۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 30813234

تاول ، که توسط متخصصان پزشکی نیز به آن وزیکول گفته می شود ، قسمت برامده ای از پوست است که پر از مایع است. اگر تا به حال کفش های نامناسب زیادی پوشیده اید ، احتمالاً با تاول ها آشنا هستید.

تاول ها اغلب آزار دهنده ، دردناک یا ناراحت کننده هستند. اما در بیشتر موارد ، آنها علامتی از هر چیز جدی نیستند و بدون مداخله پزشکی بهبود می یابند. اگر تا به حال تاول های غیر قابل توضیح بر روی پوست خود مشاهده کرده اید ، برای تشخیص باید به پزشک خود مراجعه کنید.

علت تاول

علل موقتی بسیاری از تاول وجود دارد. اصطکاک زمانی رخ می دهد که چیزی برای مدت طولانی در برابر پوست شما ساییده شود. این اتفاق بیشتر در دست و پاها اتفاق می افتد.

درماتیت تماسی همچنین می تواند باعث تاول شود. این یک واکنش پوستی به آلرژن ها ، مانند پیچک سمی ، لاتکس ، چسب یا مواد محرک مانند مواد شیمیایی یا سموم دفع آفات است. این می تواند باعث ایجاد قرمزی ، التهاب پوست و تاول شود.

سوختگی اگر به اندازه کافی شدید باشد ، می تواند تاول ایجاد کند. این شامل سوختگی ناشی از گرما ، مواد شیمیایی و آفتاب سوختگی است.

اگزما آلرژیک یک بیماری پوستی است که توسط آلرژن ها ایجاد شده یا بدتر می شود و می تواند تاول ایجاد کند. نوع دیگری از اگزما ، اگزما dyshidrotic ، همچنین منجر به تاول می شود. اما علت آن ناشناخته است ، و خود به خود بوجود می آید و از بین می رود.

سرمازدگی کمتر متداول است ، اما می تواند باعث ایجاد تاول هایی بر روی پوست شود که برای مدت طولانی در معرض سرما شدید قرار دارند.

تاول نیز می تواند نشانه ای از عفونت های خاص از جمله موارد زیر باشد:

ایمپتیگو ، یک عفونت باکتریایی پوست است که می تواند در کودکان و بزرگسالان ایجاد شود ، ممکن است باعث ایجاد تاول شود.

آبله مرغان ، یک عفونت ناشی از ویروس ، باعث ایجاد لکه های خارش دار و اغلب تاول های پوستی می شود.

زونا،همان ویروسی که باعث ایجاد آبله مرغان می شود نیز باعث ایجاد زونا یا همان تبخال زوستر می شود. این ویروس بعدا در زندگی در بعضی از افراد دوباره ظاهر می شود .

تبخال و زخمهای ناشی از سرماخوردگی می تواند منجر به تاول پوستی شود.

استوماتیت نوعی درد در داخل دهان است که می تواند در اثر تبخال سیمپلکس 1 ایجاد شود.

تبخال دستگاه تناسلی همچنین می تواند منجر به تاول اطراف ناحیه تناسلی شود.

اریسیسپلا یک عفونت است که توسط گروه باکتری استرپتوکوک ایجاد می شود و باعث ایجاد تاول های پوستی به عنوان یک علامت می شود.

به ندرت ، تاول ها نتیجه یک وضعیت پوستی است. برای بسیاری از این شرایط نادر ، علت آن ناشناخته است

درمان تاول

اکثر تاول ها نیازی به درمان ندارند. اگر آنها را رها کنید ، آنها از بین می روند و لایه های بالای پوست از بروز عفونت جلوگیری می کنند.

اگر علت تاول خود را می دانید ، ممکن است بتوانید با پوشاندن آن با باند برای محافظت از آن ، آن را درمان کنید. سرانجام مایعات به داخل بافت باز می گردند و تاول از بین می رود.

شما نباید تاول را سوراخ کنید ، مگر اینکه خیلی دردناک باشد ، زیرا پوست بالای مایع شما را از عفونت محافظت می کند. تاول های ناشی از اصطکاک ، آلرژن ها و سوختگی ها ، واکنش موقتی بر روی محرک ها هستند. در این موارد بهترین روش برای جلوگیری از تاول زدن پوست شما است.

تاول های ناشی از عفونت ها نیز موقتی هستند اما ممکن است به درمان نیاز داشته باشند. اگر گمان می کنید به نوعی عفونت مبتلا هستید ، باید ارائه دهنده خدمات درمانی خود را ببینید.

علاوه بر داروهای ضد عفونت ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است بتواند چیزی را برای درمان علائم به شما بدهد. اگر علت شناخته شده ای برای تاول وجود دارد ، مانند تماس با یک ماده شیمیایی خاص یا استفاده از یک دارو ، استفاده از آن محصول را قطع کنید.

برخی از شرایطی که می تواند باعث ایجاد تاول شود ، مانند پمفیگوس ، درمانی ندارند. ارائه دهنده خدمات درمانی شما می تواند روشهای درمانی را برای شما در مدیریت علائم تجویز کند. این ممکن است شامل کرم های استروئیدی برای از بین بردن بثورات پوستی یا آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های پوستی باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید