمیم می گرفتیم و آرمان زرین کوب به من قول اضافه شدن نقش در ادامه داستان را داده بود اما این اتفاق نیافتد اما در نهایت خروجی کار خوب بود.

وی در همین راستا افزود: در سریال های چند فصلی به دلیل تازگی نقش ها و داستان، معمولا قسمت اول جذاب تر از دیگر قسمت ها خواهد بود و در ادامه شاید به دلیل بالا رفتن توقع و یا تکراری شدن کاراکترهای سریال اعتراض به کیفیت سریال بالا رود و سریال ستایش نیز از این قاعده مستثنی نبود و حتی در سریال های خارجی خوبی مانند گیم آف ترونز نیست مردم نسبت به پایان آن معترض بودند چرا که مردم به سریالی که با آن ارتباط برقرار کردند تمام شدنش را دوست ندارند.

حدیث میرامینی که بازی در تئاتر را نیز در کارنامه خود دارد پیرامون فعالیت های خود در این حوزه اظهار کرد: در حال حاضر در حال تمرین در یک نمایش هستم که قرار است اواخر پاییز و اوایل زمستان بر روی صحنه رود.

وی پیرامون علت کم کار شدنش در حوزه تئاتر اذعان کرد: تئاتر برای من پناهگاهی است که فرصتی که در سینما را نداشته ام را برایم ایفا می کند و سعی می کنم در تئاتر خیلی گزیده کار باشم و تنها نقش هایی که آن را بسیار دوست داشته باشم را بازی می کنم و بازی در تئاتر برایم بسیار هیجان انگیز است.

وی در خصوص حضور سلبریتی ها در صحنه تئاتر اظهار کرد: حضور چهره ها در صحنه تئاتر یک عرف است و در همه جای دنیا اتفاق می افتد اما تئاتر صحنه ای است که بازیگری صرفا به دلیل چهره بودن بتواند از پس آن بربیاید و من مخالف این هستم که فقط کاری با بازیگری که چهره هست و بازیگری را نمی داند و با این صحنه تئاتر غریب است صرفا به دلیل فروش انجام گیرد. شاید بهتر باشد تولید کمتری داشته باشیم و به جای کیفیت بهتری داشته باشیم چرا که هنر جایگاه تفکر و تامل است و قرار نیست ما صرفا کاری را تولید کنیم.

حدیث میر امینی سریال «دلنوازان» را شاخص ترین کار خود دانست و افزود: شاخص ترین فیلمی که من بازی کردم و مردم من را بیشتر به آن می شناسند سریال «دلنوازان» است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید