همه می دانند کم پولی و کاهش لیست خرید چگونه است. متأسفانه قطع کردن قبض مواد غذایی بدون به خطر انداختن تغذیه کاملاً مشکل است.<br/> 

در حالی که انتخاب کالری های بی ارزش و ارزان، هنگام مواجهه با مشکلات مالی، ایده خوبی به نظر می رسد،  اما می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود که در دراز مدت هزینه بیشتری را به دنبال دارد. علاوه بر این، غذا خوردن ضعیف می تواند انرژی شما را کم کند و بر عملکرد ذهنی­تان تأثیر بگذارد. اما با کمی فکر و برنامه ریزی در بودجه غذایی، می توان از همه این موارد جلوگیری کرد.

برنامه ریزی

مخارج تکانه به تنهایی بیش از 20 درصد بودجه غذایی شما را مصرف می کند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید تهیه لیست مواد غذایی و ادامه دادن به خرید طبق لیست است.

حداقل یک هفته از قبل وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کرده و تمام مواد لازم را مورد نیاز آماده کنید. اگرچه لیست شما باید سختگیرانه نباشد، سعی کنید به آن عمل کنید. این بدان معنی است که اضافه کردن چند ماده گران به این لیست برای کاهش یکنواختی و کسلی در انجام برنامه بد نیست.

گرسنه به فروشگاه مواد غذایی نروید! قبل از خرید وعده غذایی یا میان وعده ای سبک بخورید تا هوس تان را کنترل کنید.

مواد غذایی از حراجی ها بخرید

خرید از حراجی ها می تواند صورتحساب مواد غذایی شما را 10 تا 20 درصد کاهش دهد. بنابراین هنگامی که این مواد به فروش می رسند، انواع غذاهای غیرقابل منجمد و منجمد را ذخیره کنید. اما بررسی تاریخ فروش را فراموش نکنید و مواد غذایی را که تاریخ مصرف دارند خریداری کنید. همچنین، وسوسه نشوید که چیزی بیشتر از آنچه نیاز دارید بخرید فقط به این دلیل که ارزان هستند.

در حقیقت، برای اطمینان از اینکه شما واقعاً آنچه را که برای انبار تهیه کرده اید، مصرف می­کنید، هر ماه یک بار از خرید مواد غذایی صرفنظر کنید وآنچه در یخچال و انبار غذا دارید، بررسی و مصرف کنید. این به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می کند، که موجب می شود سالانه هزاران دلار در خرید مواد غذایی صرفه جویی کنید.

هزینه را برای هر واحد بررسی کنید

هنگام مقایسه دو محصول، هزینه هر اونس یا هزینه هر پوند را محاسبه کنید تا مطمئن شوید که با پول خود بهترین ارزش را کسب می کنید. فقط ارزان تر بودن یک محصول دلیل خرید آن نیست. شاید هزینه کمتر به علت وزن کمتر آن باشد.

مواد غذایی گیاهی ارزان تر هستند

خوردن وعده های غذایی گیاهی بیشتر یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش صورتحساب مواد غذایی شما بدون به خطر انداختن ارزش تغذیه ای است. حتی ارزان ترین گوشت و محصولات لبنی، هنوز هم گران تر از یک رژیم غذایی کامل با میوه و سبزیجات زیاد هستند. رژیم غذایی گیاهی نیز برای جلوگیری از چربی شکم و سلامتی کلی شما بسیار بهتر است.

شما می توانید بودجه غذایی خود را بطور قابل توجهی کاهش دهید بدون آنکه از کیفیت غذای مورد نیاز بدن  خود کم کرده باشید. فقط وعده­های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید، آنچه را که حراج می کنند خریداری کنید، حواستان به هزینه ها باشد و غذای گیاهی بیشتری بخورید!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید