به نوشته اکسیوس آن طور که سه منبع موثق به این رسانه گفتند ترامپ در جریان تماس با اعضای ارشد حزب جمهوری خواه تاکید کرده است که تماس با زلنسکی عالی بود و او هیچ خطایی انجام نداده است. ترامپ مدعی شده تماس با زلنسکی به خواسته ریک پری بوده.

سلام نو – سرویس بین الملل: دونالد ترامپ که این روزها در خطر استیضاح قرار دارد در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره تماس جنجالی با ولادمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین به این نکته اشاره کرد که این تماس را به خواسته وزیر انرژی خود یعنی ریک پری انجام داده است.

به نوشته اکسیوس آن طور که سه منبع موثق به این رسانه گفتند ترامپ در جریان تماس با اعضای ارشد حزب جمهوری خواه دوباره تاکید کرده است که تماس با زلنسکی عالی بود و او هیچ خطایی انجام نداده است.

ترامپ در میانه این تماس اما پای ریک پری، وزیر انرژی آمریکا را به میان کشیده و گفته که او به دلیل صحبت درباره ال.ان.جی یا همان گاز مایع با زلنسکی تماس گرفته و تاکید کرده: این مسئله را خیلی‌ها نمی‌دانند ولی من حتی نمی‌خواستم با رییس جمهور اوکراین تماس بگیرم. تنها دلیلی که این کار را کردم این بود که ریک اینطور می‌خواست.

یکی از منابع اکسیوس تاکید کرده که ترامپ گفته در روزهای آینده اخبار بیشتر در این مورد_ارتباط ریک پری با تماس ترامپ و زلینسکی_ منتشر می‌شود.

در چند روز اخیر پیامکی که بین یک از مقامات ارشد کاخ سفید و مشاورین رییس جمهور اوکراین رد و بدل شده منتشر شد که نشان می‌دهد هماهنگ کننده این تماس وکیل ترامپ رودی جولیانی بوده و در آن هیچ اشاره‌ای به ریک پری نشده.

نکته قابل توجه این است که پری که قرار بوده آخر امسال استعفا دهد به تازگی در تحقیقات استیضاح رییس جمهور که توسط دمکرات‌ها سامان یافته درگیر شده است.

پری که اخیرا نامش با اوکراین و زلنسکی گروه خورده پیش از این به سی.بی.ان گفته بود که "خدا شاهد است" که نام جو باید یا پسرش هیچ‌گاه در مذاکرات او مطرح نبوده است. واشنگتن پست هم تایید کرده که مدرکی درباره تلاش پری برای تطمیع رییس جمهور اوکراین جهت تلاش علیه بایدن و پسرش موجود نیست.

سخنگوی ریک پری تایید کرده که وزیر انرژی آمریکا از گفت‌وگو ترامپ و زلنسکی در جهت امنیت انرژی و توسعه اقتصادی بین دو طرف حمایت می‌کند.

پیش از این روسای سه کمیته  امور خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان که با مسئله استیضاح ترامپ درگیرند روز جمعه ۱۲ مهر (چهارم اکتبر) در احضاریه‌‌ای که عدم توجه به آن می‌تواند پیامدهای قضایی در برداشته باشد از کاخ سفید خواسته‌اند، اسناد مربوط به مسئله اوکراین را ارائه کند.

آ‌ن‌ها در احضاریه‌ای به مایک مولوانی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید تا ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) مهلت داده‌اند تا این اسناد را ارائه کند. دموکرا‌ت‌ها این گام خود را این‌گونه مستدل کرده‌اند که کاخ سفید تا کنون "داوطلبانه" اقدام به همکاری نکرده است. آن‌ها ترامپ را نیز متهم کرده‌اند که راه را برای "اهانت، ممانعت و لاپوشانی" این پرونده هموار کرده است.

ترامپ به تازگی گفته است که او نیز همچون هر آمریکایی دیگر حق دارد با "شاکی" خود دیدار کند. این در حالی است که وکلای ماموری که تماس ترامپ را افشا کرده نسبت به امنیت جانی او ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها با ارسال نامه‌ای خطاب به جوزف مگوایر، مدیر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که وضعیت برای موکل آن‌ها "وخیم‌تر و خطرناک‌تر می‌شود". آن‌ها از مسئولان نهادهای اطلاعاتی آمریکا خواسته‌اند تا اقدامات لازم برای تامین امنیت این مامور را انجام دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید