رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه دادستان‌ها باید حراست از اراضی ملی را جدی بگیرند، گفت: بسیج در جلوگیری از فساد، تخلف و سوء‌استفاده از اموال ملی و دولتی مشارکت کند.

به گزارش سلام نو،  جعفر بدری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی با اشاره به این‌که «در بحث تصرف حریم رودخانه ها نمی‌توان با بازدیدهای میدانی از تمامی این تصرفات جلوگیری کرد»، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت دهیاران و افراد محلی از تصرف این حریم ها جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد جدی و بدون مصامحه انجام داد.

وی با تاکید بر این‌که «باید از توسعه تصرفات جلوگیری کرد تا سبب انگیزه تصرف برای دیگران نشود»، افزود: علت اصلی ایجاد و توسعه باغ ویلا ها نبود نظارت و برخورد جدی دستگاه های متولی است و باید در این موارد قبل از ساخت از اقدام خاطیان جلوگیری کرد.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان لرستان به ظرفیت بالای نیروهای بسیجی در جلوگیری از تصرفات غیر قانونی، اشاره کرد و گفت: بسیج امروز باید در جنگ جلوگیری از فساد، تخلف و سو استفاده از اموال ملی و دولتی مشارکت کند.

بدری به همکاری نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین اشاره کرد و افزود: دستگاه های متولی باید در صورت کمبود نیروی انسانی در مواجهه با تخلفات وسیع از سایر دستگاه‌ها استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان لرستان با بیان این‌که «دادستان‌ها باید تضییع حقوق ملی و دولتی را جدی بگیرند» ، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه در دستگاه قضایی استان این حساسیت بحدی ایجاد شده است که مردم و متخلفین طرف حساب خود را دادگستری می دانند.

وی با اشاره به این‌که «باید تلاش کنیم که کار به تشکیل پرونده نکشد و از تخلفات قبل از پرونده گشایی جلوگیری شود»، عنوان کرد: باید از حمل و نقل چوب‌های جنگلی توسط پلیس راه و نیروی انتظامی جلوگیری شود مگر این‌که مجوز استفاده و بهره برداری را از منابع طبیعی اخذ کرده باشند.

وی در ادامه به نقش مهم و تاثیر گذار پیشگیری در این موارد و تخلفات اشاره کرد و یادآور شد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان باید در این راستا با دستگاه های مربوط برنامه ریزی کرده و از تخلفات در همان ابتدا جلوگیری کرده و یا ضمینه های ایجاد تخلف را از بین ببرند.

بدری با اشاره به ظرفیت گردشگری مناطق جنگلی اطراف رودخانه ها و آبشارها اظهار کرد: باید با برنامه ریزی دستگاه های مربوط و پشتیبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این مناطق تبدیل به پارک های جنگلی شده تا از تصرف و سواستفاده متخلفین جلوگیری بعمل آید.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: عدم جانمایی درست برای مکان جمع آوری نخاله های ساختمانی باید بازنگری و جانمایی صحیحی انجام گیرد تا هر کس نخاله های ساختمانی خود را در هر مکانی که می خواهد تخلیه نکند و همچنین باید رانندگان کامیون های نخاله جهت تخلیه در مکان در نظر گرفته شده را توجیه کرد و با رانندگان متخلف برخورد های قاطع و بدون اغماض صورت گیرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید