تیم ملی امید در آستانه انتخابی المپیک بار دیگر آشفته، بی‌برنامه و بی‌سرمربی است. برخی از حضور حمید استیلی به عنوان سرمربی سخن می‌گویند و برخی دیگر از بازگشت برانکو حرف می‌زنند. در این وضعیت کدام یک به سود تیم ملی ایران است.

سلام نو - سرویس ورزشی: بعد از چند حرف و حدیث و بحث و جدل بالاخره فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید استعفا داد تا تیم المپیک ایران در آستانه آغاز بازی‌های انتخابی المپیک سرمربی خود را از دست بدهد.

اما فرهاد مجیدی که خیلی فعال برای تماشای بازی شاگردانش از این شهر به آن شهر می‌رفت و با مربی‌های مختلف نیز جلسه می‌گذشت به چه دلیل سرمربی‌گری تیم ملی امید را رها کرد؟ مجیدی در متنی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده از دخالت‌ها به خصوص دخالت کمیته فنی انتقاد کرده و گفته این مسائل را تحمل نمی‌کند.

شایعه اخراج مجیدی از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسد، اخراجی که باز هم پای کمیته فنی در آن در میان بود. کمی بیش از دو هفته پیش پس از دومین باخت تیم ملی برابر ازبکستان، شایعه اخراج مجیدی بر سر زبان‎ها افتاد، اما از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی رخ نداد تا خبر برسد که فرهاد به دنبال برگزاری جلسه فوری با مهدی تاج است تا صدای اعتراض خود در مورد دخالت کمیته فنی در کارش را به گوش رئیس فدراسیون برساند.

چند روز بعد جلسه با تاج برگزار شد و ظاهرا در آن جلسه مجیدی از رئیس کمیته فنی جوانان یعنی اکبر محمدی حسابی انتقاد کرد. بعد از آن جلسه بود که شایعات برکناری فرهاد قوت گرفت و حتی اخباری از احتمال حضور برانکو به جای او به گوش رسید.

بعد از این در روز اول مهر بود که خبری از جلسه مهدی تاج، محمدرضا ساکت و حمید استیلی با مرتضی محصص، اکبر محمدی، میرشاد ماجدی و سایر اعضای کمیته فنی منتشر شد که در آن اعضای کمیته فنی اعلام کردند که بر اساس تحلیل و نظر آن‌ها تیم با فرهاد مجیدی به المپیک نمی‌رود و باید همکاری با او را قطع کرد.

بعد از قرعه کشی مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو مشخص شد کره‌جنوبی، چین، ازبکستان و ایران در یک گروه قرار گرفتند و تیم ملی از همین گام اول راه به شدت دشواری را برای حضور در المپیک در پیش دارد، راهی که فشار روی فرهاد را بیشتر کرد.

با این همه به نظر نمی‌رسید خود فرهاد مجیدی به فکر استعفا از تیم ملی باشد. او در مصاحبه‌ای که 6 مهر انجام داد به رسانه‌ها از برنامه سه ماهه فشرده خود برای تیم ملی گفت. او با اشاره به شرایط تیم ملی گفت: تیم ملی امید به اندازه کافی حواشی خود را دارد ومن سعی می‌کنم کمتر صحبت کنم و دوست دارم این سه ماه آینده تمرکزم را روی تیم بگذارم. شاید باور نکنید اما به دوستان صمیمی وخانواده گفتم کاری با من نداشته باشید و زنگ هم نزنید.

او البته یک جمله کلیدی دیگر هم در این گفت‌وگو کوتاه مطرح کرد و با تاکیدی خاص گفت: در عرصه ملی یا باشگاهی اجازه دخالت به هیچ کسی در مسائل فنی را نمی‌دهم.

با این حال ظاهرا اختلاف فرهاد با کمیته فنی و البته حمید استیلی به جایی رسید که او در نهایت رفتن را به ماندن ترجیح داد. هرچند مجیدی چند باری درگیری با استیلی را کتمان کرده بود و حتی به گفته صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک، "انتخاب مجیدی محصول تفکر استیلی بود" ولی اختلاف بین فرهاد و حمید در نهایت چنان اوج گرفت که ستاره سابق استقلال ساکش را جمع کرد و رفت.

حالا تیم ملی امید در آستانه انتخابی المپیک بار دیگر آشفته، بی‌برنامه و بی‌سرمربی است. برخی از حضور حمید استیلی به عنوان سرمربی سخن می‌گویند و برخی دیگر از بازگشت برانکو حرف می‌زنند، ولی با این وضعیت چیزی که قطعی است عدم موفقیت تیم ملی امید ایران در انتخابی المپیک است. با این راه و روش که در این چند ده سال(!) بر تیم ملی امید حاکم است ایران با مسی و گوآردیولا هم به المپیک نمی‌رود چه برسد با حمید استیلی و برانکو!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید