مردان به صورت کلی دوست ندارند که خود را بیمار نشان دهند و یا از خود احساس ضعف نشان دهند اما آنچه که مهم است این است که آنها باید یادبگیرند به سلامت خود بیشتر اهمیت بدهند و درباره این موضوع مهم بیشتر فکر کنند.

یک متخصص در مورد چگونگی تقویت زندگی، تجدید تمرینات ورزشی و زندگی بهتر توصیه هایی را برای مردان ارائه می دهد که بسیار ارزشمند هستند.

دکتر لام مسئول بخش مرکز بهداشت سلامت مردان در پرستون آمریکا می گوید:«مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید و آرام باشید؛ هرچه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر است».  او میگوید: «مردان نباید منتظر 50سالگی خود بمانند و بعد به پزشک مراجعه کنند؛، آنها باید مراقب سلامتی کلی بدن، جنسی و روحی خود باشند.»

در این مقاله 10 نکته توصیه ای برتر این پزشک آورده شده است.

1.  یک پزشک پیدا کنید

لام می گوید، یکی را انتخاب کنید که با او راحت باشید، تا بتوانید راحت در مورد همه جنبه های سلامتی خود، از وضعیت روحی و روانی گرفته تا عملکرد جنسی خود و سلامتی کلی تان با او بحث کنید.

2. به دکتر مراجعه کنید

فقط به این دلیل که احساس خوبی دارید به معنای خوب بودن شما نیست. مطمئنا تمایل به انکار مشکلاتتان دارید؟ مواردی مانند مدفوع سیاه، کاهش بینایی یا درد در قفسه سینه را نادیده نگیرید. متأسفانه، مردان تمایل به انجام چنین کارهایی دارند تا خود را شکست ناپذیر جلوه دهند!

3. آگاه باشید

شما می خواهید در مورد سلامت خود آگاهی داشته باشید و می دانید که نباید علائم یا دردها را نادیده گرفت، اما نمی خواهید خودتشخیصی انجام دهید.

4. تمرینات ورزشی متفاوت انجام دهید

بدن هنگامی که همیشه تمرین انجام می دهید بسیار راحت می شود. شما باید تمرینات خود را تغییر دهید و این تمرینات باید مطابق سن شما شامل تمرینات هوازی، تمرینات عضلانی و حرکات کششی باشند.

5.  بخورید تا شکوفا شوید

دریافت مقدار کافی تغذیه برای بدن شما بسیار مهم است. لام می گوید: «این نکته مهمتر از هر چیزی در زندگی است، البته به جز خواب» به جای شمارش کالری ، روی مواد مغذی تمرکز کنید و غذاهای متنوع بخورید. شما با گزینه های محدود نمی توانید به تغذیه مطلوب برسید.

6. خواب را در اولویت قرار دهید

حداقل 7 ساعت در شبانه روز برای خواب وقت بگذارید. این چیزی نیست که شما در مورد آن ریسک کنید. آقایان فکر می کنند با ورزش یا هر کار دیگری می توانند بر کمبود خواب غلبه کنند!

8. مغز خود را بررسی کنید

سلامت روان واقعاً مهم است. به چند نکته فکر کنید: آیا شما مشروب می خورید؟ آیا به علائم افسردگی یا اختلال دو قطبی توجه می کنید که اغلب نادیده گرفته می شوند؟ اگر سابقه خانوادگی بیماری روانی، خودکشی و یا سوء استفاده مصرف مواد دارید شما واقعاً به فردی احتیاج دارید تا علائم و نشانه ها را در شما چک کند.

8. داشتن سلامت جنسی

وقتی استرس زیادی دارید، نمی خوابید و یا الکل می نوشید، نمی توانید سلامت جنسی خوبی داشته باشید، فراموش نکنید سلامت جنسی یک مرد فشارسنجی برای سلامتی کلی او است. ورزش، خوب غذا خوردن و خوب خوابیدن بهترین راهها برای حفظ سلامت جنسی است.

9. مراقب پروستات خود باشید

پروستات با افزایش سن شما رشد می کند. اگر علائمی مانند مشکلات ادراری دارید یک رژیم غذایی سالم و کم­چرب احتمال رشد پروستات را در شما کاهش می دهد و ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را نیز در شما کاهش دهد.

10. از وجود خود لذت ببرید

هر روز مشتاقانه، به دنبال انجام هر کاری برای افزایش سلامت و انرژی خود باشید، چه برنامه ورزشی باشد، چه گوش دادن به کتاب صوتی، یا تمرین مراقبه یا یوگا و در یک کلام خودتان را در اولویت قرار دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید