از هر 5 نفر 1 نفر در حال حاضر با اضطراب زندگی می کند ، اما کارشناسان می گویند که خوش بینی به روش های کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.کارشناسان می گویند که مردم تعصب منفی دارند ، این بدان معناست که ما سخت گیر هستیم که توجه بیشتری به اطلاعات تهدیدآمیز و ترسناک داریم تا اطلاعات اطمینان بخش.

این می تواند احساس استرس و اضطراب را در بسیاری از افراد افزایش دهد ، اما چندین روش وجود دارد که به تمرین خوش بینی می تواند کمک کند.

به عنوان شایع ترین بیماری روانی در ایالات متحده ، اختلالات اضطرابی 40 میلیون بزرگسال را مبتلا می کند.

اگر از درک روانشناختی به اضطراب نگاه کنیم ، به عنوان یک محاسبه اشتباه فکر می کنیم. اضطراب وقتی اتفاق می افتد که بیش از حد احتمال این اتفاق بیفتد و توانایی خود را برای رسیدگی به آن دست کم بگیریم .

ترس و اضطراب از یک مکان ذاتی ناشی می شود .انسان چیزی به نام تعصب منفی دارد ، به این معنی که ما سخت گیر هستیم که به اطلاعات تهدیدآمیز و ترسناک توجه بیشتری داشته باشیم تا اطلاعات اطمینان بخش.

این مسیر هنگامی که انسان های اولیه برای شکار غذا ، آب و سرپناه بودند، به بقا باز می گردد. تهدید مداوم حمله ، انسان را در حالت جنگ یا فرار قرار داده است.

برخی از اضطراب ها یک واکنش فیزیولوژیکی است که بدن شما آدرنالین زیادی تولید کرده و در حالت تشخیص تهدید قرار می گیرد. گرچه اضطراب ممکن است بیش از حد خطرناک بودن چیزی باشد ، بدن در تلاش است تا شما را ایمن نگه دارد.

با این حال ، عمل خوش بینی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند .

یک کارشناس گفته است: من به خوش بینی به عنوان ترکیبی از تفکر مثبت ، احساس امید ، رفتار هدفمند و اعتماد به نفس فکر می کنم. این در مورد چگونگی توضیح چیزهایی است که در زندگی برای شما اتفاق می افتد ، به ویژه چیزهایی که به خوبی پیش نمی روند و آنچه در آینده انتظار دارید اتفاق می افتد را توضیح می دهید.

به عنوان مثال ، هنگامی که اوضاع به خوبی نتیجه نمی گیرد ، یک فرد خوش بین به احتمال زیاد فکر می کند که آنها یک بازگشت موقت را تجربه می کنند نه یک آینده محکوم.

اگرچه ممکن است این امر به عنوان انکار یا غیر واقعی جلوه کند ، اما یک خوش بینانه چیزهای بد در زندگی را می شناسد اما تصمیم می گیرد که روی آنها توقف نکند.

وی گفت: "تعریف ما [از خوش بینی] ظرفیت ما برای دیدن ، احساس و تمرکز بر روی نیکی در خود ، دیگران و اطرافمان است."

در اینجا 7 روش برای ایجاد خوش بینی به زندگی شما و کمک به کاهش احساس اضطراب آورده شده است:

مغز خود را تغییر دهید

اگر می خواهیم طرز تفکر خودمان ، مردم و جهان را تغییر دهیم ، زمان لازم است تا مسیرهای جدیدی ایجاد شود.

مغز بسیار انعطاف پذیر ، قابل انعطاف پذیر و قابل تغییر است و توانایی ایجاد اتصالات جدید بین بخش هایی از مغز را دارد که خیلی با هم ارتباط برقرار نمی کنند. این کار به زمان ، تکرار و تجربیات جدید نیاز دارد تا به تحکیم افکار جدیدی که می خواهیم تمرین کنیم ، کمک کند.

بخشی از مغز به نام قشر مداری (روده مداری) (OFC) که برای ادغام اطلاعات از مراکز فکری ، عقلانی و عاطفی مهم است ، در افرادی که تمایل به خوش بینی تر و اضطراب کمتری دارند بزرگتر و توسعه یافته تر است.

مهمترین مولفه تمرین روشهای جدید تفکر است.

بسیاری از مردم خیلی زود تلاش خود را رها می کنند قبل از اینکه متوجه شوند تغییری در آن رخ داده است. بخش مهمی از درمان مرحله نگهداری است که در آن ما ویرایش فکری / درمان فعال انجام داده ایم و سپس وقت خود را صرف تمرین روش جدید تفکر و تحکیم یا ذخیره آن ایده ها می کنیم تا آنها بیشتر در دسترس شما باشند و به روش پیش فرض تبدیل شوند.

ترس های خود را بر طرف کنید

افرادی که اضطراب مزمن دارند (به آن اختلال اضطراب فراگیر گفته می شود ) ، تمایل دارند که فاجعه فکری داشته باشند و این امر مستلزم توقع عدم کار کردن است.

آنها می توانند در لبه باشند و استراحت سختی داشته باشند. آنها بیش از حد آماده می شوند ، برون مرزی و براندازی می شوند. او از این به عنوان یک بحران اعتماد یاد می کنند.

فورس می گوید درک ترس و به دست آوردن اطلاعات در مورد ترس خود ، پادزهر ترس است.

اگر ترس دارید ، درک شانس وقوع آن می تواند همه چیز را از نظر شناختی به چشم انداز بیندازد. بسیاری از مردم ادعای تحریف شده ای از تهدید در جهان دارند. " "شما می خواهید به این نکته توجه داشته باشید که اتفاقات" بله "می تواند رخ دهد ، اما موارد دیگر نیز ممکن است اتفاق بیفتد."

وی افزود: "شما می خواهید واقع بینانه احتمال وقوع یک رویداد منفی را ارزیابی کرده و توانایی خود را برای انجام آن بطور دقیق ارزیابی کنید."

در یک مطالعه از چند نفر سوالاتی پرسیده شد تا در مورد یک رویداد ناراحت کننده اخیر فکر کنند و در مقیاس 0 تا 100 ، به موارد زیر پاسخ دهند:

چقدر احتمال دارد که این مسئله هرگز برطرف نشود یا تغییر کند؟

برای افرادی که تمایل به بالا بردن احتمال دارند ، آنها را به چالش می کشند که واقعاً اکثر اوقات به مرور زمان حل می شوند.

احتمال اینکه این رویداد بر همه زندگی شما تأثیر بگذارد چیست؟

تفکر در مورد چگونگی تأثیرگذاری این رویداد در برخی مناطق و نه بر دیگران ، می تواند به فرد کمک کند که فاجعه آمیز نیست همانطور که ​​در ابتدا تصور می شد.

چه عواملی دیگر ممکن است در این رویداد نقش داشته باشند؟

داشتن نقش در نتیجه رویداد مهم است.

علاوه بر این ، بخشی از این روند شامل پذیرش اینکه ترس دشمن نیست .

در هر کاری که انجام می دهیم ، خطر وجود دارد و اضطراب بیش از حد اغراق آمیز در مورد خطر چیزی است.

به عنوان مثال ، اگر نگران صحبت در مدرسه یا محل کار هستید و احمقانه ای از خودتان ایجاد می کنید ، او می گوید در مورد آنچه اتفاق می افتد ، و همچنین نتایج دیگری که ممکن است رخ دهد فکر کنید.

خود را با خوش بینان احاطه کنید

اگر به عمل خوش بینی عمل می کنید ، داتیلو می گوید شنیدن چگونگی توضیح سایر خوش بینان داستان ها و وقایع خود از دیدگاه مدل سازی می تواند کمک کننده باشد. با این حال ، اگر در جایی هستید که به تأثیرات خوش بینی بر اضطراب شک دارید ، ممکن است موثر نباشد.

وی گفت: "نوعی یادگیری یک زبان دیگر است. اگر درک اساسی از زبان داشتید و می خواستید در آن ظاهر شوید ، این می تواند مفید باشد ، اما اگر در کشوری دیگری قرار بگیرید و سعی در یادگیری زبان داشته باشید ، ممکن است دچار ناراحتی شوید. "

لیستی از افرادی که کمک می کنند حال خوبی داشته باشید درست کنید

گروس می گوید ، نگه داشتن افرادی که در نزدیکی شما هستند و باعث می شوند احساس آرامش ، امنیت و خوبی داشته باشید می تواند تغییرات مثبتی را به بار آورد.

وی گفت: "روابط اجتماعی شما یکی از بهترین پیش بینی نتایج سالم است ، بنابراین اگر احساس اضطراب دارید ، گذراندن زمان با این افراد می تواند باعث شود احساس بهتری داشته باشید."

وی خاطرنشان می کند که اضطراب رو به افزایش است زیرا مردم از نظر اجتماعی انزوا بیشتری دارند.

ذهن خود را مثبت کنید

هر روز صبح بیدار شدن از خواب و بیان یا نوشتن آنچه هدف شما برای روز است می تواند شما را به یک ذهنیت مثبت تبدیل کند.

نگه داشتن ژورنال سپاسگذاری راه دیگری برای شروع مثبت روز است.

گروس گفت: "هنگامی که شما از خواب بیدار می شوید ، به چیزهایی که قدردانی می کنید فکر کنید و از" من مجبورم "را تغییر دهید و به" من می رسیدم ".

به عنوان مثال ، به جای گفتن ، "من باید بچه هایم را به مدرسه ببرم" ، سعی کنید افکار خود را به سمت موارد دیگری تغییر دهید ، "من بچه های سالم خوبی دارم که به مدرسه می روند" یا "من یک ماشین دارم که بچه هایم را با آن ببرم مدرسه. "

به طبیعت بروید

وقتی مضطرب است ، گروس می گوید به خرد قدیم متوسل شوید: گل رز را  بو کنید.

گروس گفت: "در تماس بودن با طبیعت و حضور با دیدن ، احساس ، شنیدن و بو کردن ... می توانید کادر مرجع شما را تغییر دهید." "اگر بتوانید در لحظه کاملاً حضور داشته باشید ، هیچ نگرانی وجود ندارد ، زیرا اضطراب چیزی است که اتفاق افتاده است یا اتفاق می افتد."

لبخند بزنید

گراس معتقد است که گاهی اوقات شادی منبع لبخند است - اما بعضی اوقات لبخند منبع شادی است.

"گاهی اوقات خوشحال می شویم بنابراین وقتی لبخند می زنیم خوشحال می شویم ، اما گاهی برعکس درست است. اگر لبخند بزنید ، گاهی اوقات می توانید بدن خود را فریب دهید تا احساس خوشبختی کند. "

داتیلو موافق است ، و خاطرنشان می کند که مولفه های بیولوژیکی ، روانی و اجتماعی همه در اضطراب نقش دارند. او می گوید تحقیقات بدنی بیشتر و بیشتر نشان می دهد که بهتر فکر کردن ذهنی بر عملکرد بدن از لحاظ جسمی تأثیر می گذارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید