علی صالحی رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد به دستور آیت‌الله رئیسی، مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس آغاز به کار کرد.

به گزارش سلام نو، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی دستور ریاست قوه قضاییه در سفر به هرمزگان، با گذشت کمتر از یک روز مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس راه‌اندازی شد.

علی صالحی رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دستور ریاست محترم قوه قضاییه در سفر به هرمزگان ، با گذشت کمتر از یک روز مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله رئیسی در جریان سفر به استان هرمزگان با تأکید بر استفاده ازنظر متخصصان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستور تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس را صادر کردند.

صالحی تصریح کرد: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضائیه به‌منظور مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق، کمک به چرخه اقتصاد کشور و رونق تولید،  بلافاصله تشکیل و راه‌اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار گرفت و این مجتمع در بندرعباس راه‌اندازی شد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز، شامل شعب دادگاه انقلاب و شعب بازپرسی است.

صالحی در ادامه افزود: قضات این مجتمع با صدور ابلاغ ویژه ازاین‌پس در چارچوب قوانین و مقررات، با سرعت و دقت و با جدیت به پرونده‌های قاچاق رسیدگی می‌کنند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: این مجتمع تحت نظارت مستقیم رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان بندرعباس، فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: تمامی پرونده‌های قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای و همچنین پرونده‌های مهم فساد مالی به‌صورت تخصصی و ویژه توسط  قضات مجرب در این مجتمع ویژه و تخصصی، رسیدگی و تا اجرای کامل احکام تحت مدیریت خواهند بود.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای کلیه اوامر ریاست محترم قوه قضاییه از همان لحظات اولیه پایان سفر، در دستور کار قرار گرفته و با تشکیل جلسه کمیته‌های پیگیری ایجاد شده است و به لطف خداوند متعال همه  دستورات به نحو احسن و در کمترین زمان ممکن، اجرایی خواهد شد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید