این یک عمل متداول در بین مسلمانان است.بهتر است هنگام مصرف آب در حالت نشسته باشید.در بعضی از روایات آمده است که نوشیدن آب در شب و به صورت ایستاده موجب بیماری زرد آب خواهد بود، اما نوشیدن آب در روز به صورت ایستاده موجب بیشتر شدن نیروی بدن و گوارا شدن غذا می شود.

مضرات ایستاده نوشیدن آب از نظر علمی

بگذارید برای نشان دادن ، از روش توانایی Octa استفاده کنیم. شما در حال دویدن یک ماراتن هستید ، قبلاً 10 کیلومتر در زیر نور خورشید حرکت کرده اید ، عرق می کنید ، نفس می کشید و بسیار تشنه هستید. نصف لیتر می نوشید. آب به معده می رود. ظرفیت معده در حدود 900 تا 1500 میلی لیتر است. بنابراین معده اکنون تقریباً نصف پر شده است. و موجب ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می شود.. این می تواند درد شدید معده به همراه داشته باشد و به مرور منجر به بیماری رفلکس معده می شود.

بهترین راه نوشیدن آب این است که بنشینید ، نفس خود را جمع کنید ، و سپس جرعه جرعه آب بخورید.

من در اینجا به جزئیات بیشتر به همین سوال پاسخ داده ام.

هنگامی که ما در هنگام ایستادن آب می نوشیم ، مستقیماً به روده می رود و به انتهای دیواره معده برخورد می کند. این به دیواره معده و کل GIT آسیب می رساند. اگر مدت طولانی انجام شود ، GIT ما الاستیک می شود که منجر به اختلال در عملکرد دستگاه گوارش می شود.

آسیب کلیه

علم پزشکی می گوید که مصرف آب در هنگام ایستادن باعث کاهش تصفیه آن از کلیه ها می شود. ممکن است منجر به تجمع مواد ناخواسته در کلیه ها ، مثانه یا خون شود که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه را افزایش می دهد.

آرتروز

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب در هنگام ایستادن ، خطر ابتلا به آرتریت را افزایش می دهد. نوشیدن آب در هنگام ایستادن ، تعادل سایر مایعات بدن از جمله مایعات موجود در فضاهای مفصل را مختل می کند. منجر به تجمع مایع اضافی مفصل در فضاهای مشترک می شود. از نظر پزشکی این بیماری با درد مفاصل شناخته شده است و به آرتریت معروف است.

فعال شدن سیستم سمپاتیک

در حالی که ایستاده ایم ، سیستم سمپاتیک بدن ما فعال می شود. همچنین به عنوان سیستم مبارزه شناخته می شود. این سیستم بطور مداوم برای حفظ همه ماهیچه ها و حفظ تعادل بدن کار می کند. در حالی که در حالت نشسته است ، بدن ما آرامش یافته و منجر به فعال شدن سیستم پاراسمپاتیک ، "سیستم استراحت و هضم" بدن می شود. این سیستم اعصاب را آرام کرده و دستگاه هضم را برای آب یا غذای دریافتی آماده می کند.

عدم رفع تشنگی

زمانی که ایستاده آب می نوشید احساس رفع تشنگی نخواهید کرد. بهتر است بنشینید و آب را در جرعه های کوچک و آرام بنوشید.

اگر آب را در جرعه های کوچک، آرام و نشسته ننوشید بدن شما نمی تواند اسید بدن را با آب کافی رقیق کند و این احتمالا باعث اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد.

باعث سوء هاضمه می شود

اگر هنگام ایستادن آب بنوشید ، بدن و ماهیچه ها در حالت تنش قرار دارند. نشستن موجب حفظ آرامش آنها می شود و به بدن اجازه می دهد تا مایعات را با سرعت بسیار بهتری به همراه سایر مواد غذایی جذب کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید