مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر تله فیلم «متین بانو» به کارگردانی محمد رسولی و تهیه کنندگی حسن دهقان برای شبکه یک در حال فیلمبرداری است و پیرامون اتفاقات دهه فجر در  سال ۱۳۵۷ است و مربوط به مسائل خان و رعیتی است که مشکلات اجتماعی و فرهنگی عمیقی همچون فرهنگ اشتباه در مناطق روستایی و محروم را که خان ها با ظلم و ستم زندگی و معیشت مردم را در گرو منافع طاغوت نگه می‌داشتند را به تصویر می کشد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر تله فیلم «متین بانو» به کارگردانی محمد رسولی و تهیه کنندگی حسن دهقان برای شبکه یک در حال فیلمبرداری است و پیرامون اتفاقات دهه فجر در سال ۱۳۵۷ است و مربوط به مسائل خان و رعیتی است که مشکلات اجتماعی و فرهنگی عمیقی همچون فرهنگ اشتباه در مناطق روستایی و محروم را که خان‌ها با ظلم و ستم زندگی و معیشت مردم را در گرو منافع طاغوت نگه می‌داشتند را به تصویر می کشد.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال آماده سازی سریال «انتخاب ویژه» به کارگردانی مسعود تکاور هستیم، این سریال دارای یک ژانر پلیسی و در خصوص هفته نیروی انتظامی است و پلیس های یگان ویژه و عملیات هایی که توسط آن ها صورت می گیرد است و در حال حاضر حضور من و علیرضا جلالی تبار در این سریال قطعی شده است.

وی در خصوص همکاری مجدد خود با مسعود تکاور تصریح کرد: افتخار همکاری مجدد با مسعود تکاور بسیار برایم لذت بخش است و پیش از این در ۴ فیلم با مسعود تکاور همکاری داشتم که همگی بسیار برای بنده ارزشمند بوده اند.

وی پیرامون فعالیت های خود در عرصه سینما از حضور خود در فیلم سینمایی «گمشده ای از بهشت» خبر داد و اظهار کرد: فیلم سینمایی «گمشده ای از بهشت» به کارگردانی «اکبر چمن نژاد» است که برای جشنواره فجر در بخش هنر و تجربه در حال آماده سازی است که من در مقام بازیگر و مشاور کارگردان در آن حضور دارم.

وی در همین راستا ادامه داد: فیلم سینمایی «گمشده ای از بهشت» در مورد بخشی از روستایی در استان فارس است که اتفاقی در آن بخش از روستا می افتد و داستان ناب و خاصی را روایت می کند و فیلمبرداری پروژه در استان فارس بود و در این فیلم بازیگرانی همچون : حسن اسدی، مهری آل آقا و دیگر عزیزان حضور داشتند.

بازیگر سریال «زن بدلی» در خصوص وضعیت امروز سینما و تلویزیون بیان کرد: وضعیت تولید نسبت به سال های گذشته کمتر شده است به این دلیل که صنعت فیلم سازی رابطه مستقیمی با بودجه دارد و چون بودجه کم شده است فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون افت شدیدی پیدا کرده است اما فعالان این حوزه به صورت کج دار و مریز در حال فعالیت هستند.

وی در همین راستا افزود: سینمای ایران در سطح بین الملل به خصوص آسیا جایگاه خوبی دارد و هرازگاهی فیلم هایی ساخته می شود که در بخش های مختلف جوایزی را دریافت می کنند و این باعث افتخار ماست و اگر تولیدات بالاتر رود قطعاً این جوایز نیز بیشتر می شود.

مهدی امینی خواه اولویت این روزهای خود در عرصه بازیگری را اینگونه تشریح کرد: نقشی که به من پیشنهاد می‌شود مهم‌ترین اولویت من برای پذیرش نقش است و در وهله دوم کارگردان و نحوه پخش پروژه برایم حائز اهمیت است.

وی پیرامون فعالیت خود در حوزه تئاتر اظهار کرد: نمایش «دختر یانکی» قرار است آبان ماه در سالن شهرزاد نمایش داده شود و صحبت بر این است که در جشنواره استانی نیز شرکت داده شود.

وی در خصوص ترجیح خود در حوزه سینما و یا تلویزیون اظهار کرد: در طول ۲۵ سال فعالیتم به عنوان بازیگر در هر سه حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت داشتم و هرکدام از آن ها دنیای جذاب خودش را دارد و بنده به شخصه هر سه حوزه را دوست داشتم چراکه هرکدام دنیای خاص خودش را دارد.

وی در خصوص شاخص ترین نقش خود تا به امروز تشریح کرد: تا کنون در ژانرهای مختلف درام، کمدی، اکشن در نقش های مثبت و منفی حضور داشتم و هرکدام برایم جذابیت های خاص خود را داشت و برایم بیشتر مهم است که مردم کدام نقش را بیشتر دوست داشتند و با کدام نقش بیشتر همزاد پنداری کردند و مردم هم فیلم «چگونه میلیاردر شدم » و «فوتبالی ها» در سینما و در تلویزیون «عملیات ۱۲۵» بیشتر پسندیدند.

مهدی امینی خواه در خصوص صنعت تولید فیلم در نمایش خانگی گفت: نمایش خانگی هم فکر و ایده خوبی بود که سالها پیش اتفاق افتاد و خانواده ها که از لحاظ زمانی و مالی شرایطی برای تماشای فیلم در سینماها را نداشتند، بتوانند محصولات فرهنگی را در منزل تماشا کنند و همچنین سریال های بسیار خوبی نیز در سینمای خانگی تولید شد که بسیار موفق عمل کردند و مورد استقبال مردم هم قرار گرفت در واقع سینمای خانگی هم مورد توجه مردم و هم مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است و همه اینها به بودجه که پیش از این ذکر کردم بر می گردد و اگر بودجه باشد هم کیفیت و هم کمیت بالا می رود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صنعت فیلمسازی یکی از اِلمان های فرهنگی است و هر کشوری این صنعت را ندارد و من خیلی خوشحال هستم که ایران جزو رتبه داران این صنعت است و امیدوارم مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند تا ستاره ایران در بخش تولیدات بین المللی درخشش بیشتری داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید