آندره استراماچونی با برنامه، جدی، منظم و با پرنسیب است. قاعده‌مند است و برای حفظ قاعده تیم حتی حاضر است ستاره تیم خود را کنار بگذارد. او مدرن است، فوتبال روز دنیا را بلد است و سعی می‌کند به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن کار کند.

سلام نو – سرویس ورزش: استقلال هنوز در لیگ برتر فعلا فقط یک برد داشته و با یک برد، سه مساوی و یک باخت جایی بهتر از رتبه یازدهم جدول لیگ برتر نصیبش نشده تا اندره استراماچونی تحت فشار باشد، فشاری که بیشتر از جانب مدیریت است تا هوداران.

استقلال کم و بیش بد بازی نمی‌کند ولی در دفاع و حمله کمبود بازیکن دارد و جدای از آن بازیکنان فعلی هم تمرکز کافی روی تیم ندارند وگرنه آثار استراماچونی در تیم مشخص است و او توانسته اثر خود را بگذارد، چیزی که در دربی هم مشخص بود و استقلال توانست پا به پای پرسپولیس بازی کند و در دقایقی بهتر هم باشد.

اما برای خارج کردن استقلال از این وضع چه باید کرد؟ با تعویض سرمربی به آن شوک داد؟ بازیکن خرید؟ پول پرداخت کرد؟ به نظر می‌رسد اولین گزینه مدنظر مدیران استقلال همچون دیگر مدیران فوتبالی کشور تعویض استراماچونی است، سرمربی‌ای که با وجود نتایج نه چندان جذاب و باخت برابر پرسپولیس هم‌چنان محبوب است.

اما این راهی است که اگر مدیران استقلال بخواهند طی کنند به جایی به جز ترکستان نمی‌رسند! استراماچونی مربی درجه یکی نیست، نتایج درخشانی ندارد و بی‌نقص هم نیست، اما او چیزی را دارد که استقلال سال‌ها است از داشتنش محروم است و آن پرستیژ و کلاس یک سرمربی در تراز بین‌المللی که بسیار قابل توجه است.

تعداد مربیان ایرانی‌ای که داراری پرستیژ بین المللی هستند آن چنان کم است که به زور به تعداد انگشتان یک دست می‌رسد ولی استراماچونی این ویژگی را به اندازه کافی دارد، چیزی که حتی شفر آلمانی هم کم و بیش از آن محروم بود.

استراماچونی با برنامه، جدی، منظم و با پرنسیب است. قاعده‌مند است و برای حفظ قاعده تیم حتی حاضر است ستاره تیم خود را کنار بگذارد. او مدرن است، فوتبال روز دنیا را بلد است و سعی می‌کند به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن کار کند.

البته او نقاط ضعفی هم دارد که به خصوص در چند هفته اول حسابی اذیتش کرد. او مثل کالدرون با فضای فوتبال آسیا آشنا نیست و از استقلال انتظار یک رفتار حرفه‌ای را داشت اما فضای فوتبال ایران چیز دیگری بود. خواسته‌هایش به خصوص درباره جذب بازیکن براورده نشد، موانع زیادی را سر راهش دید و البته نزدیک‌ترین شخص به او یعنی علی خطیر از باشگاه جدا شد.

با تمام این‌ها استقلال به وضوح پیشرفت کرده. آبی‌ها سریع و دقیق بازی می‌کنند و توپ را هدفمند به گردش در می‌آوردند و از آن استقلال به هم ریخته دیگر خبری نیست. مدیران استقلال هر وقت هوس عوض کردن مربی به سرشان زد یادشان نرود که با هنر خودشان در تابستان ایسما، منشا و روح‌الله‌ باقری را در پست مهاجم به سادگی از دست دادن و آن ستاره‌ای که قولش را داده بودند جذب نکردند و حالا هم نمی‌توانند انتظار داشته سرمربی ایتالیایی لباس بپوشد و جای بازیکنانش گل بزند.

با آمادگی دوباره شیخ دیاباته و بازگشت او به ترکیب استقلال و خرید احتمالی گری هوپر 31 ساله که سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را دارد می‌تواند امیدوار مرد ایتالیا در پاییز و زمستان تهران روزهای خوبی داشته باشد. استقلال اگر منجی می‌خواهد باید به نیمکتش نگاه کند، آندره استراماچونی ایتالیایی اینجا است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید