بن زاید وزیر خارجه امارات با مایک پامپئو همتای آمریکایی خود در واشنگتن  دیدار کرده و درباره همکاری‌های بین ابوظبی و واشنگتن رایزنی هایی کردند.

به گزارش سلام نو، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در واشنگتن با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود، رابرت چارلز اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مسئولان عالی رتبه دولت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بن زاید در دیدارها با پامپئو و اوبراین درباره همکاری‌ها، هماهنگی‌ها و اقدامات مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه تلاش‌های انجام شده برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و جهان گفتگو کرد.

همچنین در این دو دیدار درباره آخرین تحولات در خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه دو طرف گفتگو شد.

وزیر خارجه امارات در این دیدار ضمن تقدیر از روابط عالی موجود میان دو کشور گفت: آمریکا کشور دوست و همپیمانی مهم برای امارات است و ما واقعاً به همکاری با این کشور و شرکایمان جهت حفظ ثبات منطقه و تلاش جهت دستیابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک واقعی برای چالش‌های مشترک متمایل هستیم.

همچنین بن زاید بر تقویت روابط دو کشور و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای همکاری‌ که منافعی برای هر دو کشور و ملت‌های آنها دارد، تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز از عبدالله بن زاید آل نهیان و هیئت همراهش استقبال کرده و از روابط دوستانه و همکاری‌های استراتژیک دو کشور تقدیر و بر اهمیت تقویت این روابط تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با بن زاید از روابط استراتژیک و استوار دو کشور که هدف از آنها تحقق منافع امنیتی مشترک است، تقدیر کرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید