علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان و معلملن برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین می توانند به مدت یک هفته غیبت موجه داشته باشند. و معلمان بعد از برگشت باید برای جبران این غیبت برنامه ریزی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اعلام کرد که غیبت دانش‌آموزان و فرهنگیانی که در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، به مدت یک هفته موجه است.

به گزارش سلام نو، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای دانش آموزان و معلمانی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند اعلام کرد که مراسم و راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع سیاسی، اجتماعی و عبادی جهان اسلام مطرح است. نگاه ما به این امر یک نگاه تربیتی است. این مراسم یکی از بهترین برنامه‌ها برای گره خوردن و گره زدن دانش‌آموزان با ائمه اطهار بویژه اباعبداله الحسین(ع) است و تشکل‌های دانش آموزی مقدمات مختلفی برای این برنامه عظیم را آغاز کرده اند.

وی تمام دانش‌آموزان و فرهنگیان را برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین ترغیب کرد و گفت: یکی از نگرانی‌هایی که مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ما دارند این است که تکلیف غیبت آنها از کلاس درس چه می‌شود؟. طبق هماهنگی با وزیر آموزش و پرورش و تاکید ایشان در همکاری و همراهی با این سفر معنوی، قرار بر این شده است که مدیران غیبت دانش‌آموزان را در این یک هفته موجه تلقی کنند. بنابراین دانش‌آموزان با هماهنگی والدین می‌توانند با آرامش خاطر در مراسم اربعین حضور یابند و قول می‌دهند که با همت بلندشان، عقب ماندگی‌های درسی در این یک هفته را پس از بازگشت جبران کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این از مدیران مدارس می‌خواهیم که غیبت همکاران را نیز با ارائه مدارک و مستندات،  موجه تلقی کنند. معلمانی که در مراسم اربعین حضور می‌یایند نیز یقینا بعد از برگشت برنامه‌هایی برای جبران عقب افتادگی‌ها خواهند داشت./ مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید